Gå til innhold

Hvordan ta steget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år har jeg forstått, og godtatt, at jeg trenger å snakke med en psykolog. Jeg vet at det er vanlig og at det er mange som gjør det, men jeg klarer altså ikke å ta det steget... Må jeg få henvisning fra fastlegen først? Og jeg vet heller ikke hva jeg skal begynne å snakke om.. Føler meg helt idiotisk. Og redd for å grave i ting jeg kanskje egentlig har slått meg til ro med.. veldig rart innlegg, men finner ingen bedre måte å forklare det på...

Jeg vet at jeg til en viss grad er psykisk syk, og det er veldig tøft å skulle be om hjelp.. men jeg vet at jeg må! Før jeg blir ødelagt...

Vet ikke hva jeg forventer av svar heller, kanskje dette baare var mitt første steg på veien mot hjelp..

Anonymous poster hash: 9767c...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du har innsett at du behøver hjelp :-)

Si dette til fastlegen din, så sender han en henvisning til Psykolog.

Eller du kan gå til en Privat praktiserende men det er Dyrt!

Ikke tenk på hvem/hva/hvor i første møte, de vet hva de gjør og praten går nok raskt av seg selv :-)

Lykke til, dette fikser du :-)

Anonymous poster hash: 72cbd...a4f

Skrevet

Trenger ikke blande legen i det.

Ring en psykolog og si du ønsker en time.

Anonymous poster hash: 7c603...6ff
Skrevet

Hvis du har råd, så kontakt privat psykolog. Du kan uansett bare si som det er, jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg tror jeg trenger en eller annen hjelp. En god psykolog hjelper deg videre derfra.

Jeg kom til min og sa jeg ikke ville bruke tid på en bestemt ting, da jeg mente meg ferdig med det. Det bar helt greit. Men det viste seg at jeg hadde en del usnakka om det.

:)

Skrevet

Etter mange år har jeg forstått, og godtatt, at jeg trenger å snakke med en psykolog. Jeg vet at det er vanlig og at det er mange som gjør det, men jeg klarer altså ikke å ta det steget... Må jeg få henvisning fra fastlegen først? Og jeg vet heller ikke hva jeg skal begynne å snakke om.. Føler meg helt idiotisk. Og redd for å grave i ting jeg kanskje egentlig har slått meg til ro med.. veldig rart innlegg, men finner ingen bedre måte å forklare det på...

Jeg vet at jeg til en viss grad er psykisk syk, og det er veldig tøft å skulle be om hjelp.. men jeg vet at jeg må! Før jeg blir ødelagt...

Vet ikke hva jeg forventer av svar heller, kanskje dette baare var mitt første steg på veien mot hjelp..

Hvordan vet du at du er psykisk syk? Og trenger å snakke med psykolog? Spør fordi jeg lurer på det samme. Ikke det at jeg tror jeg er psykisk syk,men føler jeg har vært igjennom mye i livet og ikke fått bearbeidet det i tillegg til at jeg er så fæl til å ta la ting gå innpå meg.

Anonymous poster hash: 8f0ba...90a

Skrevet

Flott innlegg :-). Fastlegen henviser videre, eller du kan dra til en privatpraktiserende (dyrt). Det er så bra at du innser at du trenger hjelp. Si bare til psykologen akkurat det du forklarte i innlegget her, og så vil han/hun hjelpe deg videre. Dette er de trent på, og de kan hjelpe deg. Ring på mandag uten å nøle tidlig på morgenen. Lykke til.

Anonymous poster hash: ee556...280

Skrevet

Tusen takk for fine svar.

Jeg kan si at jeg vet at jeg er psykisk syk. Vanskelig å forklare, men jeg har utviklet en sterk angst. Jeg er veldig redd mye hverdagslige ting, som å gå i butikken, der jeg kanskje må forholde meg til andre, ringe steder for å spørre om ting, jeg tør ikke noen ting lenger. Men jeg håper og tror at det kan rettes på med litt veiledning. Jeg har myye jeg trenger å snakke om mtp fortiden min, men jeg kan ikke si om det er grunnen til at jeg er som jeg er i dag.

Jeg tror jeg skal ringe legen på mandag. Han er vel vant til sånn, så redselen for å ikke bli tatt på alvor må jeg vel bare kjempe meg igjennom.

Jeg fungerer fint i jobb og på hjemmebane, og jeg klarer å ta meg selv i nakken såpass at jeg får gjort det jeg må, men med en ekstremt vond følelse. Det å f.eks. bestille kaffe på en cafe kan jeg bare glemme. Men det er jo heller ikke noe jeg må gjøre.

Beklager langt innlegg, men det var i grunn veldig godt å blåse ut litt, når en kan være anonym :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...