Gå til innhold

Væske fra egglederne men gravid, sa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er i ivf forsøk..

Jeg har en tett eggleder, klinikken sier at de ser væske fra denne og sa at jeg måtte fjerne begge mine eggledere.. Jeg sa jeg ville prøve et forsøk først.. Nå har jeg prøvd og ble gravid! (Positiv test lørdag) Men på mens dagen (onsdag) fikk jeg selvfølgelig mensen...:( trolig en sa...:( får svar i morgen

Men nå vet jeg at det fester seg selv om jeg har væske i egglederen... Er det sånn at man må ta den bort fordi om...? Er det grunnet denne væska embroyet løsnet igjen? Det er jo egentlig mannen som har dårlige svømmere.. Eller har dette noe med festninga å gjøre..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei .. Trist at du mistet .. Væske i egglederen eller begge eggledere gjør det vil bli vanskeligere å bli gravid og utvikle seg videre .. Er ikke umulig, men som sagt vanskeligere .. Slik jeg forstod det rakk du dessverre ikke å komme så langt i graviditeten før du begynte å blø .. Så er jo ikke sikkert det festet seg så godt ... Det med væske i eggledere forandrer miljøet inne i livmoren ...derfor bedre å fjerne de for å få et bedre miljø for graviditet ...

Men som sagt, det er jo opp til deg :-)

Anonymous poster hash: 813ec...995

Skrevet

Men de på klinikken sa jeg måtte fjerne begge..? Det er jo bare en som er tett... Og jeg vil jo ikke bli streil og helt avhengig av ivf..:(

Kan væske fra egglederen være med på å løsne egget når det har festet seg..?

Skrevet

Ja, det kan det. Og mest sannsynlig er det nok det også.:( Væske fra eggledere "vasker bort" embryoer fra livmoren. Om du har væske i eggledere så betyr det at mest sannsynlig det er betennelse i dem og det påvirker livmoren og endometrium og væske kan inneholde infeksjon og mye som embyoene ikke vil ha og derfor vil leger fjerne eggledere. Ellers det er nesten ingen vits i IVF dessverre. :(

Skrevet

Men hvorfor sier legene at jeg bør fjerne begge når det kun er en som er tett med væske?

Skrevet

Det er merkelig, ja. Hvis den andre egglederen er helt grei da må de la den være.

Skrevet

Ja er det jeg også tenker... Den er jo ikke tett... Jeg nekter å fjerne begge to i en alder av 25.....:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...