Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Er nå i uke 5, kanskje begynnelsen av uke 6. Den siste uka har vært grusom, med en stadig økende kvalme. Spyr ikke, men skulle nesten ønske det, så jeg fikk en liten pause fra den kvalmen iallefall.. Kan det være tvillinger? Synes å ha hørt at det er vanlig med tidlig og sterk kvalme når man bærer tvillinger.. Noen med erfaring? Har et svangerskap bak meg, og da var jeg kun litt kvalm mellom uke 9 og 13. Anonymous poster hash: 0a646...b7a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Jeg var mindre kvalm med tvillingene enn førstemann. Anonymous poster hash: e6e78...56a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Jeg var sengeliggende med intens kvalme rundt samme uke, fikk bare en :-) Anonymous poster hash: 309bf...cdf
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 samme som hun over, ble sengeliggende med kvalme uke 5/6 med nr 2 (gutt) og var det frem til fødsel uke 39.. Anonymous poster hash: 90904...67c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Jeg var kjempe kvalm fra uke 6 og har bare 1 i magen. Anonymous poster hash: 5de33...05e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Det henger ikke sammen Jeg har vært gravid 4 ganger, fått to jenter og to gutter. Med førstemann, jente, kastet jeg opp noen få ganger. Med nr 2 og 3, guttene, var jeg bare litt uvel (kastet ikke opp). Men nr 4, jente, lå jeg plantet med huet i doskåla de 16 første ukene samt de 4 siste ukene. Søstra mi har en gutt og var så dårlig at hun ble innlagt i uke 16. Kjenner ingen tvillingmødre, men kjenner mange som hadde ekstrem svangerskapskvalme. Så jeg tror nok dette er veldig individuelt Lykke til med svangerskap, fødsel og babyen Anonymous poster hash: 8e1c1...452
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Høres muligens kald ut nå, men jeg skal ta abort. Dessverre. Har egentlig ikke lyst, så jeg driver og leter etter "tegn" på at jeg skal beholde.. :S HI Anonymous poster hash: 0a646...b7a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Så trist at du ikke kan beholde når det er det du ønsker... Er du helt sikker? Anonymous poster hash: e18b9...792
Gjest cd0da Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Med nr. 1 var jeg mega kvalm. Kunne kun jobbe kveldsvakt for spøy hele dagen. Når jeg ble gravid med tvillinger året etter var jeg så dårlig og kvalm at jeg ikke klarte å ta meg av barnet vårt vi allerede hadde så mannen måtte ta fri fra jobb for å være hjemme med babyen
Hun med alle ungene Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Jeg har vært kvalm under ett svangerskap. Da var det en baby i magen,mens den gangen det lå to i magen var jeg ikke kvalm Har hvert gravid 6 ganger da,så tror nok det varierer veldig fra person til person.
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 var slik selv så tidlig,men ingen tvillinger for det ,nå er jeg i uke 22 og forsatt kvalm ;(
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Høres muligens kald ut nå, men jeg skal ta abort. Dessverre. Har egentlig ikke lyst, så jeg driver og leter etter "tegn" på at jeg skal beholde.. :S HI Anonymous poster hash: 0a646...b7a Såå.. Om du har tvillinger i magen vil du beholde, men ikke om det "bare" er en...?!? Anonymous poster hash: b4cdd...acf
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Høres muligens kald ut nå, men jeg skal ta abort. Dessverre. Har egentlig ikke lyst, så jeg driver og leter etter "tegn" på at jeg skal beholde.. :S HI Anonymous poster hash: 0a646...b7a Hvilke tegn er det du leter etter. Er det lettere å ta abort om det er to? Jeg hadde ekstremkvalme med begge mine unger og det var en pr.gang. Anonymous poster hash: f45d5...ff4
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 Vet det høres dumt ut, men min livssituasjon tilsier at vi ikke KAN få barn nå, så jeg må faktisk ta abort; samme hvor trist jeg synes det er. Men ja, jeg leter etter tegn på at jeg burde beholde, og da har jeg tenkt at er det tvillinger; er det et tydelig tegn fra, ikke Gud, men en høyere makt om at det er meningen jeg skal beholde. Vet det høres ulogisk ut, men hele denne situasjonen er grusom! hI Anonymous poster hash: 0a646...b7a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Vet det høres dumt ut, men min livssituasjon tilsier at vi ikke KAN få barn nå, så jeg må faktisk ta abort; samme hvor trist jeg synes det er. Men ja, jeg leter etter tegn på at jeg burde beholde, og da har jeg tenkt at er det tvillinger; er det et tydelig tegn fra, ikke Gud, men en høyere makt om at det er meningen jeg skal beholde. Vet det høres ulogisk ut, men hele denne situasjonen er grusom! hI Anonymous poster hash: 0a646...b7a Selvsagt... Ett barn passer overhode ikke inn i livet deres.. Men TO hadde liksom vært greit.. Blir kvalm av slike som deg! Anonymous poster hash: b4cdd...acf
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Uff. Stakkars deg, må være tøft å ha såpass svekkede sjelsevner. Anonymous poster hash: 0a646...b7a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 Den siste var hovedinnlegger. ment til den siste anonym Anonymous poster hash: 0a646...b7a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Vet det høres dumt ut, men min livssituasjon tilsier at vi ikke KAN få barn nå, så jeg må faktisk ta abort; samme hvor trist jeg synes det er. Men ja, jeg leter etter tegn på at jeg burde beholde, og da har jeg tenkt at er det tvillinger; er det et tydelig tegn fra, ikke Gud, men en høyere makt om at det er meningen jeg skal beholde. Vet det høres ulogisk ut, men hele denne situasjonen er grusom! hI Anonymous poster hash: 0a646...b7a ? Dere har ikke råd til en baby, men to kunne dere fått ???? Anonymous poster hash: f45d5...ff4
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 Tror ikke det hjelper så masse med dere som sender alle disse spydige kommentarene. Kanskje du er lengre på vei enn du tror, noen får jo eggløsning tidlig i peroden. Men kvalme kan være et tegn på at det er tvillinger, men mest sannsylig ikke. Er det ingen du kan snakke med om dette? Om du går til legen for eks, om han kan henvise deg til noen du kan få luftet tankene med? Vet at mange som ikke ønsker å ta abort, men gjør det alikevel angrer som bare det lenge etterpå. Hva ,ed å bære frem barnet og adoptere det bort, da vet du i hvertfall at du har gjort det beste du kunne for barnet, samtidig har du da altids muligheten til å ombestemme deg ifht om du ønsker å beholde barnet selv. Kanskje ikke så lett å skulle gi ifra seg sitt barn, men kanskje bedre enn å senere å tenke at det er et barn som ikke er her i dag pga et valg du tok. Er det helt uaktuelt å beholde kan du jo prøve å tenke at dersom du ikke hadde tatt abort nåå, så er det et barn som du senere ville fått, som ikke ville vært her, men den tanken hjelper nok først når det evt andre barnet er her. Anonymous poster hash: be2c1...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå