Gå til innhold

Flere med vekstavvik?

Anbefalte innlegg

På ultralyd i uke 29 fikk jeg vite at babyen hadde et vekstavvik på +11,5%. Jordmor sa at dette var normalt og at babyen ville veie ca 3900g ved termin. Da jeg kom hjem og så på ul-rapporten til yngstemann sto det at han hadde vekstavvik på +1% i uke 30, han ble 3825g. Vil det si at baby i magen blir enda større? 9

Anonymous poster hash: 5fb58...612

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144080786-flere-med-vekstavvik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk og vite på ul for ca en og en halv mnd siden at lillegutt var noe over og sku være ca 3,8 ved termin, kom inn på ny sjekk i uke 30 og da sa di pluttselig at han var 4% under, og sku være ca 3,4 - 3,5 ved termin, skal inn på ny om en uke, er da 34-35 uker på vei og får se hva de sier da. Men min erfaring er at di små vokser i rykk og napp, så målingene er nokk ikke helt til å stole på. Be om å få en til vekstestimering om noen uker hvis det ender med at du bekymrer deg fremover. Kan hende di sier noe helt annet da for alt man vet. :)

Bare hyggelig :) til opplysning har mitt også ligget godt over rødstreken hele svangerskapet, ikke før nå det har begynt å flate litt ut. Ellers så er det ikke gitt at baby er stor selv om SF målet er det. :) Be om en ny ul om en stund du så får du vite hvordan du ligger an. :)

Rundt uke 29 fikk jeg vite det samme som deg, at baby ville være ca 3900 til termin. I uke 39 fikk jeg vite at baby kom til å veie 3100, og ut kom en baby på 3 kg ;) Så estemering kan være helt feil ;)

Anonymous poster hash: da6fb...51f

Annonse

Mine har ikke hatt vekstavvik når jeg har sjekket det en stund før termin, men har vokst masse mot slutten og vært store. Av de jeg gikk med til termin var 4.2-5 kg.

Og sistemann skulle være 2.7, men var 3.6. 2 uker før termin.

Jeg tar denne vekststimeringen med en klype salt hvis ikke den er tatt like før termin. De sier han her er stor nå, men jeg venter mot slutten jeg ;)

Vekstavvik er vel +/- gjennomsnittet som er 3500g. Leste et sted at de ikke tar det på alvor før avviket er større enn 18%. Når jeg ser hvor vanlig det et at de tar feil så skal jeg slutte å bekymre meg :)

Anonymous poster hash: 5fb58...612

Min lillegutt va minus 1,5%... Vil det då sei at min vil muligens være mindre ved fødsel, enn normalt... Forstår ikkje heilt detta... Men ska på ny UL om 5uker ;-)

det er da snakk om 35 -50 gram mindre enn gjennomsnittet som jeg tror er 3550 :-p Ikke det helt store, hehe.. Og hvis du skal på UL om 5 uker til kan den like gjerne være større enn normalt. Vekstavvik så tidlig er ikke til å stole på akkurat :)

Anonymous poster hash: 31645...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...