Gå til innhold

Unge foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Moderator-IS
svar på slettet innlegg
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Moderator-IS
svar på slettet innlegg
Skrevet (endret)

.

Endret av Moderator-IS
svar på slettet innlegg
Skrevet (endret)

.

Endret av Moderator-IS
svar på slettet innlegg
Skrevet (endret)

.

Endret av Moderator-IS
svar på slettet innlegg
Skrevet

Ja her var det jaggu mye glupt.. Greit man reagerer da noen under 18 får barn.. Men etter det syns jeg folk kan holde kjeft. Har ingenting med alder å gjøre. Jeg selv eide egen leilighet, hadde gått ferdig skolen, hadde fått lappen og bil da jeg var 19. Pluss at jeg nå som 22 har to barn med en mann jeg har vært sammen med i 5 år. Man trenger ikke å være hjernedød alà heitman eller navende alenemor uten noen ting selvom man er under 22-23.. Ikke har jeg brydd meg om jordomseilinger med venner, eller fest og fyll heller.

Anonymous poster hash: 82343...ed0

Bare måten du svarer på forteller sitt! Gått ferdig skolen som 19 åring. Da regner du med grunnskole og videregående? Hva med utdannelse?

Anonymous poster hash: d40f6...6a3

Ja, hva så? Videregående er da skole se det også. Og jeg ble ferdig med videregående før jeg fikk barn.

Gratulerer. For en bragd....eh..

Hva så om jeg er 22 eller 42 og "bare" har ett fagbrev på veggen?

Litt tidlig å si du er ferdig utdannet som 12 åring. Som 42-åring har du mange års arbeidserfaring og kunne gjort deg opp en mening om det ha vært tilstrekkelig med så lite utdanning.

Vanskelig å forstå? Tenkte meg det!

Du virker rett å slett bitter og misunnelig ;-) synd du har så vanskelig med å godta at jeg er ung tobarnsmor.

Hmmm.....bitter og misunnelig?

Jeg er 27 år, 3 barn (tvillinger på 1 år + 2,5 åring og utdannet markedsøkonom.

Misunnelig på deg??

Not so much!

Så hvorfor syns du det er greit å sitte å skrive som du gjør da? Skal vi alle hedre deg og bøye oss i støvet fordi DU har tatt den veien du ønsker, mens noen andre har tatt den veien de ønsker? Hvis jeg har det fint, har en bra tilværelse, stabilt forhold - jobb og alt jeg trenger, og du har det samme. Hvorfor krangle på det da? Nei. Bitterhet må være slitsomt!

Hvorfor skulle jeg være bitter?? Fordi en totalt fremmed ikke har utdannelse og valgte å få barn veldig tidlig?

Nei hvorfor bry deg overhode? ;-) haha at det går an. Så lenge jeg klarer å forsørge meg selv og mine, og har den skolegangen, fagbrevet og jobben JEG vil ha, så har vel ikke du noe å rakke ned på meg for?

Skrevet

Synes man bør være over 25 før man stifter familie!

Anonymous poster hash: 256d3...dbc

Seriøst? Jeg er 23, har mann, 3-årig høgskoleutdanning, eier eget hus og har biler begge to... Og vi fikk baby i år. Skulle vi drøyd to år bare for å komme i den rette alderen? Haha...

Anonymous poster hash: 91b3a...f6f

Skrevet

Jeg er 21 år og blir alenemor nå snart fordi samboern min på 28 ikke ville ha barn. Hadde aldri tenkt meg at det skulle bli sånn, valgte fortsatt å beholde og tror det kommer til å gå fint. Det fins modne 20 åringer og umodne 35 åringer! :)

Anonymous poster hash: 55c02...4d5

Skrevet

Det er trist når videregående skole ikke er godkjent utdanning. Det er viktig å huske på at landet vårt hadde ikke fungert uten alle de som har tatt noe annet enn høyere utdanning.

Anonymous poster hash: 96761...28f

Skrevet

Denne diskusjonen her beviser jo kun det at det ikke spiller noen rolle hvilken alder man har når man får barn, alt sitter i hode.

Mye barnslige og usakelige svar her, både fra de som var unge foreldre og de som ikke var det. Skjerpings.

Skrevet

Syns noen her får det til å virke som om det er et "must" med høyere utdanning for å få barn. Det er jeg slettes ikke enig i. Fins ganske mange jobber også som ikke krever en haug med år på høyskole/universitet..

Anonymous poster hash: 55c02...4d5

Skrevet

Jeg synes det er alt for ungt å få barn når man er under 22-23 år!

Hvorfor? :-)

Anonymous poster hash: 23450...89c

Hvorfor?? Jeg synes bare at det er for ungt!

Mange spørsmålstegn og utropstegn viser til en krass tone...

Jeg var bare interessert i å høre hvorfor :-)

Skrevet

Noen mener en det finnes en perfekt alder, andre har en helt motsatt mening. Det som er helt sikkert er at vi er forskjellige og har forskjellige meninger.

Jeg synes ikke noen under atten år bør få barn, og kommer nok til å bli skuffa om ett av mine kommer hjem lenge før da og forteller at jeg skal bli bestemor.

Samtidig er det ikke noe vits i å skape seg så forferdelig mye om det skulle skje, men heller støtte opp så godt man kan.

Ser en klar fordel ved å være ferdig på videregående og forhåpentligvis ha ett par år i arbeidslivet før man får barn.

Selv fikk jeg førstemann rett etter skoleslutt på vgs (mitt tredje og siste år).

Jeg har ikke angrer et sekund på den flotte gutten, men kan som mange andre foreldre (i forskjellige aldersgrupper) si at en eller annen spontantur hadde gjort godt for kroppen. Og en sjelden gang lar det seg gjøre, altså, da er det jo som regel ikke så spontant lengre, men vel planlagt tid til å være bare meg og kjæresten. Eller bare meg.

Nå er jeg ferdig utdannet. Det tok et par ekstra år da lillesøster meldte sin ankomst på det andre året av vernepleien, men nå er jeg i mål :-)

Sier som ei ung jente i lokalavisa her: kan ikke anbefale en alder å bli mamma i. det må være opp til hver enkelt ut i fra deres livssituasjon og evne til å gi barnet en god oppvekst. men jeg anbefaler alle å oppleve det å bli mamma, for opplevelsene er de samme, uavhengig av alder.

Skrevet

Jeg synes det er alt for ungt å få barn når man er under 22-23 år!

Oi da sier du at de to eldste mine ikke burde bli født.

Begge var født i ekteskap og jeg var ikke gravid når jeg giftet meg.

Husk at det er forskjell på hvor moden en er og i den alderen.

Skrevet

Kjente før ei som prøvde å bli gravid fra hun var 13 år, tror hun var gravid 3 ganger fra hun var 13 til 15 hvis jeg husker rett. Når hun ble 15 var hun plutselig en mor. Jeg kan vell si at hun ikke er av det smarteste slaget for å si det sånn.

Skrevet

Denne tråden her beviser at verken alder eller utdanning er veldig relevant.

Jeg ble tobarnsmor i en alder av 22. Hadde så vidt fylt! Jeg har en bachelor fra universitetet om det teller. Den er til og med innenfor pedagogikk. Vi har god råd, eier bolig, to biler... Nå i dag er jeg 23, fortsatt ikke godkjent ;)

Anonymous poster hash: 2f68d...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...