Gå til innhold

Smertestillende og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva de sterkeste smertestillende man kan ta når man ammer er?

Er det kun paracet, eller er det noen andre typer som er litt sterkere og som man kan ta når man ammer?

Anonymous poster hash: 21d5d...5bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan i hvert fall ta både paracet og ibux.. Så du kan prøve å ta begge eller samtidig! Det fikk jeg på barsel og det tar det meste av smerter synes jeg i hvert fall

Anonymous poster hash: 78f2a...6be

Skrevet

Spørs vel hvorfor man har vondt. Dersom mor har store smerter er det jo en avveining av mors lidelser og barnets toleranse for legemidlene.

Dersom du har vondt etter fødselen synes jeg naproxen sammen med panodil var veldig bra. Naproxen er en god betennelsesdemper, noe som hjelper godt når høna er hoven ;-) Var det jeg fikk på barsel.

Skrevet

Hvis du har vondt under selve ammingen, så sjekk deg for brystbetennelse. Jeg hadde det fra fødselen av. Når ungen ammet så var det som om en dro ståltråd gjennom brystene. Ved førstegangsamming er jo amming en tilvenning og kan være sårt, men det var IKKE normalt. Så gikk sånn i to-tre uker før det tok en prøve og ga meg en antibiotikakur. Etter det var amming en helt annen verden. Behagelig og koselig.

Men antar at det er andre grunner til at du trenger smertestillende? Hør med ammehjelpen? De kan vel sånt mer enn oss her.

Anonymous poster hash: d1e2f...d41
Skrevet

Takk for svar.

Barnet er 11 mnd og jeg har tatt en operasjon i magen hvor såret gjør mer vondt enn forventet. På sykehuset sa de at jeg kunne ta paracet, men jeg klarer knapt å bevege meg når jeg tar det. Da prøver jeg en blanding av Ibux og Paracet og håper det gjør susen :)

Hi

Skrevet

Jøss, jeg har faktisk blitt anbefalt å ta en av hver av fastlegen min en gang :o

Men siden ibux er harde for magen, og det er der jeg er operert, får jeg bare klare meg med paracet da :(

Noen som vet hvor lenge et operasjonssår gjør vondt? Nå klarer jeg ikke å kose med gutten min engang :(

Hi

Skrevet

Du sier ikke noe om hva slags operasjon det er, så litt vanskelig å si hvor lenge såret kan være vondt.

Fikk du ikke noe info eller tlf nr du kunne ringe om det var noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...