Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Og var ikke planlagt,skulle ikke ha flere, blir en appoklatt,de andre er 17,15,12 og 10. Faren vil ikke ha flere,men jeg vil ikke ta abort,har ikke sagt noe enda,han er på nordsjøen og kommer først hjem til helga, sa det kun til de 2 elsde guttene og de ble sjokkert,men glade,jentene vet det ikke enda, er ca 7 uker på vei,hva ville dere ha gjort? jeg er 37 og mannen 46. Anonymous poster hash: ac43e...8ed
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Sagt det til mannen min først (før barna!), og sett reaksjonen hans. Deretter vurdert. Hvorfor dette 'uhellet'? Ville du egentlig bli gravid? Anonymous poster hash: 3b31c...70d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Jeg skjønner at du ikke vil ta abort. Og jeg skjønner at mannen ikke vil ha flere barn. Han er jo snart 50 og må begynne helt på nytt med lite søvn, bleier osv. Hadde det vært meg hadde jeg nok heller ikke tatt abort. Ønsker dere lykke til Anonymous poster hash: f6679...498
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Jeg henger meg litt opp i at du allrede har fortalt barna dine dette og mannen din vet det ikke ennå .. Hvorfor valgte du å si det til barna? Anonymous poster hash: 63964...a07
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Var ikke langt i fra slik det ble her hos oss nå. Skikkelig attpåklatt med nr fem, stor tett barneflokk eller, og mannen er eldre enn meg. Men er barnet på vei er det på vei. Man gleder seg fort over det likevel. Ikke ta abort om du ikke vil. Jeg må innrømme at jeg ville sagt det til pappaen først da, men ville ikke ventet alt for lenge i alle fall. Vi gleder oss veldig til nr fem kommer nå om ikke lenge Anonymous poster hash: b986b...22b
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 for det første hadde jeg sagt det til pappan først,før jeg begynte og tenke på at han ikke ville ha,er helt forskjell og si at man ikke vil ha flere,men at kona blir gravid og for det andre hadde ikke jeg tatt abort mot min vilje. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Synes det var uklokt av deg å fortelle barna det før mannen. Anonymous poster hash: fbeec...553
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Enig med de andre her at det er utrolig sært å fortelle det til barna først. Er det fordi du skyver dem foran slik at far ikke kan "kreve" abort? "Da blir jo barna så lei seg". Merkelig avgjørelse om å fortelle barna dette..... Anonymous poster hash: 69046...557
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Jeg synes også det er veldig merkelig å fortelle barna først, det hadde jeg aldri gjort. Har fire barn selv og skal ikke ha flere, men hadde jeg blitt gravid hadde jeg ikke ønsket å ta abort. Jeg hadde fortalt det til mannen og latt han få litt tid til å fordøye sjokket, så måtte vi satt oss ned og snakket om hvordan fremtiden vår skal bli. Hadde mannen insistert på abort hadde jeg nok tatt abort, jeg ønsker ikke et femte barn "alene". Men om han hadde villet ta imot dette barnet også (noe jeg tror han hadde villet) så hadde vi fortalt det til de andre barna. En abort ville jeg aldri fortalt de andre barna om (og det er kanskje derfor du valgte fortelle det til barna, for å slippe å ta abort). Anonymous poster hash: fb986...202
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Fortalte barna det,fordi de var der,og synes jeg rett og slett har lov til det. Far vil uansett ikke ha dette barnet,for han har sagt klart i fra før at minste jenta var den siste, og guttene mine er såpass store,så de sier verken noe til faren eller om jeg tar abort,de sier at det er våres valg,selvom de hadde blitt glad for et søsken til! Anonymous poster hash: ac43e...8ed
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Syns du er ung og fint kan klare en til. Hadde vært noe annet om du hadde vært 47. Også er jo de eldste nesten myndige, dvs flytte ut alder?? Anonymous poster hash: c83fa...354
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Fortalte barna det,fordi de var der,og synes jeg rett og slett har lov til det. Far vil uansett ikke ha dette barnet,for han har sagt klart i fra før at minste jenta var den siste, og guttene mine er såpass store,så de sier verken noe til faren eller om jeg tar abort,de sier at det er våres valg,selvom de hadde blitt glad for et søsken til! Anonymous poster hash: ac43e...8ed Du lemper voksenproblemene over på barna og innser det ikke engang selv. Hjelpes meg vel! Anonymous poster hash: 69046...557
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Skjønner deg på en måte,sikkert vondt hvis du tror mannen din reagere slikt og ikke ønsker barnet,men samtidlig er jeg enig med ho over, barna burde ikke bli plaget med voksen ting selvom de er 17 og 15 og forstår en del,så hadde vert lurt og snakke med mannen din, og ringt han på jobb,eller bedt han komme hjem før,eller et eller annet,men ikke lempe det over på gutta dine
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 Fortalte barna det,fordi de var der,og synes jeg rett og slett har lov til det. Far vil uansett ikke ha dette barnet,for han har sagt klart i fra før at minste jenta var den siste, og guttene mine er såpass store,så de sier verken noe til faren eller om jeg tar abort,de sier at det er våres valg,selvom de hadde blitt glad for et søsken til! Anonymous poster hash: ac43e...8ed Herlighet, du kan da ikke lempe slikt på skuldrene til tenåringer som ikke skal tenke på annet enn skole, jenter og neste fest (litt satt på spissen i fall du ikke skjønte det). Dette er virkelig ikke et "problem" de skal trenge å bekymre seg over eller støtte deg i altså, her synes jeg du bruker barna dine på en måte som er helt feil. Anonymous poster hash: fb986...202
Von Hertelhofen Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Ingen har rett til å tvinge en kvinne til å ta abort, vil du ikke så vil du ikke! Men godt mulig at dette kommer til å forandre forholdet deres, siden han er imot det.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Kanskje hun har et fantastisk bra forhold med sine barn, der de deler glede, sorg og bekymringer med hverandre?? Ser ikke at ungdommene hennes har noe vondt av å vite dette. De er 17 og 15, ikke 7 og 5 ! Anonymous poster hash: c83fa...354
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 Kanskje hun har et fantastisk bra forhold med sine barn, der de deler glede, sorg og bekymringer med hverandre?? Ser ikke at ungdommene hennes har noe vondt av å vite dette. De er 17 og 15, ikke 7 og 5 ! Anonymous poster hash: c83fa...354 Enig. Anonymous poster hash: fb47e...7e4
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Moren min tok abort da jeg var 16 og broren min 19. Jeg synes det var helt forferdelig. Jeg skulle ønske jeg ikke visste om det. Mamma ville beholde men pappa ville ikke. Mamma var da 44 og pappa 50. Jeg kom jo over det men har alltid lurt på hvem dette lille knøttet kunne vært idag. Som sagt, jeg skulle ønske jeg aldri visste. Det ble dessuten dårlig stemning hjemme lang tid etterpå. Anonymous poster hash: b3eb9...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå