Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #76 Skrevet 11. august 2014 117. Anonymous poster hash: 46952...1eb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #77 Skrevet 11. august 2014 Jeg ligger rett over gjennomsnitt. For meg er det ikke veldig viktig. Det er mye annen kunnskap som er viktig her i livet! Anonymous poster hash: 6233b...709
Jollemann Skrevet 4. oktober 2014 #78 Skrevet 4. oktober 2014 Åjjj jeg fikk 135! Hadde jeg aldri trodd Jeg fikk 139 på www.iq-tester.no og www.iqtestsidan.se
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #79 Skrevet 4. oktober 2014 113. Hugs at mensa-testen ikkje er ein skikkelig IQ-test. Visst du vil finne ut IQ-en din, burde du ta deg ein tur til psykolog, der man får ein skikkelig test. Anonymous poster hash: f58d1...01a
Honningmelon Skrevet 4. oktober 2014 #80 Skrevet 4. oktober 2014 Første gangen jeg tar en slik test. Fikk 130 og er ganske fornøyd med det.
Iiiiik Skrevet 4. oktober 2014 #81 Skrevet 4. oktober 2014 Ikke for å være ufin, men jeg skårte nettopp 117 på den testen i rødvinsfylla og med søvnmangel på 5 året. Kjenner at jeg burde tatt den testen for mange år siden i edru tilstand. Kanksje jeg hadde fått en skår jeg kunne skrytt høyt av. Men igjen, jeg er fullstendig komplett hjerneteppe-idiot på TP, og har gullfisk-hukommelse i hverdagstilstand. :/Anonymous poster hash: 8b6bb...19b Det heter jernteppe, ikke hjerneteppe.IQ sier dessuten noe om evne til å lære, og det er ofte derfor en viss korrelasjon mellom kunnskaper og IQ.Men nå har ikke TP helt ordinære kunnskapsspørsmål heller. Jeg skårer selv godt på IQ- tester, og er liker både sudoku (spillet er logikkbasert, ikke mattekunnskapsbasert), og TP. Jeg er overbevist om at en god del her inne som skryter av høy IQ- skåre bløffer. Særlig de som sier de tok den på natten, etter 19 timer uten søvn osv. og "baaare skårte 118" . 35% av befolkningen skårer mellom 85 og 100, og 35 % av befolkningen mellom 100 og 115.Kun 15% skårer mer enn 115, kun 9% skårer mer enn 120, og kun 2% over 131. Med mindre det kun er de som har fått gode resultater som tør å svare her eller de som er interessert i slike tester i utgangspunktet, så er det fullstendig statistisk usannsynlig at så mange av BIM/DIM- damene skulle være blant landets 5- 10% mest intelligente . Ellers må jeg si jeg reagerer jeg på den totale kunnskapsmangelen de som hevder å ha høy skåre her inne ser ut til å ha om IQ- skåre og i tillegg den nedlatende holdningen dere utviser her! Å skåre 85 regnes som litt under gjennomsnittet, men trenger ikke være problematisk.Du har helt sikkert en del du er god til i livet HI, og har sikkert ikke valgt et yrke hvor din mentale kapasitet er det du er mest avhengig av. Videreutvikle dine sterke sider, få hjelp med det du eventuelt kommer til kort på selv (alltid smart uansett IQ), og du vil lykkes som den du er Anonymous poster hash: 8ef3b...e0a Det er vel sånn at de som er fornøyde med resultatet sitt, er mer tilbøyelige til å fortelle om det i en sånn tråd. Du tar imidlertid feil når du refererer til normalfordelingskurven. Det er 67% som skårer mellom 85 og 115, dermed er det 16% som skårer under 85 og 16% som skårer over 115. Jeg er testet med WAIS og ser at resultatene er nokså sammenfallende, men ikke helt. Mensatestene tester jo ikke like bredt som WAIS.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #82 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg prøvde den nå og fikk 85. Altså, jeg skal ikke påstå at jeg et noe geni, men jeg er da ikke SÅ dum heller da. Er den troverdig? Anonymous poster hash: 25759...01d 85 er helt vanlig og innenfor normalen. Anonymous poster hash: 8ef3b...e0a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #83 Skrevet 4. oktober 2014 Ikke for å være ufin, men jeg skårte nettopp 117 på den testen i rødvinsfylla og med søvnmangel på 5 året. Kjenner at jeg burde tatt den testen for mange år siden i edru tilstand. Kanksje jeg hadde fått en skår jeg kunne skrytt høyt av. Men igjen, jeg er fullstendig komplett hjerneteppe-idiot på TP, og har gullfisk-hukommelse i hverdagstilstand. :/Anonymous poster hash: 8b6bb...19b Det heter jernteppe, ikke hjerneteppe.IQ sier dessuten noe om evne til å lære, og det er ofte derfor en viss korrelasjon mellom kunnskaper og IQ.Men nå har ikke TP helt ordinære kunnskapsspørsmål heller. Jeg skårer selv godt på IQ- tester, og er liker både sudoku (spillet er logikkbasert, ikke mattekunnskapsbasert), og TP. Jeg er overbevist om at en god del her inne som skryter av høy IQ- skåre bløffer. Særlig de som sier de tok den på natten, etter 19 timer uten søvn osv. og "baaare skårte 118" . 35% av befolkningen skårer mellom 85 og 100, og 35 % av befolkningen mellom 100 og 115.Kun 15% skårer mer enn 115, kun 9% skårer mer enn 120, og kun 2% over 131. Med mindre det kun er de som har fått gode resultater som tør å svare her eller de som er interessert i slike tester i utgangspunktet, så er det fullstendig statistisk usannsynlig at så mange av BIM/DIM- damene skulle være blant landets 5- 10% mest intelligente . Ellers må jeg si jeg reagerer jeg på den totale kunnskapsmangelen de som hevder å ha høy skåre her inne ser ut til å ha om IQ- skåre og i tillegg den nedlatende holdningen dere utviser her! Å skåre 85 regnes som litt under gjennomsnittet, men trenger ikke være problematisk.Du har helt sikkert en del du er god til i livet HI, og har sikkert ikke valgt et yrke hvor din mentale kapasitet er det du er mest avhengig av. Videreutvikle dine sterke sider, få hjelp med det du eventuelt kommer til kort på selv (alltid smart uansett IQ), og du vil lykkes som den du er Anonymous poster hash: 8ef3b...e0a Det er vel sånn at de som er fornøyde med resultatet sitt, er mer tilbøyelige til å fortelle om det i en sånn tråd. Du tar imidlertid feil når du refererer til normalfordelingskurven. Det er 67% som skårer mellom 85 og 115, dermed er det 16% som skårer under 85 og 16% som skårer over 115. Jeg er testet med WAIS og ser at resultatene er nokså sammenfallende, men ikke helt. Mensatestene tester jo ikke like bredt som WAIS. Ah, det stemmer! Takk . På et forum som dette så utelukker jeg ikke at noen kan oppgi falsk høy skåre, men som jeg nevner lengre opp så er det også en nærliggende forklaring at de som skårer høyt også er mer tilbøyelige til å ta slike tester og nettopp svare i en slik tråd. WAIS er som du sier langt mer omfattende enn Mensa, men jeg har forstått det slik at de vanligvis likevel gir tilnærmet lik skåre. Anonymous poster hash: 8ef3b...e0a
Jollemann Skrevet 12. mars 2015 #84 Skrevet 12. mars 2015 Åjjj jeg fikk 135! Hadde jeg aldri trodd Jeg fikk 139 på www.iqtestsidan.se
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #85 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har bare tatt 2 IQ tester i mitt liv. På ill.vit.testen fikk jeg 122 og på mensatesten fikk jeg 118.. Jeg er en av de som ikke skjønner et plukk av alle disse formene (firkant, sirkler, prikker osv) der man skal finne den neste logiske formen. Jeg forstår det bare ikke! Så dette trekker så klart kraftig ned. Halve testen består jo ofte av slike oppgaver. Men så scorer jeg høyt på andre oppgaver, som drar snittet litt opp igjen Men tok en gang en sånn EIQ (?) test, der scoret jeg 132, så kanskje jeg er mer "sosialt smart"? Ikke vet jeg Anonymous poster hash: 019f0...d08
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #86 Skrevet 12. mars 2015 Jeg fikk 134. Jeg er i heftig graviditetståke - jeg merker selv at jeg er dum. Så galt er det. Jeg tror ikke denne testen er helt... for meg... Jeg er til vanlig ganske middelmådig, og heller mer mot "dum" enn smart. Har jeg alltid trodd, i hvert fall. Anonymous poster hash: 08bc0...d57
lover Skrevet 12. mars 2015 #87 Skrevet 12. mars 2015 Jeg prøvde den nå og fikk 85. Altså, jeg skal ikke påstå at jeg et noe geni, men jeg er da ikke SÅ dum heller da. Er den troverdig? Anonymous poster hash: 25759...01d 144..? De måler ikke så høyt, får beskjed om at man har 135 eller høyere, om jeg ikke husker feil. Anonymous poster hash: a4a6f...bd3 De gjorde i alle fall det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå