Himmel og hav Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 ...er antagelig krangle. Synd i grunnen, for nå trenger jeg hagedamene! Om det er noen igjen som lusker rundt her inne: går det an å få lavendel i potte til å overleve vinteren? Jeg har et par digre, flotte, som det ville vært synd om gikk dukken.
frk Nilsen Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Jeg er her, men har ikke grønne fingre.... så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg
Himmel og hav Skrevet 15. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2013 Jeg er her, men har ikke grønne fingre.... så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg Det er uansett hyggelig å se at det er liv her
prekæs Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Du får den i jorda på ett lunt sted. I potte overlever den ikke utendørs en vanlig vinter
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Heh, jeg lusker rundt i buskene jeg også, men med tanke på at jeg tar livet av alle planter jeg rører tror jeg nok ikke du vil ha svar fra meg.
ms.Pond Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Gir meg gjerne til kjenne, men mine visne fingre vil du ikke ha noensteds i nærheten av plantene dine
Himmel og hav Skrevet 15. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2013 Du får den i jorda på ett lunt sted. I potte overlever den ikke utendørs en vanlig vinter Usjt, det var det jeg var redd for. Har ikke ledig plass i noen bed. Kan de ha en sjanse om de står i garasjen eller inntil husveggen på et lunt sted, og med kugjødselkompost el. rundt seg?
prekæs Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Du får den i jorda på ett lunt sted. I potte overlever den ikke utendørs en vanlig vinter Usjt, det var det jeg var redd for. Har ikke ledig plass i noen bed. Kan de ha en sjanse om de står i garasjen eller inntil husveggen på et lunt sted, og med kugjødselkompost el. rundt seg? Du må ikke gjødsle den, men mulig den kan stå med noe isolasjon rundt seg. Kugjødsel kan jo sette i gang veksten og på den måten gjøre den enda skjørere. Har overvintret lavendel ofte, men da lunt og med røttene under bakken
Himmel og hav Skrevet 15. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 15. september 2013 Du får den i jorda på ett lunt sted. I potte overlever den ikke utendørs en vanlig vinter Usjt, det var det jeg var redd for. Har ikke ledig plass i noen bed. Kan de ha en sjanse om de står i garasjen eller inntil husveggen på et lunt sted, og med kugjødselkompost el. rundt seg? Du må ikke gjødsle den, men mulig den kan stå med noe isolasjon rundt seg. Kugjødsel kan jo sette i gang veksten og på den måten gjøre den enda skjørere. Har overvintret lavendel ofte, men da lunt og med røttene under bakken Ok. Da får jeg se om jeg finner en krok av hagen jeg kan grave dem ned i. Kanskje jeg skal grave ned den ene og sette den andre ved husveggen og se hvordan det går, bare for eksperimentets skyld.
ellen-propellen Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Ei jeg kjenner graver ned planter i potte. Da er overlever de vinteren, og er enklere å omplassere neste vår sier hun. Hva med å la en overvintre i kjelleren?
Himmel og hav Skrevet 17. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2013 Ei jeg kjenner graver ned planter i potte. Da er overlever de vinteren, og er enklere å omplassere neste vår sier hun. Hva med å la en overvintre i kjelleren? Har ikke kjeller dessverre, men grave ned med potta på var ikke så dumt. Da kan jeg bare dra den opp igjen til våren om den overlever. Takk for tips!
lilja70 Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Du kan jo isolere med den berømmelige moderatoren. Effekten der må jo være formidabel.
Femme Fatale Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 Sett dem på sprit og drikk dem til jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå