Gå til innhold

Sær mann, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er like sær altså, bare på en annen måte..

For eksempel: han føler han må ha kamera som dekker hus og garasje i tilfelle noen tar seg til rette her.

Han jaget bort noen som ville plukke sopp i skogen vår og sa vi skulle plukke det selv, hvilket vi ikke har gjort..

Han napper ut gråhår som har dukket opp med pinsett hver eneste kveld før sengetid

Han synes ikke vi trenger et servise til(det vi har er hans) men vi kan aldri bruke det, fordi det er kun for helt spesielle anledninger og spasielle personer..har aldri sett det i bruk siden vi ble sammen

Han leser aldri annet enn fagstopp felatert til jobb og ser aldri på TV

Han klarer ikke tanken på å ha beina på bordet når han sitter i sofaen

Barna hans pusser tennene 3 ganger hver dag og blir de tilbydd noe like etter at de har pusset må de takke nei

Barna får konsekvent "nyttige" leker av han og bare for et par hundrekroner i løpet av året, med nyttig mener jeg puslespill og lego, ikke barbie og sånne ting

Barna får kjeft om de har armbuene på bordet når de spiser( er det krise?? mulig jeg har gått glipp av det under min egen oppdragelse)

Han er alltid korrekt til fingerspissen og veldig firkantet, står det 1 dl så funker det absolutt ikke med noen dråper over 1 dl om dere skjønner..

Er dette normalt eller er det jeg som er slaskete som han sier..?

Anonymous poster hash: ec165...d99

Anonymous poster hash: f2dd9...b50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke jeg orket å leve sammen med ihvertfall :P

Anonymous poster hash: cbb71...c3c
Skrevet

Høres på grensen ut og jeg hadde aldri orket å leve med en slik kontrollfrik!! Men utifra det du skriver er det jo ikke noe farlig han gjør da...  både bena på bordet og albuer på bordet når man spiser er jo "uting", men jeg gjør begge deler ...;-)

Anonymous poster hash: e1e4f...72b
Skrevet

Hjelp. SKygg unna.

Armbuene? :D

Anonymous poster hash: ae513...fcd
Skrevet

Hjelp. SKygg unna.

Armbuene? :D

Anonymous poster hash: ae513...fcd

Tihi, jeg er visst litt trøtt..

Skrevet

Noe av det høres litt slitsomt ut, ja. Men du fremstiller han ganske ensidig :P Han har vel flere bra sider ved seg som gjør at du holder ut med de sære?

Skrevet

Noe av det høres litt slitsomt ut, ja. Men du fremstiller han ganske ensidig :P Han har vel flere bra sider ved seg som gjør at du holder ut med de sære?

Joda, selvfølgelig men det er desverre dette som har dominert i det siste. I tillegg til sex 1 gang pr mnd, ikke noe kyssing siden i vår og minimal interesse for kos så begynner jeg å bli litt lei. 

Men joda, han er flink til å organisere hjemmet, er veldig hygienisk og ryddig av seg så slipper sure sokker overalt ja. Blir mer han som påpeker det hvis det er noen leker på golvet eller at det er rotete/skittent her, noe det i mine øyne ikke er. Han vasker selvfølgelig bilen sin med q tips og jeg kødder ikke engang

Skrevet

Vasker han bilen med q-tips? Jeg ler meg faktisk mest i hjel her jeg sitter, til og med mannen ser rart bort på meg og lurer fælt hva fniseanfallet kommer av! 

Men huff, nei, han er nok sær i mine øyne, kontrollfreak av dimensjoner, og rett og slett sliiiitsom... Jeg hadde ikke orket å være "korrekt" hele tiden, og ville nok aldri passet sammen med en sånn fyr. 

Anonymous poster hash: cd439...b9a
Skrevet

Korrigerer han deg hvis du er "unøyaktig"? Og hva skjer hvis du utfordrer han, feks napper ut kontakten av overvåkningskameraet, eller gjør noe annet som lager uorden i systemet?

Skrevet

Dette høres unektelig litt aspergersk ut. Er han ingeniør?

Skrevet

Orden, ryddighet og renslighet er jo vel og bra egenskaper i en mann. Men det jeg mente var; Har han humor, får han deg til å føle deg trygg, er han til å stole på, er han snill osv osv.

Men det med sexlivet må jo være ganske belastende for deg, så jeg skjønner jo at du begynner å få nok...

Skrevet

Håper ikke du planlegger barn med han? Forstår ikke hvordan du kan tenne på han jeg...

Anonymous poster hash: 5e6f1...699
Skrevet

Øh ja, hva er sammenhengen?

Skrevet

Mennesker med asperger blir ofte ingeniører. Faktisk har man forsket på og mener at det er en overrepresentasjon av mennesker med aspergers syndrom innen ingeniøryrket.

Skrevet

Mennesker med asperger blir ofte ingeniører. Faktisk har man forsket på og mener at det er en overrepresentasjon av mennesker med aspergers syndrom innen ingeniøryrket.

Jøss, dette skal jeg prøve å legge merke til på skolen :P Vi er rundt 500 ingeniørstudenter på skolen. Må jo være en eller to med asberger av de

Anonymous poster hash: 5e6f1...699

Skrevet

Korrigerer han deg hvis du er "unøyaktig"? Og hva skjer hvis du utfordrer han, feks napper ut kontakten av overvåkningskameraet, eller gjør noe annet som lager uorden i systemet?

Ja, delvis hvis jeg gjør/ikke gjør ting sånn som han pleier å gjøre det. Men han kommentere det mest, hva er vitsen med å gjøre det sånn eller sånn kan man ikke gjøre ting..noe i den dur. Blir ikke sint men kan bli litt irritert noen ganger. Sier bare at jeg kan komme med forslag på hvordan vi kan gjøre ting, synes han min løsning er bedre så gjør vi det på min måte men ofte har han den beste løsningen synes han da.

Da jeg trakk ut kontakten fra kameraet kunne han ikke gjøre stort siden han var på jobb og borte 1 mnd, sa ingenting da han kom hjem men har plugget den i igjen.

Skrevet

Hm, leser litt på det men skal selvfølgelig ikke diagnostisere han på noe vis. Men mye kan faktisk stemme, jeg har kjent han noen år nå og det som slår meg er at han har veldig lite kontakt med familie og veldig få venner,.De vennene han har bor ikke her men han snakker med dem på telefonen noen ganger i året. Merkelig egentlig, for nå han treffer folk er virker han sosial og interresert i dem men tar ikke mye initiativ til videre kontakt. Han er ikke sjenert men han er ikke interessert rett og slett.

Han er veldig korrekt og kan ikke forstå at det finnes mennesker som ikke tenker sånn som han.

Han krever mye av seg selv og av sine barn og forventer mye av meg men jeg har aldri opplevd han sint på meg eller veldig urimelig. Han er en gentleman, men jeg mistenker at han gjør det fordi det er innlært fra barndommen og ikke fordi han ønsker det..

Skrevet

Jeg kunne ikke levd med ham. Å jage vekk folk som vil plukke sopp fra skogen er ikke lov en gang. De andre tingene du nevner er bare uttålelige når de kommer i slike mengder.

Jeg traff en man som var litt på samme måten en gang, med hvitt teppe på kjøkkengulvet og fast rutine på å bruke 3 timer på å vaske badet to ganger i uka, etter at vaskehjelpen hadde vært der. Han hadde mange bra egenskaper, men jeg innså fort at jeg aldri kunne fått noe godt liv med en som ham.

Anonymous poster hash: 4c970...6fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...