Gå til innhold

Dere som HADDE dårlige sovere

to små prinsesser

Anbefalte innlegg

Når ble det bedre?

Snuppa mi er 8mnd. Sover på natten, men finner ikke smukken selv, enda hun har 5 i sengen og en i snor, så jeg blir vekt ca hver 2. time for å putte i smukk. I tillegg vil hun stort sett ha en flaske melk rundt kl 05.

Dagen er ikke noe bedre. Hun sover 2 dupper, men de må kjempes for. Sovner greit, men sover max 45min før hun må trilles i 15-20min for å sove videre. Ofte lykkes ikke det. Gruer litt for hvordan dette blir til barnehagestart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her snudde det rundt 11 måneders alder. Kan ikke huske at vi gjorde noe spesielt (men vi hadde vel forsåvidt prøvd ALT allerede). Han ble nok bare mer utslitt når han ble mer aktiv og mobil, jeg har ikke noen annen forklaring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var litt som din på dagtid, og våknet mye på natten. 3-5 ganger. Han fant heller ikke smokken selv. Han ble bedre på natten først ved to år.. Men siden da har han sovet hver natt. På dagen ble han bedre ca ved 13-14 mndr, da begynte han å sove 2-2,5 time, og ba selv om å legge seg.

Yngste. Vel.. Han er jo bedre enn han var, men våkner stort sett 4 ganger ila natten. Noen ganger bare to (sjelden) og noen ganger hver time (ikke så ofte). Han finner smokken selv, men det er ikke det han våkner av. På dagtid er han veldig lett å legge, det har han alltid vært, og sover 1-1,5 time. Han er 16 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løsnet i forrige uke! 6 mndr gammel. Sover som en drøm, både på dagtid og nattestid. Hun var elendig til å sove før... 

Anonymous poster hash: 13cdb...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snudde det rundt 11 måneders alder. Kan ikke huske at vi gjorde noe spesielt (men vi hadde vel forsåvidt prøvd ALT allerede). Han ble nok bare mer utslitt når han ble mer aktiv og mobil, jeg har ikke noen annen forklaring! :)

Det er vel dette jeg klamrer meg til.  :wacko:

(og håper så inderlig på!!!!!)

Hvordan sover din på dagen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover greit på dagen. To ganger én time, ca kl 09 og kl 14. Det hender fremdeles at han våkner kl 05 om morgenen, men nå er det heldigvis unntaket og ikke regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde det som deg. Veldig mye gikk seg til ved barnehagestart :)

Anonymous poster hash: 6dcdd...b35

Krysser fingre for her er det ikke særlig mye soving som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dårlige sovere er 9 år og liker fortsatt ikke å sove :-). Men det blir jo selvsagt på en helt annen måte nå da. Men vi strevde i mange, mange år.

Minstemann er heldigvis gla i å sove.

Anonymous poster hash: 24d7b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to sov veldig lite på dagtid helt frem til de ble ett år,de klarte bare å sove en halvtime om gangen. (Tvillinger) da de ble 1 år klarte de plutselig å sove i over 1 time,og nå opp mot 2 timer (de er 15 mnd nå). Men for å klare å sove lenge på dagtid så må vi legge dem i vogna for der er de bindt.. De klarer ikke slappe av med mindre de er godt bindt fast og ikke kan turne.. De ligger i pose om natta som også er bindt fast i senga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det til en god klatt smør/ekstrakalorier i kveldsgrøten.

For å få barnet til å sove bedre på natten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest pupp and go

Jupp. Er ingen storspiser da, så for å kunne kutte melk på natta (15 mnd) så må vi sørge for at ungen er mett til kvelden. Spiser vel egentlig greit til kvelden, men for lite gjennom hele dagen, så da blir det uro på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp. Er ingen storspiser da, så for å kunne kutte melk på natta (15 mnd) så må vi sørge for at ungen er mett til kvelden. Spiser vel egentlig greit til kvelden, men for lite gjennom hele dagen, så da blir det uro på natta.

Jenta mi har godt matvett. I kveld satte hun i seg 70ml mme, 2 skiver og en Ellas kitchen, men jeg regner med hun skal ha sine 100ml i natt også...  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Min er nå 14 måneder, og vi har hatt det akkurat som deg leeenge! Opp flere ganger hver natt. Det har blitt en vane, så det er ikke noe problem å sovne igjen for noen av oss. Dagsoving varte kun 30 minutter per lur (opp til 3 ganger per dag), som er helt håpløst for trøtt mor. Hold ut!! Men mye endrer seg ved barnehagestart. Min sover nå 2 timer midt på dagen, etter kun få uker i barnehagen. Hun sover tyngre på natta også. Hun våkner ukristelig tidlig, i 4-tida, men det ser ut til å justere seg nå.. (krysser fingrene!) 

Dette gjorde jeg for å øke søvnmengden i permisjonstiden: gikk lange turer, unngikk lur for sent på ettermiddagen, sørget for god og mett unge før leggetid. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...