Gå til innhold

Sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så sliten med en krevende jobb, fire barn, oppfølging av barna, lekselesing, klesvask og alt annen husarbeid. Mannen bidrar ikke med noe. Bor nord i landet og det er langt til familie.. Kan legen sykemelde meg?? Føler meg tappet for energi her...

Anonymous poster hash: fa456...3ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Redusert arbeidstid. Du er jo ikke syk selv om du er sliten.

Skrevet

Hvis du ikke gjør noe med situasjonen vil du nok møte veggen. Hvorfor bidrar ikke mannen? Ville jeg aldri ha funnet meg i. Ta en prat med han om hvordan du har det, fordel arb oppgaver, hvem som gjør hva ute, i hjemmet, med barna osv. Kan godt være at du får sykmld for en periode også, men det vil jo ikke løse noen ting i lengden. Evt bør du kanskje jobbe 80% eller noe?

Anonymous poster hash: 67430...16b
Skrevet

gi mannen ett spark i ræva. synes ikke at den norske stat skal måtte lønne deg fordi du har valgt å få 4 barn med en lat og egoistisk mann....

still krav til ham, slik at du får hvilt deg litt.

Skrevet

Nei du skal ikke ha sykemelding på det grunnlaget.

Mannen får ta sin del av jobben med å ha en familie eller du må trappe ned på jobben.

Anonymous poster hash: 29f1c...0c1
Skrevet

Grunnet økonomien er ikke redusert arbeidstid et alternativ... Jeg heller i retning samlivsbrudd da det er mer slitsomt å ha en mann som irriterer meg ved å ikke stille opp enn å være alene. Hva kan jeg gjøre?

Går dere gjennom et samlivsbrudd med alt det fører med seg og full jobb utenom? Jeg trodde det var " vanlig" med sykemelding ved samlivsbrudd...

Skrevet

Hi

Skrevet

Skal du sykemeldes fordi du er sliten, eller fordi du skal flytte ut?

Det er slitsomt med jobb, barn, hus, aktiviteter osv osv. Sånn er det bare. Orker du det ikke må du jobbe mindre. Det hjelper ikke å sykemeldes nå, det barn, jobb etc krever av deg går ikke over med en sykemelding.

Anonymous poster hash: 0e50f...a81

Skrevet

Tror nok du må ta et valg. Om du sykmelder deg uten et samlivsbrudd vil det jo ikke bli noe bedre når du skal begynne å jobbe igjen. Skjønner ikke hvorfor du øsnker å være sammen med en mann som er så ego at han ikke tar hensyn til deg ved å hjelpe til mer hjemme når du er så sliten. Virker mer beleilig enn at han er ordentlig glad i deg, for da ville han gjort noe for deg/dere. MEN hvis planen er å gå fra han ville jeg nok ha gjort dette først, for så å få sykmelding om det blir en hard periode som du ikke klarer å stå i hverdagen. Da vil du i hvertfall ha en mulighet til å bedre situasjonen din i lengden. Tviler på at legen sykmelder deg før du blir utbrent uansett

Anonymous poster hash: 67430...16b
Skrevet

Hva slags diagnose vil du legen skal skrive på sykemeldingen da? Mest sannsynlig vil du da få en psykisk diagnose, at du f.eks er deprimert, vil du virkelig ha det i journalen din for all fremtid? Sliten er ikke en diagnose!

Du har selv valgt å få fire barn, det er slitsomt. At du har valgt å få dem med en udugelig mann er heller ikke en sykdom.

Og om du blir sykemeldt i 3-4 uker, hva er egentlig da forandret når du skal tilbake i full jobb? Å gå langtidssykemeldt uten noen reel diagnose/sykdom er ikke lett, fra sjette uken på sykemelding må du ha dialogmøter med nav, lege og arbeidsgiver for å diskutere tilrettelegging på jobb o.l. så du kommer deg i arbeid igjen.

Om du velger å gå fra mannen blir det jo ikke mindre slitsomt, men du får jo litt tid til å hente deg inn når han har samvær. Men klarer han følge opp samvær på 4 barn da, siden han har sluppet unna alt ansvar for barna til nå mener jeg?

Du må selv finne en måte å leve ditt liv på som er ok, å sykemelde seg er ikke en måte å leve livet sitt på, det er en kriseløsning når man er syk.

Jeg har selv fire barn og har valgt å senke kravene i hverdagen når det kommer til økonomisk frihet og heller jobbe litt redusert og har mer tid. Jeg jobber 70% og har da 4 sekstimers dager i uka og en fridag.

Anonymous poster hash: f4524...318
Skrevet

Diagnose: Lat mann og for mange barn?

Anonymous poster hash: 02c64...a3c
Skrevet

Kvalmt og snylte på staten fordi du har for mange barn med en udugelig fyr...

Anonymous poster hash: 1d284...b91

Skrevet

Må nok si meg enig med de andre her. Sykemelding er til for at en er syk, ikke for at en har en mann som ikke bidrar. Dette må dere nok finne en annen løsning på.

Har en i familien som sykemeldte seg fordi hun var så sliten. Mannen jobbet i utlandet, slik at han kunne tjene 4 mill, og de kunne bygge seg et hus til 10 mill. I mens ble hun så sliten, og fikk sykemelding. Da er det noe alvorlig galt med systemet. Takler en ikke at mannen er så mye borte, så får han komme hjem da. Ikke la den alminnelige skattebetaleren ta regningen. Kjente jeg ble megaprovosert. 

Jeg har også en mann som bidrar lite og ingenting i hus og hjem. Han har bygget opp sin egen bedrift, og den går veldig bra, men det er MYE jobb. Jeg orker ikke alt i hus og hjem selv. Da hadde vi to valg:

1. Han måtte få seg en "normal" jobb, som innebar 7,5 timers arbeidsdag, betydelig redusert lønn, men tid til å bidra i hjemmet.

2. Jeg jobbe redusert, og tar meg av alt i hjemmet. Mannen beholder bedriften, har god inntekt, og fører over inntekt på meg slikat jeg ikke blir minstepensjonist.

Sykemelding var ALDRI i våre tanker. 

Det endte med alt 2.

Anonymous poster hash: 80d89...88b
Skrevet

Må nok si meg enig med de andre her. Sykemelding er til for at en er syk, ikke for at en har en mann som ikke bidrar. Dette må dere nok finne en annen løsning på.

Har en i familien som sykemeldte seg fordi hun var så sliten. Mannen jobbet i utlandet, slik at han kunne tjene 4 mill, og de kunne bygge seg et hus til 10 mill. I mens ble hun så sliten, og fikk sykemelding. Da er det noe alvorlig galt med systemet. Takler en ikke at mannen er så mye borte, så får han komme hjem da. Ikke la den alminnelige skattebetaleren ta regningen. Kjente jeg ble megaprovosert. 

Jeg har også en mann som bidrar lite og ingenting i hus og hjem. Han har bygget opp sin egen bedrift, og den går veldig bra, men det er MYE jobb. Jeg orker ikke alt i hus og hjem selv. Da hadde vi to valg:

1. Han måtte få seg en "normal" jobb, som innebar 7,5 timers arbeidsdag, betydelig redusert lønn, men tid til å bidra i hjemmet.

2. Jeg jobbe redusert, og tar meg av alt i hjemmet. Mannen beholder bedriften, har god inntekt, og fører over inntekt på meg slikat jeg ikke blir minstepensjonist.

Sykemelding var ALDRI i våre tanker. 

Det endte med alt 2.

Anonymous poster hash: 80d89...88b

Det finnes et tredje alternativ også, å betale seg fri ved å ha vaskehjelp og kanskje til og med au-pair, det valgte naboene her.

Anonymous poster hash: f4524...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...