Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Har ikke skjønt hvorfor bevegelse blir sammenlignet med det. Jeg har kjent små dytt i magen flere ganger daglig i ca en uke, og gjerne veldig langt ned, rundt trusekanten. Noen ganger kan jeg også se det og kjenne det med hånden, kun 18 uker! Er ikke dette babyen som sparker? Har aldri kjentes utsom sommerfuglvinger for meg altså.. ble brått så usikker på om jeg kanskje hadde tatt helt feil! Anonymous poster hash: 18f05...e13
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Jeg syns heller aldri det kjentes ut som sommerfuglvinger eller fiskehaler som slo. Syns det kjentes ut som små spark helt fra begynnelsen av Anonymous poster hash: 9ca06...bcb
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Jeg syns heller aldri det kjentes ut som sommerfuglvinger eller fiskehaler som slo. Syns det kjentes ut som små spark helt fra begynnelsen av Anonymous poster hash: 9ca06...bcb Ja akkurat det samme syns jeg! Kommer gjerne 4-5 spark på samme sted så er det stort sett rolig litt til jeg merker det et annet sted. Kan ikke være luft i magen eller noe annet som lurer dette vel? Kjenner jo tydelige små "dult" Anonymous poster hash: 7766e...5a3
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Rundt uke 14 syns jeg det kjentes ut som en liten larve inni der. I uke 18 var det sterke spark, som også kjentes på utsiden. Var en veldig aktiv og sterk baby hele svangerskapet, og en veldig sterk baby som nå er 3 mnd gammel Alle leger osv har hele tiden sagt at han er så usedvanlig sterk og tidlig ute, så det begynte vel allerede i magen Anonymous poster hash: 86e13...c27
Gjest usababy Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Det kjentes ut som sommerfuglvinger fra jeg var 12 uker, først senere kjentes det ut som dult. Jeg skjønner forøvrig ikke at noen forveksler dette med tarmbevegelser, da det kjennes helt forskjellig fra det.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Første gangen jeg var gravid så kjente jeg desse sommerfuglvingene, men nå andre gangen så kjenner jeg kun små dult (og kjente liv senere). Har litt mer fett på magen denne gangen, aner ikke om det kan ha en sammenheng. Anonymous poster hash: ea302...ff6
hellie Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Det kjentes ut som sommerfuglvinger fra jeg var 12 uker, først senere kjentes det ut som dult. Jeg skjønner forøvrig ikke at noen forveksler dette med tarmbevegelser, da det kjennes helt forskjellig fra det. Så man kan faktisk kjenne liv allerede i uke 12, bare at det ikke kjennes som spark? Jeg har flere ganger kjent noe som føles som små bobler som sprekker..
Gjest usababy Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Det kjentes ut som sommerfuglvinger fra jeg var 12 uker, først senere kjentes det ut som dult. Jeg skjønner forøvrig ikke at noen forveksler dette med tarmbevegelser, da det kjennes helt forskjellig fra det. Så man kan faktisk kjenne liv allerede i uke 12, bare at det ikke kjennes som spark? Jeg har flere ganger kjent noe som føles som små bobler som sprekker.. Da kjenner du babyen sommerfuglvinger, fiskehaler, bobler som sprekker...ulike beskrivelser men det er babyen. En helt annerledes følelse enn noe annet.
hellie Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Det kjentes ut som sommerfuglvinger fra jeg var 12 uker, først senere kjentes det ut som dult. Jeg skjønner forøvrig ikke at noen forveksler dette med tarmbevegelser, da det kjennes helt forskjellig fra det. Så man kan faktisk kjenne liv allerede i uke 12, bare at det ikke kjennes som spark? Jeg har flere ganger kjent noe som føles som små bobler som sprekker.. Da kjenner du babyen sommerfuglvinger, fiskehaler, bobler som sprekker...ulike beskrivelser men det er babyen. En helt annerledes følelse enn noe annet. Jeg trodde ikke det gikk allerede i uke 12, og så er jeg førstegangsgravid i tillegg Men så gøy, om det virkelig stemmer!
Gjest usababy Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Det kjentes ut som sommerfuglvinger fra jeg var 12 uker, først senere kjentes det ut som dult. Jeg skjønner forøvrig ikke at noen forveksler dette med tarmbevegelser, da det kjennes helt forskjellig fra det. Så man kan faktisk kjenne liv allerede i uke 12, bare at det ikke kjennes som spark? Jeg har flere ganger kjent noe som føles som små bobler som sprekker.. Da kjenner du babyen sommerfuglvinger, fiskehaler, bobler som sprekker...ulike beskrivelser men det er babyen. En helt annerledes følelse enn noe annet. Jeg trodde ikke det gikk allerede i uke 12, og så er jeg førstegangsgravid i tillegg Men så gøy, om det virkelig stemmer! Kjempegøy Jeg kjente det i uke 13-14 første gang jeg var gravid, og etter 12 uker denne gangen. Så det er fullt mulig. Veldig koselig
Januarjente2014 Skrevet 15. september 2013 #12 Skrevet 15. september 2013 Det kan kanskje ha noe å si hvor langt du er på vei når du kjenner det? Jeg kjente det første gang rundt uke 14-15, og da var det mer som leamus eller bobler som sprekker, mens senere kjente det mer ut som fisk eller sommerfugl Nå er jeg 21 uker på vei og nå er det mer tydelige spark
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #13 Skrevet 15. september 2013 Når jeg kan se det utenpå så kan det ikke være noe annet enn spark vel? Er jo bare et lite dytt som varer i et sekund, og hvis jeg ligger på ryggen og følger med så kan jeg se det lille dultet. Er veldig tynn så kanskje derfor jeg ser det såpass tidlig?? Anonymous poster hash: 7766e...5a3
Januarjente2014 Skrevet 15. september 2013 #14 Skrevet 15. september 2013 ja det er jo spark Begrepet sommerfuglvinger er bare brukt for å prøve å forklare hvordan det føles for oss, men det er nok veldig individuelt hvordan det oppleves. Jeg er også veldig tynn, og både jeg og min mann kunne se sparkene allerede i uke 15-16 så det er jo kjekt Jeg har aldri kjent disse "sommerfuglvingene" selv, men jeg kunne mer relatere det til "bobler som sprekker" og "fiskehale" (høres litt ekkelt ut med fiskehale) i starten. Nå er det mer tydelige spark
plipp Skrevet 16. september 2013 #15 Skrevet 16. september 2013 Jeg har heller aldri syntes det føltes som vinger eller fiskehaler. Leamus er vel det nærmeste jeg kommer. Men det likner også en del (ihvertfall i starten når det var litt svakere) på luftbobler som beveger seg i tarmen. Jeg har et ganske aktivt tarmsystem, og innimellom kan jeg kjenne store bobler som plutselig forflytter seg ganske raskt et stykke - og den følelsen er ikke så ulik spark. Men sparkene flytter seg ikke slik som luftbobler gjør, de kommer jo gjerne noen i slengen på samme sted.
Dailis Skrevet 16. september 2013 #16 Skrevet 16. september 2013 Jeg har aldri kjent det som vinge heller, men som bobler først, senere heller som litt leamus før det bør tydligere fult. Har kjent spark fra uke 12-13 med alle fem og kjent det samme. Men sommerfuglvinger eller fiskehaler har jeg ikke klart å sammenligne det med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå