Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Har lagt syk hele helgen, og skal levere en oppgave på skolen i morgen allerede. Ser nå at jeg ikke rekker å skrive den ferdig, mens jeg fremdeles er halvveis utslått. Kan legevaktslegen gi meg sykemelding for helgen, eller må jeg ringe fastlegen i morgen? Anonymous poster hash: 0e87e...c8c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 legevaktslegen kan gi sykemelding for max 3 dager, sa de sist jeg var der. (Oslo) Anonymous poster hash: 8a816...3ae
☆☆☆ Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Sjukmeldingar kan normalt ikkje tilbakedaterast, så du må nok til legevakt for å få sjukmelding for i dag.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Sjukmeldingar kan normalt ikkje tilbakedaterast, så du må nok til legevakt for å få sjukmelding for i dag. Det blir jo på en måte fra i dag til i morgen. Så lenge jeg har sykemelding på innleveringstidspunktet, så må vel det gå? Får jo ny frist av skolen i morgen, evt. Anonymous poster hash: 0e87e...c8c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Legevaktsleger kan sykemelde lenger enn tre dager (er selv lege). Leger kan bare sykemelde folk fra jobb, så om du er student el liknende må du nok ha legeerklæring. Man kan tilbakedatere, men da kun i helt spesielle tilfeller, og du må på en eller annen måte ha vært i kontakt med lege/legekontor fra den dagen du trenger sykemelding. Obs dette må være dokumentert hos legen. Eks du ringer til fastlege imrg og får ikke time før tirsdag, men da kan de datere sm fra imrg pga dokumentert kontakt. Anonymous poster hash: 26e50...2c7
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Det kommer nok veldig an på. Jeg fikk legevakten til å skrive meg tilbakedatert sykemelding for skolen, men når jeg leser de andre svarene ser jeg at jeg kanskje bare var heldig?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Jeg har fått 10 dager sykemelding på legevakten da jeg hadde lungebetennelse. Anonymous poster hash: 458a6...1b3
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Det kommer nok veldig an på. Jeg fikk legevakten til å skrive meg tilbakedatert sykemelding for skolen, men når jeg leser de andre svarene ser jeg at jeg kanskje bare var heldig? Det er forskjell på legeerklæring og sykemelding. Er du student skal du ha legeerklæring og da er ikke punktet om tilbakedatering gjeldende. Det er kun aktuelt dersom du skal sykemeldes fra et arbeid og har krav på sykepenger fra NAV/arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Om du ikke får ordet det i tide så har du vel flere forsøk på å levere oppgaven. Vi hadde alltid tre forsøk på disse innleveringene. Anonymous poster hash: 0287d...23d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå