Gå til innhold

Spise foran tven...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i en annen tråd her at en fortalte at barna spiste (kvelds) foran tven!...? For en utrolig dårlig vane å venne barna til. Hva tillater dere andre her?

Anonymous poster hash: 2f6ea...0ee

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, her får barna aldri spise foran TV av to ulike årsaker:

1. Dårlig vane...

2. Grising...

Skrevet

Mine spiser også kvelds foran TV'n. Da får jeg i minste mer mat, og det trenger hun virkelig. Og da får også de to andre lov.

Mine tre barn er tre flotte barn som er snille mot andre, har god folkeskikk, er flinke på skolen (og i bhg) ig generelt veloppdragne. Så for meg er ikke kveldsmat foran TV et problem.

Skrevet

Hvorfor er det en dårlig vane? Enlighten me someone please? Ser oppriktig ikke hva som er galt med det? (Min er enda så liten at han ikke ser tv, men hadde aldri tenkt på dette som en mulig problemstilling...)

Anonymous poster hash: 55198...8e1

Skrevet

Det er vanen her i huset hvert fall ;)

Hun kan allikevel oppføre seg med et matbord :) 

Skrevet

Noen ganger ser de barnetv og spiser kveldsmaten samtidig, andre ganger sitter vi alle rundt kjøkkenbordet og spiser. Ikke noe fast opplegg her.

Skrevet

Sikkert greit for småspiste barn...men det er en kjensgjerning at vi spiser mye mer når man sitter foran TV..ergo...overvekt etc. Sikkert ikke problem så lenge de er aktive barn...men en dag er de ikke aktive barn lenger...men har den vanen å spise foran tv.

Hysteri??

Vel, var på kostholdsveiledning på sykehuset en gang i forhold til jobben min og da sa de legene/ernæriingsfysiologene at en god investering vi kunne gjøre overfor barn var å ikke venne de til måltider foran TV pga fare for overvekt senere i livet (for da fortsetter man liksom å spise foran TV når det er det man er vant til)

Anonymous poster hash: cdb9d...af9
Skrevet

Min spiser av og til kveldsmat foran tv, rett å slett for å få sjansen til å for eksempel stelle lillebroren, eller for å få i han litt mat.. Han er småspist, men spiser mer foran tv..

Anonymous poster hash: b5324...ffe
Skrevet

Samme her. Noen gang sitter vi ved kjøkkenbordet. Noen ganger i stua foran tv. Går helt fint begge deler. 

Anonymous poster hash: ced20...86a
Gjest Julia1984
Skrevet

Var vi på samme kurs??

Hehe...

Jeg var også på veiledningskurs på Rikshospitalet en gang og dette var faktisk et tema...barn som spiste foran TV, dårlig vaner i forhold til de ble eldre osv...

Skrevet

Vi spiser aldri foran tven. Tanken har igrunn aldri falt meg inn...

Jeg vil uansett ikke ha mat i sofaen pga søl, så derfor er det helt uaktuelt.

Anonymous poster hash: eca58...05a

Skrevet

Her spises det foran tven. Det er vel ikke så galt det.

Anonymous poster hash: 23cec...4ef

Skrevet

Her spises det foran tven. Det er vel ikke så galt det.

Anonymous poster hash: 23cec...4ef

Noen synes det er en dårlig vane å legge seg til...andre ikke....jeg synes det er dårlig vane og ville ikke vendt barna mine til at vi spiser foran TV til hverdags...

Men andre gjør sine valg..

Anonymous poster hash: cdb9d...af9

Skrevet

For all del, ikke la barna se ut vinduet ved kjøkkenbordet heller.. Spesielt ikke om man har en del trafikk utenfor!!! De kan bli distrahert å miste fokus rundt maten ...

Anonymous poster hash: 76961...d4b

Skrevet

Jeg er HI i den andre tråden og vet du hva ; Jeg tippet en eller annen kom til å henge seg opp i nettop dette.

Men jada, noen kvelder får de lov å spise kveldsmat i sofaen foran barneTV. Det hender til og med at mor lager kakao og at vi pakker oss inn i teppe og ser barne TV sammen. I kveld var en sånn kveld, med den første høststormen ute, og regn som pisket på ruten.

Tror neppe barna tar skade av at vi er litt fleksible og koser oss ekstra på denne måten en gang iblandt.

Det er på ingen måte en vane, men noe vi gjør av og til. Det store spisebordet på kjøkkenet er jo da mest brukt til å spise rundt naturligvis.

Anonymous poster hash: fb340...09b
Skrevet

Får spise frokost med tv på. Da får jeg tid til å dusje uten at det blir mas og kjas ;)

Middag og kveldsmat inntas uten tv på. Da sitter vi sammen og snakker og ved kveldsmat leser jeg ofte fra en bok

Anonymous poster hash: 7ebca...674
Skrevet

Frokost og middag spises ved matbordet. De andre måltidene kan spises foran tv'n...ser overhode ikke problemet med det.

Skrevet

Jeg er HI i den andre tråden og vet du hva ; Jeg tippet en eller annen kom til å henge seg opp i nettop dette.

Men jada, noen kvelder får de lov å spise kveldsmat i sofaen foran barneTV. Det hender til og med at mor lager kakao og at vi pakker oss inn i teppe og ser barne TV sammen. I kveld var en sånn kveld, med den første høststormen ute, og regn som pisket på ruten.

Tror neppe barna tar skade av at vi er litt fleksible og koser oss ekstra på denne måten en gang iblandt.

Det er på ingen måte en vane, men noe vi gjør av og til. Det store spisebordet på kjøkkenet er jo da mest brukt til å spise rundt naturligvis.

Anonymous poster hash: fb340...09b

så koselig, helt enig ! her går ofte frokosten inn foran tv kl 06.00 !

Skrevet

Salongbordet er eneste spiseplassen vi har, så her spises det foran tv ja.

Skrevet

Vi gjør litt begge deler. Middag på kjøkkenet, frokost foran TV fordi da kan jeg gjøre meg klar og smøre matpakker osv så lenge.

Ofte er det mer praktisk at vi sitter i stua, for vi har en liten baby som ikke kan sitte ennå, og har ikke plass på kjøkkengulvet til at han skal ligge der. Han sitter i vippestol under middagen, men ellers er han mer fornøyd i stua. Av og til står TV på, men ikke alltid.

Vi prøver heller å sette på bestemte programmer enn å la TVen bare surre og gå. Da blir det i hvertfall en viss kvalitet over det, og vi får litt bedre samvittighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...