Dailis Skrevet 14. september 2013 #26 Skrevet 14. september 2013 Så han får i alle fall mellom 8-900 ml da inkl det som er i grøten? Det er jo noe. Når ene min ble veldig dårlig fikk vi beskjed om at han måtte ha minst 600 ml i døgnet, da var han halvannet år. Doseringssprøyte som vi har sprutet drikke bakerst i munnen har vi brukt i de verste periodene, men da skal det være tvingende nødvendig også. For ikke å forbinde noe tvang ved det. Han har ikke interesse av det du drikker? La han smake rett av glasset ditt? Jeg ville bare forsøkt litt forskjellig. Men synes ikke det høres kritisk lite ut med den væskemengden. Hva sier HS om væskemengden? Jeg får det til å bli ca 500 ml i døgnet Helsesøster sier han burde drikke til måltidene. Har prøvd å gi sånn baby saft og melk i glass. Er bare morsomt å prøve, så går han lei og bare dytter det ut med tungen. Men mulig ting snur når han får en flaske mindre. Har også prøvd å gi på tutekopp hvor jeg har tatt bort ventilen eller hva det heter sånn att han slipper å suge. Men det endte bare med at alt rant rett ut av munnen. HIAnonymous poster hash: 84479...04c Ok, jeg forstod 320 til hvert måltid. Det blir jo noe annet. Han kan jo sjekkes for om han er uttørret. Du kan jo ikke presse det i han uten at du må. Jeg har noen ganger tilført ekstra væske i maten om jeg synes det har blitt drukket for lite. Og jeg hadde kanskje vært fristet til å prøve andre typer drikke jeg da, men det er vel neppe anbefalt. Prøv alt mulig, bare for å få en interresse for å smake på og drikke. Men sjekk om han er dehydrert eller i grensen for å bli det. Og handle utifra det.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #27 Skrevet 15. september 2013 Så han får i alle fall mellom 8-900 ml da inkl det som er i grøten? Det er jo noe. Når ene min ble veldig dårlig fikk vi beskjed om at han måtte ha minst 600 ml i døgnet, da var han halvannet år. Doseringssprøyte som vi har sprutet drikke bakerst i munnen har vi brukt i de verste periodene, men da skal det være tvingende nødvendig også. For ikke å forbinde noe tvang ved det. Han har ikke interesse av det du drikker? La han smake rett av glasset ditt? Jeg ville bare forsøkt litt forskjellig. Men synes ikke det høres kritisk lite ut med den væskemengden. Hva sier HS om væskemengden? Jeg får det til å bli ca 500 ml i døgnetHelsesøster sier han burde drikke til måltidene. Har prøvd å gi sånn baby saft og melk i glass. Er bare morsomt å prøve, så går han lei og bare dytter det ut med tungen. Men mulig ting snur når han får en flaske mindre. Har også prøvd å gi på tutekopp hvor jeg har tatt bort ventilen eller hva det heter sånn att han slipper å suge. Men det endte bare med at alt rant rett ut av munnen. HIAnonymous poster hash: 84479...04c Ok, jeg forstod 320 til hvert måltid. Det blir jo noe annet. Han kan jo sjekkes for om han er uttørret. Du kan jo ikke presse det i han uten at du må. Jeg har noen ganger tilført ekstra væske i maten om jeg synes det har blitt drukket for lite. Og jeg hadde kanskje vært fristet til å prøve andre typer drikke jeg da, men det er vel neppe anbefalt. Prøv alt mulig, bare for å få en interresse for å smake på og drikke. Men sjekk om han er dehydrert eller i grensen for å bli det. Og handle utifra det. Ser at det var litt klønete skrevet ang mengden melk :-P Men takk for gode svar Får følge opp med smaksprøver på forskjellige drikker og ha et godt øye med bleiene. Han må jo både få mat å drikke for å vokse godt HI Anonymous poster hash: 84479...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå