smurfis Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Trenger ikke være så veldig komplisert eller inneholde masse rare ingredienser. Jeg har lyst på noe søtt, crunchy, kaldt, varmt og kanskje tilogmed litt salt:) Uten egg og nøtter!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Tiramisu, kan lage sukkerbrød istedet for fingerkjeks, og bruke konjak eller bayleys i steden for likør. Anonymous poster hash: f38f8...688
Himmel og hav Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 På denne tiden må det absolutt bli smuldrepai med epler. Jeg gjør det slik: Skrell og del eplene i båter og legg dem i en ildfast form sammen med kanel, demerarasukker og noen klatter meierismør. Stek de i ovnen i 5-6 minutter. Ha over smuldredeigen (125 g meierismør, 100 g hvetemel, 50 g lettkokte havregryn, 50 g sukker - sånn ca.) Smuldre deigen med fingrene til du har passe smuler, og dryss over deigen. Stek på 180-200 grader i ca 20 min. Du kan ev. servere den med vaniljeis og salt karamellsaus.
Voilà Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Osteiskake! Vanvittig enkelt, og såå himmelsk. Jeg pleier å legge knuste safarikjeks lagvis, så blir det noe crunchy også
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Takk for tips Himmel og Hav. Nå ble jeg så inspirert at oppskriften din på smuldrepai står i ovnen. Gleder meg til den er ferdig, nam nam. Anonymous poster hash: 7c0c9...968
smurfis Skrevet 14. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2013 Det ble crumble...med vaniljeis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå