Gå til innhold

Hva scorer dere på mensa sin iq-test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som flere av dere får gode resultater, så da vil jeg anbefale dere å ta den offisielle testen! Nasjonal Testdag lørdag 28. september, de fleste lokallag arrangerer tester da. Sjekk ut Mensa.no for mer informasjon, og lykke til  :)

Anonymous poster hash: 3ae7d...de0
Skrevet

101

Anonymous poster hash: 18d81...2f3

Skrevet

96.  Gjør det alltid så dårlig på den type tester, men føler ikke at jeg har så veldig dårlig Iq sånn egentlig. Har god hukommelse og har ingen problemer med å tenke logisk. Men når det kommer til den type tenke logisk så scorer jeg fryktelig dårlig. Det samme med matte.. 

Skrevet

Jeg scorer alltid opp under 140. Da oftest 137-138. Og joda, det får man opp som resultat.

Jeg har prøvd den danske Mensa-testen, for den er sagt å være best. Men jeg får samme på den norske, og på den "Illustrert Vitenskap" har(mener det er der man finner en test). Og også på psykologtester foretatt her.

Snittet på IQ er 100, så det betyr jo at noen er under, mens andre er over der. 75 er vel det som betegnes som grensen mellom psykisk utviklingshemmet og "normal".

Men denne testen viser ikke EQ(sosial intelligens), kun IQ(som er logisk sans).

Anonymous poster hash: 81c3a...11a
Skrevet

135. Brukte halve tiden,og syns testen ikke får frem min iq;-)

Anonymous poster hash: 58f71...96b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ha ha, jeg fikk 95. Gjetta på stort sett alle, så den er vel ikke så representativ for meg. Jeg er elendig på denne type logikk, men jeg klarer meg godt uten ;-)

Skrevet

Din IQ ble beregnet til 117 tilsvarende 87.1 prosentil

Helt ok det, gjettet på et par av de siste siden jeg synes slike ting som dette er megakjedelige.

Anonymous poster hash: 8a0f1...bbd
Skrevet

Helt ok det, gjettet på et par av de siste siden jeg synes slike ting som dette er megakjedelige.

Eller at du ikke klarte de ;-) De siste spørmålene greier de med IQ over et visst nivå. Artig med de som skylder på alle mulig ytre omstendigheter for at de ikke klarer de siste spm. 

Eller er 117 bra det :-)

Anonymous poster hash: 7e5bb...04a

Skrevet

Eller at du ikke klarte de ;-) De siste spørmålene greier de med IQ over et visst nivå. Artig med de som skylder på alle mulig ytre omstendigheter for at de ikke klarer de siste spm. 

Eller er 117 bra det :-)

Anonymous poster hash: 7e5bb...04a

Hva er unnskyldningen min mener du? Mener du jeg sitter på et anonymt forum og lyver om at jeg synes slike tester er kjedelige?  At jeg gjetter betyr helt riktig at jeg nok ikke klarte dem, hva annet legger du i at man gjetter? Kan man noe uten å tenke trenger man jo ikke å gjette.. 

Skrevet

127

Anonymous poster hash: 623a3...ac0
Skrevet

118 får jeg men som mange sier går det på logikk. Jeg ser på meg selv som ganske smart men/og veldig logisk i tankegangen, samboeren min hadde garantert fått mye dårligere score på denne, men han er mye smartere enn meg på andre ting enn slik type logisk tenking.

Sammen er vi dynamitt!! :D

Skrevet

101

Anonymous poster hash: bbe49...a98

Skrevet

fikk 131 på den før jeg fikk barn. skal ta den på nytt etterpå . Føler meg mye dummere ihvertfall. hjernen er reist på ferie.

Anonymous poster hash: 4529f...c65
Skrevet

jeg er forresten godi matte og logikk, men mangler mye på andre områder. også det sosiale. og jeg ville mye heller ha vært veldig sosialt smart enn logisk smart.

Anonymous poster hash: 4529f...c65
Skrevet

Kunne noen av dere smarte tenkt dere å forklare en av de siste 5 oppgavene? Eller en av de siste 10...jeg klarer bare ikke å se mønstrene, og logikken. Det hadde vært veldig morsomt å få det forklart!

Anonymous poster hash: bfadf...0a3

Skrevet

Oi, 125! Og det selv om jeg føler meg skikkelig dum og i en gedigen baby-amme-bæsjebleie-boble for tia.

Gadd ikke lese forklaringen i starten, så jeg rakk ikke mer enn 30 oppgaver fordi jeg brukte for lang tid.

Å så trøtt. Trenger en IQ-test som kan fortelle meg at jeg må gå og legge meg, for SÅ smart er jeg ikke! ^_^

Anonymous poster hash: 90806...095
Skrevet

Dytt

Skrevet

Kunne noen av dere smarte tenkt dere å forklare en av de siste 5 oppgavene? Eller en av de siste 10...jeg klarer bare ikke å se mønstrene, og logikken. Det hadde vært veldig morsomt å få det forklart!

Jeg irriterer meg også over at jeg ikke skjønner de siste... Anyone? :) Fikk 131... 98.1 persentilen :D

Anonymous poster hash: d3bef...f88

Skrevet

Ikke for å være ufin, men jeg skårte nettopp 117 på den testen i rødvinsfylla og med søvnmangel på 5 året. Kjenner at jeg burde tatt den testen for mange år siden i edru tilstand. Kanksje jeg hadde fått en skår jeg kunne skrytt høyt av. Men igjen, jeg er fullstendig komplett hjerneteppe-idiot på TP, og har gullfisk-hukommelse i hverdagstilstand. :/

Anonymous poster hash: 8b6bb...19b

Hvorfor var det ufint? Du skårte 117. Skjønner ikke hva søvnmangel har med det å gjøre. Hehe.

Anonymous poster hash: c14a7...f20

Ikke for å være ufin, men jeg skårte nettopp 117 på den testen i rødvinsfylla og med søvnmangel på 5 året. Kjenner at jeg burde tatt den testen for mange år siden i edru tilstand. Kanksje jeg hadde fått en skår jeg kunne skrytt høyt av. Men igjen, jeg er fullstendig komplett hjerneteppe-idiot på TP, og har gullfisk-hukommelse i hverdagstilstand. :/

Det heter jernteppe, ikke hjerneteppe.

IQ sier dessuten noe om evne til å lære, og det er ofte derfor en viss korrelasjon mellom kunnskaper og IQ.

Men nå har ikke TP helt ordinære kunnskapsspørsmål heller.

Jeg skårer selv godt på IQ- tester, og er liker både sudoku (spillet er logikkbasert, ikke mattekunnskapsbasert), og TP.

Jeg er overbevist om at en god del her inne som skryter av høy IQ- skåre bløffer. Særlig de som sier de tok den på natten, etter 19 timer uten søvn osv. og "baaare skårte 118"  ;).

35% av befolkningen skårer mellom 85 og 100, og 35 % av befolkningen mellom 100 og 115.

Kun 15% skårer mer enn 115, kun 9% skårer mer enn 120, og kun 2% over 131.

Med mindre det kun er de som har fått gode resultater som tør å svare her eller de som er interessert i slike tester i utgangspunktet, så er det fullstendig statistisk usannsynlig at så mange av BIM/DIM- damene skulle være blant landets 5- 10% mest intelligente ;).

Ellers må jeg si jeg reagerer jeg på den totale kunnskapsmangelen de som hevder å ha høy skåre her inne ser ut til å ha om IQ- skåre og i tillegg den nedlatende holdningen dere utviser her!

Å skåre 85 regnes som litt under gjennomsnittet, men trenger ikke være problematisk.

Du har helt sikkert en del du er god til i livet HI, og har sikkert ikke valgt et yrke hvor din mentale kapasitet er det du er mest avhengig av. Videreutvikle dine sterke sider, få hjelp med det du eventuelt kommer til kort på selv (alltid smart uansett IQ), og du vil lykkes som den du er :)

Anonymous poster hash: 8ef3b...e0a

Oj, jeg trodde "hjerneteppe-idiot" var et etablert uttrykk. :) Ja, det heter "å få jernteppe", det er udiskutabelt, men så lenge det er så mange som tror at det heter "hjerneteppe", fordi man tross alt ikke skal lage en ugjennomtrengelig politisk og militær grense gjennom et område, men i stedet bruker ordet om å få en mental blokkering, så vil folkeetymologien til slutt seire. Og en "hjerneteppe-idiot" er en som i mangel på bedre evner høylytt deklamerer om sin blokkering, og tror at det faktisk heter ""hjerneteppe". Dette uttrykket er blitt brukt lenge av de fleste rundt meg, i en humoristisk setting, vel og merke. Jeg ville bare, av en eller annen grunn, vise til min egen manglende evne til å være med på TP.

Og jeg mente ikke å være nedlatende, jeg var bare svært imponert over at jeg skårte så høyt utfra forutsetningene. Søvnmangel, alvorlig sådan, gir nedsatt mental funksjon og forstyrrer den logiske tankegangen vår. Det er vitenskaplig bevist. Rødvinsfylla hjelper heller ikke noe større på hjernen evne til å forstå og tolke logiske oppgaver. Jeg er imponert over at jeg forsto logikken i oppgavene på tross av dette, og ville skryte litt av meg selv. Og her inne må man være forsiktig med selvskryt, derfor innledet jeg slik jeg gjorde.

Jeg er forøvrig imponert over at så mange skårer så høyt her inne, men jeg er ikke forundret. Jeg mistenker nemlig at det sitter mange damer her inne med gode hoder for logikk. :D

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Fikk 119, men skjønte ikke en dritt av store deler av testen. Følte egentlig jeg falt ut etter spørsmål nr. 6 eller 7. Så denne testen tar jeg med en stor klype salt!

Skrevet

Scorte 110, men jeg må skikkelig bæsje, er trøtt og så har jeg ikke gredd håret.

Skrevet

Scorte 110, men jeg må skikkelig bæsje, er trøtt og så har jeg ikke gredd håret.

Knis   :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...