Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Stor bedrift, og har vert sm en stund. Nå er jeg frisk, men arbeidsgiver (legen ved bedriften) vil sm meg videre iallfall 1 mnd. Rett og slett fordi de ikke vil tilrettelegge jobben for meg. Dette blir helt feil i mine ører. Mener det blir misbruk av sm, og går jo også utover meg når jeg ikke opparbeider meg feriedager. Kan jeg ta en telefon til NAV og forklare situasjonen? Anonymous poster hash: 2a8a0...0cc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Trodde ikke bedriftslegen kunne sykemelde ansatte i bedriften og du kan heller ikke tvinges. Dersom du føker deg frisk hvorfor må du ha tilrettelegging? Anonymous poster hash: 982c4...485
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Trodde ikke bedriftslegen kunne sykemelde ansatte i bedriften og du kan heller ikke tvinges. Dersom du føker deg frisk hvorfor må du ha tilrettelegging? Anonymous poster hash: 982c4...485 Jeg skal bytte avdeling, men lederen i denne avdelingen "motarbeider" meg. Krever diverse opplæring som jeg ikke kan få før om flere mnd. Men, jeg har jobbet i denne avdelingen før og vet det han kommer med er bare tull. Anonymous poster hash: 2a8a0...0cc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 De Trodde ikke bedriftslegen kunne sykemelde ansatte i bedriften og du kan heller ikke tvinges. Dersom du føker deg frisk hvorfor må du ha tilrettelegging?Anonymous poster hash: 982c4...485 Jeg skal bytte avdeling, men lederen i denne avdelingen "motarbeider" meg. Krever diverse opplæring som jeg ikke kan få før om flere mnd. Men, jeg har jobbet i denne avdelingen før og vet det han kommer med er bare tull. Anonymous poster hash: 2a8a0...0cc De kan kreve at du har det su trenger før du begynner i den nye avdelingen. Sa da må du enten begynner der du jobbet før eller vær sm til du har det du trenger. Anonymous poster hash: f385d...c70
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 De Trodde ikke bedriftslegen kunne sykemelde ansatte i bedriften og du kan heller ikke tvinges. Dersom du føker deg frisk hvorfor må du ha tilrettelegging? Anonymous poster hash: 982c4...485 Jeg skal bytte avdeling, men lederen i denne avdelingen "motarbeider" meg. Krever diverse opplæring som jeg ikke kan få før om flere mnd. Men, jeg har jobbet i denne avdelingen før og vet det han kommer med er bare tull. Anonymous poster hash: 2a8a0...0cc De kan kreve at du har det su trenger før du begynner i den nye avdelingen. Sa da må du enten begynner der du jobbet før eller vær sm til du har det du trenger. Anonymous poster hash: f385d...c70 Jeg kan ikke være det jeg jobbet før av diverse årsaker. Jeg kan fortsatt jobbe i den nye avdelingen, selv om jeg mangler 10% opplæring. Mange som har gjort det før. Anonymous poster hash: 2a8a0...0cc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Arbeidsgiver kan ikke sykmelde deg, så hvis legen friskmelder deg er du frisk. Det betyr at du da skal være i stand til å gjøre den jobben arbeidsgiver krever av deg. Likevel skal arbeidsgivere legge til rette på arbeidsplassen hvis dette gjør at du blir raskere friskmeldt, eller fører til at du holder lenger i jobben. Anonymous poster hash: 51990...6ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå