Gå til innhold

Unge foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det er somme som var barn ganske tidelig. Noen får til og med barn når de er tretten og fjorten år. Jeg mener at de er alt for unge til og få barn. De er jo barn selv. Jeg tenker på hvordan de skal klare og ta vare på barnet. Foreldrene deres må jo trå til. Jeg forstår de som får barn når de er over seksten år. Men å få barn når de er under seksten år synest jeg er alt for tideligt. Hun i Breaking Amish var jo mindreårig og hun hadde jo en datter og.

Hva mener dere om så unge foreldre?

Anonymous poster hash: a8851...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke mange som får barn før de blir 16 år da, og jeg velger å tro at de gangene det skjer (her i Norge) så er det overhodet ikke planlagt, men likevel ikke bare bare å ta abort.

Andre kulturer er det vanskelig å diskutere for der kan mangt være veldig annerledes enn her, det er ikke alle steder i verden barn får være barn til de er 18 år altså.

Anonymous poster hash: def2a...ef5
Skrevet

Beklager, men du fremstår ikke akkurat som så veldig voksen i hovedinnlegget ditt

:D

Anonymous poster hash: f8bb4...bfc
Skrevet

Hvis man skulle fulgt naturen slik den har skapt oss, skulle egentlig kvinner begynt å få barn da de var 12-16. Slik det er "lagt opp" til.
Men godt vi også er utstyrt med en stor hjerne, for det er alt for tidlig å få barn når man er 13. 

Men hadde ikke menneskene utviklet seg slik de har gjort, ville 12-16 'års alderen vært stedet kvinnene hadde fått barn på! 

Anonymous poster hash: 00037...69b
Skrevet

Jamen HVA SKAL VI GJØRE MED DET MENER DU?

Såklart er det for tidlig å få et barn når man er så ung. Men det skjer, og da må man gjøre det beste ut av situasjonen.

Anonymous poster hash: 23450...89c

Skrevet

Såklart er det for tidlig å få et barn når man er så ung. Men det skjer, og da må man gjøre det beste ut av situasjonen.Anonymous poster hash: 23450...89c

Jeg var kanskje litt krass i hovedinnlegget mitt. Men klart at visst det er ved et uhell man blir gravid i så ung alder, så må man jo gjøre det beste ut av det. Det er ikke så lett å ta abort heller. Men det jeg tenkte på var når to trettenåringer planlegger og få barn i så ung alder. Det forandrer jo saken helt.

Skrevet

Hvis man skulle fulgt naturen slik den har skapt oss, skulle egentlig kvinner begynt å få barn da de var 12-16. Slik det er "lagt opp" til.

Men godt vi også er utstyrt med en stor hjerne, for det er alt for tidlig å få barn når man er 13.

Men hadde ikke menneskene utviklet seg slik de har gjort, ville 12-16 'års alderen vært stedet kvinnene hadde fått barn på!

Det er feil, biologisk er vi laget for å få barn fra rundt 17 og oppover. At vi får mens så tidlig som nå er et moderne fenomen, du skal ikke mange generasjonene bakover før mens kom betraktelig seinere enn nå. Kroppen er heller ikke klar for barn før seinere i tenårene rent fysisk.

Anonymous poster hash: 56ff8...30d

Skrevet

Barn skal ikke få barn er en god tommelregel, og jeg vil kjempe for at mine barn ikke får egne barn før de er voksne! Det er jo et av ansvarsområdene som forelder.

Men skjer det og det er "ingen vei tilbake" må man jo gjøre det beste utav det. Jeg håper at barna mine ikke har sex når de er så unge, og hvis de gjør det, så håper jeg at jeg har lært de nok om prevensjon at de er trygge.

Skrevet

Såklart er det for tidlig å få et barn når man er så ung. Men det skjer, og da må man gjøre det beste ut av situasjonen.Anonymous poster hash: 23450...89c

Jeg var kanskje litt krass i hovedinnlegget mitt. Men klart at visst det er ved et uhell man blir gravid i så ung alder, så må man jo gjøre det beste ut av det. Det er ikke så lett å ta abort heller. Men det jeg tenkte på var når to trettenåringer planlegger og få barn i så ung alder. Det forandrer jo saken helt.

Ja, å planlegge barn i en alder av tretten år forandrer saken helt. Jeg kan ikke med min beste vilje se hvorfor noen som helst skulle planlegge å bli foreldre før etter videregående skole. Det er ikke enkelt.

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg synes det er alt for ungt å få barn når man er under 22-23 år!

Skrevet

Hvorfor? :-)

Skrevet

Jeg har forklart min 13 åring at hvis hun blir gravid så blir det faktisk JEG som får barn. Joda, det er hun som er moren, men det er jeg som må førsørge babyen. Hun må jo fullføre skolen og få seg en god utdannelse. Og da blir det jeg som må passe babyen evnt betale en barnepasser osv..

Heldigvis har hun forstått det, så en planlagt baby blir det nok ikke mens hun er så ung.

Så får jeg håpe praten om prevensjon/ å avstå fra sex før man er emosjonelt/psykisk klar også har sunket inn :P

Anonymous poster hash: 33f90...c0d

Skrevet

Synes man bør være over 25 før man stifter familie!

Anonymous poster hash: 256d3...dbc

Skrevet

Synes man bør være over 25 før man stifter familie!

Anonymous poster hash: 256d3...dbc

Hvorfor? Jeg var akkurat fylt 21 når første kom, 24 når andre kom.

Anonymous poster hash: f1425...cbd

Skrevet

Ja her var det jaggu mye glupt.. Greit man reagerer da noen under 18 får barn.. Men etter det syns jeg folk kan holde kjeft. Har ingenting med alder å gjøre. Jeg selv eide egen leilighet, hadde gått ferdig skolen, hadde fått lappen og bil da jeg var 19. Pluss at jeg nå som 22 har to barn med en mann jeg har vært sammen med i 5 år. Man trenger ikke å være hjernedød alà heitman eller navende alenemor uten noen ting selvom man er under 22-23.. Ikke har jeg brydd meg om jordomseilinger med venner, eller fest og fyll heller.

Anonymous poster hash: 82343...ed0

Skrevet

GEEEEESP.

Jeg ble gravid som 18åring. Fikk barn når jeg var 19, og nå er jeg 21. Mannen blir 23. 
Har jobber begge to, bil, leilighet og alt vi trenger av det praktiske.
Syntes slike tråderog uttalelser blir for dumme.

Selv kan jeg tenke mitt når mennesker på min alder og yngre blir gravide. Kommer veldig ann på personen også. Mest fordi jeg blir bekymret for barna, for det ER jo faktisk noen som ikke mestrer oppgaven. Men å komme med uttalelser som at ingen burde få barn om man er under 22-23 og 25 år blir for dumt for meg.

Om ikke det praktiske, så mestrer jeg det andre også. Rene og behagelige klær, sunn og variert kost, gode søvnrutiner, masse trygghet og kjærlighet og en stabil hverdag. Vi sammarbeider veldig godt om barnet og er begge veldig opptatt av at han skal ha det godt hos oss og få en trygg og god oppfølgning i oppveksten, og det absolutt beste utgangspunktet for å vokse og bli et trygt og selvstendig menneske en dag.

Jeg savner i blandt å være fri. Reise. Ha bedre råd. Være med venner. Null ansvar og forpliktelser. Sove lenge..  Alt, egentlig. Savner det HVER eneste dag. Men hva skal jeg gjøre med dette nå? Dette er livet vårt og jeg er for alt i verden evig takknemmlig for all spenning, kjærlighet, utfordringer og kos det har ført med seg. Vi valgte å beholde, vi valgte å få barn. Vi valgte å satse på et liv med hverandre. Jeg valgte å få barn med mannen min fordi jeg var dypt forelsket og visste at han kom til å bli en veldig god mann og pappa. Det har han vist seg å være og har overgått alle mine forventninger. Det visste jeg. Jeg valgte dette livet for meg. Men det betyr ikke at det bare er enkelt bestandig.

Å få barn er ikke bare kos og lek. Det ER veldig slitsomt. Og det er veldig tungt til tider..  Noe det er uansett alder. Konklusjonen min er at det er mye tull og idioti ute å går. Da tenker jeg på dere som sier at ingen burde få barn unger den og den alderen.

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvorfor? :-)

Hvorfor?? Jeg synes bare at det er for ungt!

Skrevet

Ja her var det jaggu mye glupt.. Greit man reagerer da noen under 18 får barn.. Men etter det syns jeg folk kan holde kjeft. Har ingenting med alder å gjøre. Jeg selv eide egen leilighet, hadde gått ferdig skolen, hadde fått lappen og bil da jeg var 19. Pluss at jeg nå som 22 har to barn med en mann jeg har vært sammen med i 5 år. Man trenger ikke å være hjernedød alà heitman eller navende alenemor uten noen ting selvom man er under 22-23.. Ikke har jeg brydd meg om jordomseilinger med venner, eller fest og fyll heller.

Bare måten du svarer på forteller sitt! Gått ferdig skolen som 19 åring. Da regner du med grunnskole og videregående? Hva med utdannelse?

Anonymous poster hash: d40f6...6a3

Gjest Julia1984
Skrevet

GEEEEESP.

Jeg ble gravid som 18åring. Fikk barn når jeg var 19, og nå er jeg 21. Mannen blir 23.

Selv kan jeg tenke mitt når mennesker på min alder og yngre blir gravide. Kommer veldig ann på personen også. Mest fordi jeg blir bekymret for barna, for det ER jo faktisk noen som ikke mestrer oppgaven. Men å komme med uttalelser som at ingen burde få barn om man er under 22-23 og 25 år blir for dumt for meg.

Om ikke det praktiske, så mestrer jeg det andre også. Rene og behagelige klær, sunn og variert kost, gode søvnrutiner, masse trygghet og kjærlighet og en stabil hverdag. Vi sammarbeider veldig godt om barnet og er begge veldig opptatt av at han skal ha det godt hos oss og få en trygg og god oppfølgning i oppveksten, og det absolutt beste utgangspunktet for å vokse og bli et trygt og selvstendig menneske en dag.

Jeg savner i blandt å være fri. Reise. Ha bedre råd. Være med venner. Null ansvar og forpliktelser. Sove lenge.. Alt, egentlig. Savner det HVER eneste dag. Men hva skal jeg gjøre med dette nå? Dette er livet vårt og jeg er for alt i verden evig takknemmlig for all spenning, kjærlighet, utfordringer og kos det har ført med seg. Vi valgte å beholde, vi valgte å få barn. Vi valgte å satse på et liv med hverandre. Jeg valgte å få barn med mannen min fordi jeg var dypt forelsket og visste at han kom til å bli en veldig god mann og pappa. Det har han vist seg å være og har overgått alle mine forventninger. Det visste jeg. Jeg valgte dette livet for meg. Men det betyr ikke at det bare er enkelt bestandig.

Å få barn er ikke bare kos og lek. Det ER veldig slitsomt. Og det er veldig tungt til tider.. Noe det er uansett alder. Konklusjonen min er at det er mye tull og idioti ute å går. Da tenker jeg på dere som sier at ingen burde få barn unger den og den alderen.

Du kan da ikke kritisere folk for at de synes det er for ungt å få barn under en viss alder, akkurat som vi ikke kritiserer deg for å få barn tidligere. Vi mener vårt, du mener ditt. Skal ikke vi få lov til å mene det?

Jeg synes det er for tidlig å få barn før man er 22-23 år. La meg få liv til å mene det!!!!

Skrevet

Bare måten du svarer på forteller sitt! Gått ferdig skolen som 19 åring. Da regner du med grunnskole og videregående? Hva med utdannelse?

Ja, hva så? Videregående er da skole se det også. Og jeg ble ferdig med videregående før jeg fikk barn.

Skrevet (endret)

Ja, hva så? Videregående er da skole se det også. Og jeg ble ferdig med videregående før jeg fikk barn.

.

Endret av Moderator-IS
Trakassering av meddebattant(er)
Skrevet (endret)

.

Endret av Moderator-IS
svar på slettet innlegg
Skrevet

Det er bare pga alle hormonhermerne vi får i oss gjennom mat, plast, kremer osv, som har påvirket "naturen".

Anonymous poster hash: f3128...181

Skrevet

GEEEEESP.

Jeg savner i blandt å være fri. Reise. Ha bedre råd. Være med venner. Null ansvar og forpliktelser. Sove lenge.. Alt, egentlig. Savner det HVER eneste dag. Men hva skal jeg gjøre med dette nå? Dette er livet vårt og jeg er for alt i verden evig takknemmlig for all spenning, kjærlighet, utfordringer og kos det har ført med seg. Vi valgte å beholde, vi valgte å få barn. Vi valgte å satse på et liv med hverandre. Jeg valgte å få barn med mannen min fordi jeg var dypt forelsket og visste at han kom til å bli en veldig god mann og pappa. Det har han vist seg å være og har overgått alle mine forventninger. Det visste jeg. Jeg valgte dette livet for meg. Men det betyr ikke at det bare er enkelt bestandig.

Å få barn er ikke bare kos og lek. Det ER veldig slitsomt. Og det er veldig tungt til tider.. Noe det er uansett alder. Konklusjonen min er at det er mye tull og idioti ute å går. Da tenker jeg på dere som sier at ingen burde få barn unger den og den alderen.

Du kan da ikke kritisere folk for at de synes det er for ungt å få barn under en viss alder, akkurat som vi ikke kritiserer deg for å få barn tidligere. Vi mener vårt, du mener ditt. Skal ikke vi få lov til å mene det?

Jeg synes det er for tidlig å få barn før man er 22-23 år. La meg få liv til å mene det!!!!

Greit det, jeg bare lurer. Og jeg mener du er noe kort som har en slik mening. Dette er det beste for meg, oss og mitt liv. Jeg ønsket dette. Barnet vårt har det trygt og godt. Jeg og mannen har det godt. Derfor får det meg til å lure på hvorfor et annet menneske kan mene at jeg ikke burde fått barn så ungt. For jeg faller jo inn under kategorien din..

Du skal jo få mene hva du vil, men det samme gjør jeg. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Moderator-IS
svar på slettet innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...