Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Jentungen svarte meg på en måte hun vet jeg ikke liker, jeg ga rolig beskjed om at jeg ikke vil høre på sånn snakk, hun klikka i vinkel Så endte det opp med at hun hoppa i senga, hylte og skreik, smalt med dørene osv osv. Jeg ga rolig beskjed om at hun kunne komme til oss når hun var blid og rolig. Det ble hun ikke, og etter en time hvor jeg ignorerte alt fikk hun beskjed om å gå å legge seg. Da kom "jeg sulter ihjel" og hele den reglen. Ba henne komme å spise når hun hadde roet seg. Hun kom, smalt brødet på benken, reiv opp kjøleskapet så melka spurta, og det var da jeg fikk nok. Nå har hun lagt seg, uten mat. Sitter på rommet og skriker, forteller at hun hvertfall ikke skal legge seg, at hun leker, etc etc Var jeg grusom som sendte hun i seng uten mat? Hun hadde spist en rislunsj med jordbær en halvtime før. .. Anonymous poster hash: 58933...44c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 For noen tilstander det er i enkelte hjem... Anonymous poster hash: 06502...d64
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 For noen tilstander det er i enkelte hjem... Anonymous poster hash: 06502...d64 Ja, sånn var det her i kveld. Takk for at du svarte på det jeg lurte på Anonymous poster hash: 58933...44c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Hvor gammel er hun? Anonymous poster hash: e22bd...15a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Sorry, det glemte jeg å skrive. Hun er 9 Anonymous poster hash: 58933...44c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Neida, hun har mat i magen, det er ikke synd på henne. Unger trenger å lære konsekvenser, stå på. Anonymous poster hash: 5badd...955
Mrs Smith Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Nei det er ikke urimelig. Hun oppfører seg trassig og trenger grenser. Hvor gammel er hun ?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Nei, vet du, jeg er helt enig med din avgjørelse! Ungen sulter ikke ihjel og får ikke traumer av å legge seg uten kvelds når hun tillater seg å være så respektløs ovenfor voksnes beskjed. Ville gjort akkurat det samme, og forhåpentligvis så har hun skjønt at det å ikke følge beskjed og det å være så frekk/respektløs er dumt i lengden Anonymous poster hash: a24fa...10b
Mrs Smith Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Nei det er ikke urimelig. Hun oppfører seg trassig og trenger grenser. Hvor gammel er hun ? Så at du har svart på alder. Ikke få dårlig samvittighet. Vanskelig, men nødvendig :-)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #12 Skrevet 15. september 2013 Takk for svar. Hun har enda ikke gitt seg, og jeg sliter med å holde meg fattet.... Anonymous poster hash: 58933...44c
Perlejente Skrevet 15. september 2013 #13 Skrevet 15. september 2013 Syns du gjorde det rette., for hun må lære seg at man ikke kan få viljen sin, og at man må ta hensyn til andre rundt seg
Perlejente Skrevet 15. september 2013 #14 Skrevet 15. september 2013 Og siden hun er 9 år er hun stor nok til å forstå
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #15 Skrevet 15. september 2013 Ja, det er det jeg og mener. Nå har hun dratt "jeg vil bo hos pappa" kortet.... hyl hyl hyl! Jeg blir sprø. Og nei, jeg har ikke akkurat flytta fra han, så er ikke derfor ;-) Anonymous poster hash: 58933...44c
Honningmelon Skrevet 15. september 2013 #16 Skrevet 15. september 2013 Sånn oppførsel vet en 9-åring at ikke er ok. Hun er for stor til å oppføre seg sånn, så synes ikke du er for streng.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #17 Skrevet 15. september 2013 For noen tilstander det er i enkelte hjem... Anonymous poster hash: 06502...d64 Til du som skriver dette.. Siden det tydeligvis er veldig spesielt for deg med slike tilstander, så forstår jeg at du ikke har noe grensesetting i ditt hjem. Barn vil alltid teste ut grenser, men hjemme hos deg har de tydeligvis ingen grenser, og uten grensesetting vil barna bli veldig ufordragelige i alles øyne (unntatt dere foreldrenes) Anonymous poster hash: 54aa1...b1a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #18 Skrevet 15. september 2013 Lykke til med å beholde roen. Har hatt enkelte slike dager her også, så jeg vet hvor vanskelig det kan være. Synes du reagerte riktig. Anonymous poster hash: 6dd05...a7f
Edelweis Skrevet 15. september 2013 #19 Skrevet 15. september 2013 Oi, akkurat sånn var det her i kveld og. Mi på snart 7 har de siste dagene blitt så sint når ting ikke går hennes vei og hun har begynt å svare frekt. Jeg slår hardt ned på denne oppførselen og hun har måttet lagt seg uten mat også. Så jeg synes du gjorde det rette.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #20 Skrevet 15. september 2013 Det gikk dårlig!! Hun har en tendens til å ikke gi seg før jeg har eksplodert. Vrir alt jeg sier og låser seg helt. Etter 3 timer med hyl og skrik fra henne skrek jeg og. Nedtur!!!! Men det har vært en travel helg.. Vi er alle slitne og de to andre prøvde å sove. Ikke lett med hysterisk søster. Ble enige tilslutt da, og hun sovnet av utmattelse... og jeg har tidenes dårligste samvittighet! Hi Anonymous poster hash: 58933...44c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #21 Skrevet 15. september 2013 Huff, sånn er det noen ganger. Har selv en gutt på nesten 8 som stort sett er blid, fornøyd og veloppdragen. Men allikevel kan de være dager hvor alt er galt, og da tramper han rundt, skriker og smeller i dører. Heldigvis er han veeldig kortsint. Anonymous poster hash: 6985c...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #22 Skrevet 15. september 2013 Jeg syntes du gjorde det rette :-). Hun dør ikke av sult innen i morgen tidlig, så det ordner seg nok. Hun trengte den grensen. Helt uakseptabel oppførsel. Ikke ha dårlig samvittighet. Hun er den som bør be deg om unnskyldning. Anonymous poster hash: d95ed...022
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #23 Skrevet 15. september 2013 Jeg syntes du gjorde det rette :-). Hun dør ikke av sult innen i morgen tidlig, så det ordner seg nok. Hun trengte den grensen. Helt uakseptabel oppførsel. Ikke ha dårlig samvittighet. Hun er den som bør be deg om unnskyldning. Anonymous poster hash: d95ed...022
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #24 Skrevet 15. september 2013 Jeg syntes du gjorde det rette :-). Hun dør ikke av sult innen i morgen tidlig, så det ordner seg nok. Hun trengte den grensen. Helt uakseptabel oppførsel. Ikke ha dårlig samvittighet. Hun er den som bør be deg om unnskyldning. Anonymous poster hash: d95ed...022
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #25 Skrevet 15. september 2013 Kvelden beste mor vil jeg si som klarte å beholde roen så lenge og gjennomføre en konsekvens selv om det krevde ekstremt mye av deg! Ikke ha dårlig samvittighet, du løste det på en god måte, og selv om man ikke skal skrike tilbake er det en helt naturlig reaksjon etter en lang og slitsom helg. Du er bare et menneske du også! Hilsen en mamma som kjenner seg altfor godt igjen i det du skriver. Anonymous poster hash: 0dbcc...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå