Gå til innhold

Stedet Gud glemte og fanden forlot...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er antagelig krangle. Synd i grunnen, for nå trenger jeg hagedamene! Om det er noen igjen som lusker rundt her inne: går det an å få lavendel i potte til å overleve vinteren? Jeg har et par digre, flotte, som det ville vært synd om gikk dukken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er her, men har ikke grønne fingre.... så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg :(

Skrevet

Jeg er her, men har ikke grønne fingre.... så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg :(

Det er uansett hyggelig å se at det er liv her  :)

Skrevet

Du får den i jorda på ett lunt sted. I potte overlever den ikke utendørs en vanlig vinter

Skrevet

Heh, jeg lusker rundt i buskene jeg også, men med tanke på at jeg tar livet av alle planter jeg rører tror jeg nok ikke du vil ha svar fra meg. :P

Skrevet

Gir meg gjerne til kjenne, men mine visne fingre vil du ikke ha noensteds i nærheten av plantene dine ;)

Skrevet

Du får den i jorda på ett lunt sted. I potte overlever den ikke utendørs en vanlig vinter

Usjt, det var det jeg var redd for. Har ikke ledig plass i noen bed. Kan de ha en sjanse om de står i garasjen eller inntil husveggen på et lunt sted, og med kugjødselkompost el. rundt seg?

Skrevet

Usjt, det var det jeg var redd for. Har ikke ledig plass i noen bed. Kan de ha en sjanse om de står i garasjen eller inntil husveggen på et lunt sted, og med kugjødselkompost el. rundt seg?

Du må ikke gjødsle den, men mulig den kan stå med noe isolasjon rundt seg. Kugjødsel kan jo sette i gang veksten og på den måten gjøre den enda skjørere. Har overvintret lavendel ofte, men da lunt og med røttene under bakken

Skrevet

Du må ikke gjødsle den, men mulig den kan stå med noe isolasjon rundt seg. Kugjødsel kan jo sette i gang veksten og på den måten gjøre den enda skjørere. Har overvintret lavendel ofte, men da lunt og med røttene under bakken

Ok. Da får jeg se om jeg finner en krok av hagen jeg kan grave dem ned i. Kanskje jeg skal grave ned den ene og sette den andre ved husveggen og se hvordan det går, bare for eksperimentets skyld.

Skrevet

Ei jeg kjenner graver ned planter i potte. Da er overlever de vinteren, og er enklere å omplassere neste vår sier hun.

Hva med å la en overvintre i kjelleren?

Skrevet

Ei jeg kjenner graver ned planter i potte. Da er overlever de vinteren, og er enklere å omplassere neste vår sier hun.

Hva med å la en overvintre i kjelleren?

Har ikke kjeller dessverre, men grave ned med potta på var ikke så dumt. Da kan jeg bare dra den opp igjen til våren om den overlever. Takk for tips!

Skrevet

Du kan jo isolere med den berømmelige moderatoren. Effekten der må jo være formidabel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...