Gå til innhold

Nettstudier, jeg vil vite alt dere vet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyr løs :D Finansiering, lånekassa, studiene generelt, osv osv :) Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg studerer helse og oppvekst via nki..det er veldig greit.etter jeg har sendt inn innsendingsoppgavene går det få dager før jeg får svar.veldig gode tilbakemeldinger fra lærerene.lånekassa veit jeg ikke enda,har ventet 6 uker og venter fortsatt.fikk beskjed om at svaret skal komem til uka så da satser jeg på det

Skrevet

Hva vil du studere da? Og hva vil du vite? Jeg har tatt fag ved nks, nki, uit og hivolda. Det er generelt billigere å ta nettstudier ved de offentlige høyskolene og universitetene enn ved f.eks nks og nki.

Anonymous poster hash: e44e6...15b
Skrevet

Jeg tok allmennlærerutdanningen nettbasert 2 av 4 år. Var 8 samlinger à 3 dager hvert studieår.

En del obligatoriske innleveringer både i gruppe og alene. Tok fullt lån og fik omgjort deler til stipend da jeg var ferdig.

De to siste årene tok jeg fag uten møteplikt.

Dette var den beste måten for meg. Jeg jobbet som vikarlærer 80% i tillegg. Så det var noen hektiske år.

Hva vil du egentlig vite?

Anonymous poster hash: 545dc...0d9

Skrevet

Greit å vite hva du har tenkt å studere kanskje? Du kan vel studere det meste pr nett nå. Jeg har selv studert økonomi og ledelse på BI nettstudier. Fantastisk bra opplegg og god oppfølging. Samling to ganger pr semester.

Jeg har jobbet 100 % ved siden av, så lån har aldri vært noe tema, men jeg vet at man kan søke hvis behovet er der.

Skrevet

Jeg var lyst til å studere til helsefagarbeider, eller noe i den duren :) Må ta vdet fra begynnelsen, ealtså begynne med helse og oppvekst.

Hadde egentlig lyst til å bli sosionom, men jeg sliter så j**** med matte, så da blir det vrient å komme inn på høyskole.

Men jeg tenkte å velge å betale hele studieavgiften på en gang, får man penger til det fra lånekassa? Og isåfall, kommer det penger så fort at man rekker å betale det?

Tusen takk for svar alle :D

Skrevet

jeg studerer helse og oppvekst via nki..det er veldig greit.etter jeg har sendt inn innsendingsoppgavene går det få dager før jeg får svar.veldig gode tilbakemeldinger fra lærerene.lånekassa veit jeg ikke enda,har ventet 6 uker og venter fortsatt.fikk beskjed om at svaret skal komem til uka så da satser jeg på det

Er det jeg har lyst til også :) Men hvordan gjør man det med praksis? :)

Skrevet

Har du gått vgs fra før?

Mange steder dekkes slike studier av kommunen eller noen (ikke sikker på nøyaktig hvem som betaler). Det bør du sjekke opp i før du tar opp lån.

Anonymous poster hash: e44e6...15b
Skrevet

En del studier kan man komme inn på med 24/7 regelen.Bla.a. sosionomstudiet enkelte steder, som du nevner. Det ville jeg sjekket ut vàr jeg deg.

Anonymous poster hash: 3d6a4...594

Skrevet

En del studier kan man komme inn på med 24/7 regelen.Bla.a. sosionomstudiet enkelte steder, som du nevner. Det ville jeg sjekket ut vàr jeg deg.

Anonymous poster hash: 3d6a4...594

24/7 regelen?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...