Gå til innhold

Bakovervendt bilstol bak førersetet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ikke lenge må minstemann over i ett større bilsete, og vi får da to store seter som bør stå bakovervendt. Er litt usikker på hvordan vi skal løse dette.

Minstemann 8mnd 11kg og alt for liten plass i maxi cosi'en, kan flyttes over i besafe izi kid som står bakovervendt. Storesøster akkurat 2 år og 15 kg, sitter når i besafen, men kan flyttes over i ett brio zento sete som kan monteres frem eller bakover,

Vi har besafen bak passasjer sete, da det ikke er mulig å få plass til det bak fører sete. Storesøster kommer til å bli sittende bak fører sete,.

Mannen er svært høy, ca 2 meter, og her snakker vi laaaange bein. Så fører sete må kunne stilles helt bakerst.

Er på utkikk etter råd, finnes det bakovervendte bilstoler som tar veldig liten plass, kan en toåring på 15kg sitte fremover? Evt finnes det en bil som er stor nok for oss?

Kan nevne at det hender at mannen må ta av seg sko å kjøre på sokkene for å sitte greit i andre biler enn våres, Pga disse utrolig lange beina.

Vi har nå en Chevrolet Nubira.

Takk for hjelpen

Anonymous poster hash: 3eea2...86a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrur han seteryggen litt rettere får han setet sitt lenger bak. Og nei, en på 2,5 år og 15 kg skal ikke sitte forover.

Anonymous poster hash: e5686...5e2

Skrevet

Sete ryggen på barnesete eller på hans sete?

Skrur han seteryggen litt rettere får han setet sitt lenger bak. Og nei, en på 2,5 år og 15 kg skal ikke sitte forover.Anonymous poster hash: e5686...5e2

Skrevet

Sett henne fremover

Anonymous poster hash: fcfec...c9d

Skrevet

Den problemstillingen får vi óg etterhvert :) Lang mann og 2 bakovervendte barnestoler. Også vil vi ha bil, ikke 'buss' ;) Vurderer å bytte bil til Skoda Superb, men tar gjerne i mot tips fra dere andre. Både når det gjelder bilstoler og bilmodeller.

Skrevet

Sett henne fremover Anonymous poster hash: fcfec...c9d

Mulig vi må det til slutt, men da vil jeg vite at jeg har undersøkt skikkelig hvordan jeg kan få plass til henne bakover. Hun trives bakover, og koser seg i bilen. Så foretrekker at hun sitter slik litt til. :)

Skrevet

Vi har kjøpt det nye til cybex, råfornøyd med det. Er det en mulighet for dere også? 
De har laget det lengre i ryggen på de siste modellene. 

Skrevet

Vi har besafe bak fører i en ford cmax. Mannen er nesten 1.80 høy, men enda kan han ta setet bak 10-20 cm før det blir plassproblemer..

Anonymous poster hash: 44a4f...e3b

Skrevet

Det nye til cybex er det sete jeg fant som tok minst plass i den retningen. .endte opp med det, men tror neppe han kan sitte der til han blir 4 år.. hva med å ha ett bakovervendt i midten bak da? Er den tryggeste plassen i bilen sies det.

Skrevet

Jeg har en lang mann, type 2 meter.

Skoda Superb er den ENESTE bilen vi har prøvd der det er plass til et bakovervendt sete bak førerplassen når han kjører.

Det er rett og slett helt sinnsykt god plass bak.

Vi har tre barnestoler, to bakovervendt og et fremovervendt. Til og med jeg klarer å gå mellom babystolen og forsetet (når setet foran er trukket nesten helt fram).

Kjøper dere stasjonsvognen, så får dere også en bil med bagasjerom i særklasse, et av de største på markedet.

Anonymous poster hash: 687e9...9ec
Skrevet

Kan ikke zento stå bakovervendt i midten da ? Mellom forsetene ?

Skrevet

Britax max way tar liten plass, beregnet til små biler.

Bakovervendt til 25 kg.. Jeg ville anbefalt å ta med bilen til forhandler og få hjelp til å (prøve å) montere setet med setet maks bakover.

Skrevet

Akta graco duologic 2 tar liten plass i bilen men er romslig for barnet !

Vi har hatt besafe før og da kunne ikke mannen på 2 m kjøre bilen.

Med akta graco så får han plass ;)

Skjønner ikke hvorfor vi ikke oppdaget dette setet før med barn nr 3 :P

Skrevet

Britax hi-way eller Max-way burde dere prøve hos forhandler. Tar liten plass, går opp til 25 kg bakovervendt, er lette å montere, er ikke de dyreste setene og er plus-godkjent.

Ellers finnes det mange biler til deres bruk. Selv har vi to bakovervendt i en Volvo V70. Har hørt at Skoda superb skal være romslig i baksetet. Ford s-max, ford mondeo, vw touran, vw Passat og så videre... Ta med stolene til forhandler og prøv de i bilen, eller ta med bilen til en bilstolforhandler og finn den rette stolen. Ikke snu det eldste barnet ditt så tidlig, hun er fortsatt veldig liten. Hvis det skulle skje noe vil du angre på at du ikke satte sikkerheten først.

Anonymous poster hash: 03311...540

Skrevet

Hvis du ikke finner noe som passer kan dere skru av airbaggen og sette ett av barna foran i bakovervendt stol, så kan du sitte bak?

Skrevet

Jeg har en lang mann, type 2 meter.

Skoda Superb er den ENESTE bilen vi har prøvd der det er plass til et bakovervendt sete bak førerplassen når han kjører.

Det er rett og slett helt sinnsykt god plass bak.

Vi har tre barnestoler, to bakovervendt og et fremovervendt. Til og med jeg klarer å gå mellom babystolen og forsetet (når setet foran er trukket nesten helt fram).

Kjøper dere stasjonsvognen, så får dere også en bil med bagasjerom i særklasse, et av de største på markedet.

Anonymous poster hash: 687e9...9ec

Kan jeg spørre hvilke seter dere har? Vi vurderete denne bilen, men klarte ikke å finne 3seter som fikk plass i den...

Skrevet

Vi er på utkikk etter en Ford s-Max. Mannen er 2 m og jeg er 1.80 og vi trenger en bil med god plass da oss har 2 bakovervente seter og ei på 10. Da mannen satte setet så langt bak som mulig i bilen så fikk han selv faktisk plass i setet bak. Så da kan unga sitte bakover så lenge de trenger det. :) eneste som er kjett er at de bilene er dyre. :(

Anonymous poster hash: a21f1...ad3

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Kjøp Ford S-max, så er alle slike problemer løst. 

Skrevet

Vi er på utkikk etter en Ford s-Max. Mannen er 2 m og jeg er 1.80 og vi trenger en bil med god plass da oss har 2 bakovervente seter og ei på 10. Da mannen satte setet så langt bak som mulig i bilen så fikk han selv faktisk plass i setet bak. Så da kan unga sitte bakover så lenge de trenger det. :) eneste som er kjett er at de bilene er dyre. :(

Anonymous poster hash: a21f1...ad3

Er dette dyrt for en utrolig bra og sikker bil?

http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=0&PRICE_TO=400000&CAR_MODEL/MAKE=767&CAR_MODEL/MODEL=1065&ENGINE/FUEL=2&ENGINE/EFFECT_FROM=118&sort=3

Anonymous poster hash: ffe9b...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...