Gå til innhold

Må man spørre kjæresten før man tatoverer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden så tatoverte jeg navnet mitt på fingrene mine på den ene handa. Det er noe jeg lenge har hatt lyst på lenge og har nevnt det flere ganger til kjæresten min. Han syns det var en ganske dårlig ide og syns ikke det så særlig pent ut heller.

Jeg tatoverte meg helt spontant mens jeg var ute å reiste, da jeg feiret at jeg hadde klart en viktig oppgave. Sendte bilde til kjæresten min og la bildet ut på facebook, reaksjonen ble stor. Han hatet det og ble kjempesur på meg. Ikke direkte sint men han var kvass og frekk da jeg kom hjem og sa at det rett og slett var stygt. Han sier han var svært skuffet og lei seg over at jeg gjorde det enda han ikke likte det. Dette er noe vi burde bli enig om sammen sier han.

En sammenligning han gjorde var at det ble det samme som om at han skiftet fornavn til noe jeg overhode ikke likte.

Jeg er HELT uenig. Om jeg ønsker å tatovere meg så gjør jeg det, det er ikke noe han har noe med engang, mener nå jeg!

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 232ff...5d7
Skrevet

Din kropp = du bestemmer!!

Anonymous poster hash: db791...4c0

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det er dine fingre, du gjør som du vil.  Akkurat som at det er hans navn og han bytter det om han vil.  

Men personlig ville jeg ikke ha gjort noe med meg selv som jeg visste at mannen min ikke kunne fordra og jeg ville ha satt stor pris på om han ikke gjør noe jeg ikke liker.  Men om vi likevel gjør det, må den andre parten få lov til å bli sur for det - en liten stund i alle fall.  Jeg skjønner kjæresten din.

Skrevet

Av høflighet hadde jeg nok informert om min avgjørelse før jeg gjorde det, men nei, han har ikke mulighet til å legge ned veto...

Skrevet

Jeg hadde sikkert sagt det akkurat som om jeg hadde tenkt å klippe meg ol. Men mannen hadde overhode ikke hatt noen vetorett. Ikke hadde han kommet til å vært negativ heller, da min kropp er noe jeg bestemmer over akkurat som motsatt. Gjelder forøvrig navn-eksemplet til din kjæreste også. 

Din kropp = du bestemmer! 

Anonymous poster hash: eb346...eb7
Skrevet

Nå har jeg mange, mange tatoveringer, og han vet jeg planlegger mange, mange flere, og selv om han ikke er overbegeistret, respekterer han det.

Jeg ville nok sagt det før jeg gjorde det, men han hadde ikke hatt veto-rett, nei.

Og jeg antar du er klar over stigmatiseringen håndtatoveringer gir, noe som indikerer at du har en del fra før av, og da mener jeg partner må regne med  at det fint kan komme flere;)

Skrevet

Hadde nok diskutert med han, men kun fordi det er ei stor greie med permanente endringar på kroppen og eg ville snakka med nokon som kunne kome med innspel. Han er den som står meg nærmast.

Men om eg var sikker hadde eg berre gjort det. Det hadde aldri komt på tale å "be om lov".

Skrevet

Hadde sagt i fra, men hadde bestemt selv. 

Anonymous poster hash: adc0e...236
Skrevet

Jeg hadde nok ikke gjort det om jeg viste min mann ikke likte slikt, men til syvende og sist så hadde mitt ønske veid tyngst.

Her i huset så hadde vi ikke spurt hverandre om vi fikk lov. Da min mann tatoverte seg sist så snakket vi sammen ang tatoveringen hans. Han ville ha den mye større enn hva jeg syns han kledde. Han minsket den, noe han i ettertid er veldig fornøyd med. Nå som han har den på kroppen så ser han at størrelsen han ville hatt hadde blitt for stort.

Jeg skal tatovere meg igjen, har ikke spurt han om lov. Men nå er det vel igrunn han som syns jeg er treig med å få de to tatoveringene jeg vil ha. Vil nemlig ha de på ett sted som det gjør veldig vondt, så må manne meg opp. (Ungene maser på meg også igrunn, siden det er de som har tegnet de)

Anonymous poster hash: 4065a...6b0

Skrevet

Du bestemmer det selvsagt selv, men kjæresten bestemmer hva han gjør med ei dame som "pynter" seg med slike ting. For å være helt ærlig, hadde mannen min begynt med stygge, veldig synlige og i tillegg på lower-class-steder (hallo, tatovering på fingrene? æsj) hadde jeg begynt å lure på hans vurderingsevne, så smaken hans og til slutt forholdet. Seriøs.

Anonymous poster hash: 2b707...bb4
Skrevet

Du bestemmer det selvsagt selv, men kjæresten bestemmer hva han gjør med ei dame som "pynter" seg med slike ting. For å være helt ærlig, hadde mannen min begynt med stygge, veldig synlige og i tillegg på lower-class-steder (hallo, tatovering på fingrene? æsj) hadde jeg begynt å lure på hans vurderingsevne, så smaken hans og til slutt forholdet. Seriøs.

Excuse me? Snakker om å ha lagd seg en forestilling på forhånd.

Skrevet

Loool, lower class? Hvilken verden lever du i? 

Skrevet

Din kropp, ditt valg! Tok selv tatovering på jentetur uten at han visste dette. Han liker ikke tatoveringer men har ikke sagt noe negativt. 

Anonymous poster hash: 2fe0d...8a9
Skrevet

Jeg hadde nevnt det først, men nei, det er du som bestemmer over din egen kropp! Skulle bare mangle!

Men helt ærlig så er jeg enig med mannen din i at det ER stygt med tattovering på fingrene. OG hvis jeg først skulle tatt det så ville jeg ihvertfall valgt noe annet enn mitt eget navn ;)

Men om du selv er fornøyd så skal du blåse langt i hva han, jeg og alle andre mener :)

Anonymous poster hash: 57a67...519

Skrevet

For en stund siden så tatoverte jeg navnet mitt på fingrene mine på den ene handa. Det er noe jeg lenge har hatt lyst på lenge og har nevnt det flere ganger til kjæresten min. Han syns det var en ganske dårlig ide og syns ikke det så særlig pent ut heller.

Jeg tatoverte meg helt spontant mens jeg var ute å reiste, da jeg feiret at jeg hadde klart en viktig oppgave. Sendte bilde til kjæresten min og la bildet ut på facebook, reaksjonen ble stor. Han hatet det og ble kjempesur på meg. Ikke direkte sint men han var kvass og frekk da jeg kom hjem og sa at det rett og slett var stygt. Han sier han var svært skuffet og lei seg over at jeg gjorde det enda han ikke likte det. Dette er noe vi burde bli enig om sammen sier han.

En sammenligning han gjorde var at det ble det samme som om at han skiftet fornavn til noe jeg overhode ikke likte.

Jeg er HELT uenig. Om jeg ønsker å tatovere meg så gjør jeg det, det er ikke noe han har noe med engang, mener nå jeg!

Hva mener dere?

Om og hva du tatoverer på din kropp er helt opp til deg og ingen kan si noe på det. Kjæresten din må bare akseptere det. Jeg håper han kommer over det og at han etterhvert kan be om unnskyldning for så barnslig oppførsel.  :)

Skrevet

Jeg har gitt beskjed på forhånd men han har likevel ikke hatt noe han skulle sagt, har tatt to av mine største etter at vi ble sammen.

Han liker ikke tatoveringer men jeg elsker det og alle jeg har betyr mye for meg.

Skrevet

Var i samme situasjon da jeg ville ta piercing i øyebrynet. Det var min "store drøm", liksom. Han var totalt i mot det, og syntes sånt var lite pent. 

Derfor sa jeg heller ikke ifra før jeg gjorde det. Da han oppdaget det, var han overrasket over hvor godt jeg kledde det. 

Det er din kropp, du velger selv hva du vil gjøre med den. 

Anonymous poster hash: e015d...040
Skrevet

For meg er hender og fingre noe veldig.... intimt, på en måte.

Jeg må like hendene til den som skal kjærtegne meg og ta på meg overalt.

Så om mannen hadde gjort noe sånt så ville jeg blitt ekstremt skuffet.

Jeg mener imidlertid at hvis du hadde tatoveringer før dere ble sammen og du har sagt du ønsker flere så kan mannen være skuffet, men egentlig ikke klage over det, for da visste han hva han gikk til.

Anonymous poster hash: 0a28f...d88
Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur om kjæresten min hadde gjort det. Tatoveringer er det styggeste jeg vet. Og jeg hadde ikke tent på mannen om han hadde tatoveringer.

Anonymous poster hash: 15ff5...f6e

Skrevet

Din kropp ditt valg :) min eks sa rett ut etter jeg hadde tatt, at han ikke likte jenter med tattoo dette etter at han fikk vite at jeg skulle ta av navna til barna å etter at han hadde sagt den var fin :P men det var ikke grunnen til at jeg flyttet ;)

Anonymous poster hash: 547df...ac4

Skrevet

Så med andre ord er du ikkeså glad i mannen din?

Anonymous poster hash: 8b329...e95

Skrevet

Jeg ville absolutt ha snakket med partneren min på forhånd, og jeg vil da virkelig håpe at min partner ville gjort det samme.

Det er snakk om en varig endring på kroppen. Om det er tatovering ,piercing, silikonpupper eller permanent hårfjerning på leggene, så ville jeg naturlig nok nevnt det på forhånd :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...