Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Jeg spiser kun lavkarbo, men det gjør ikke resten av familien. Jentungen her er veldig småspist, men istad ville hun smake på frokosten min som er hjemmelaget lavkarbobrød og røkt laks. Hun spiste med glede og ville ha mer da det var tomt. Hvor ille er det for barn å spise lavkarbo? Det brødet inneholder jo ikke noe usunt. Eneste som er i brødet er egg, solsikkeolje, bakepulver og frø Anonymous poster hash: d66fe...669
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Litt av av noe er ikke skadelig. Barn skal ellers ha et variert kosthold. Anonymous poster hash: 7e256...e55
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Kan jeg få oppskrift på det brødet? :-) Må kutte ned på sukker, hvete og gjær så godt det lar seg gjøre. Anonymous poster hash: 683cc...e81
Gjest Emea Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Litt er ikke skadelig. Men ren lavkarbo til barn er ikke bra. Barn i utvikling trenger faktisk karbohydrater.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Det er ikke farlig for barn å spise "lavkarbomat", men barn bør få i seg en del karbohydrater i tillegg. Anonymous poster hash: bf1d0...6de
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Dette er jo ikke noe hokus pokus, hun ser at du spiser noe annet enn resten av familien og vil herme. Så hvis du vil at barnet skal spise det hun trenger (hele kostsirkelen) så må du enten få henne til å forstå at du spiser anderledes pga sykdom eller no, eller så må du spise så likt som de andre som mulig. Ja, jeg er imot lavkarbo pga fettet det gjerne kommer med, det er jo blitt en kjempeøkning i hjertesyke unge etter at lavkarbo ankom, og selvom jeg VET at dette er de ekstreme, er jeg skeptisk siden det er så tydelig at lavkarbo er skadelig hvis man ikke er forsiktig. Så nei, jeg syns ikke du skal la jenta di spise lavkarbo siden hun tydelig er kresen og det da kan bli vanskelig å få henne til å spise det hun trenger for å utvikle seg riktig. Du må gjerne spise lavkarbo, men da må du på et eller annet vis klare å lure jenta til å tro at hun spiser det samme som deg, men med karbohydrater eller bare få henne til å spise det samme som resten av familien Anonymous poster hash: 815f0...06e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Dette er jo ikke noe hokus pokus, hun ser at du spiser noe annet enn resten av familien og vil herme. Så hvis du vil at barnet skal spise det hun trenger (hele kostsirkelen) så må du enten få henne til å forstå at du spiser anderledes pga sykdom eller no, eller så må du spise så likt som de andre som mulig. Ja, jeg er imot lavkarbo pga fettet det gjerne kommer med, det er jo blitt en kjempeøkning i hjertesyke unge etter at lavkarbo ankom, og selvom jeg VET at dette er de ekstreme, er jeg skeptisk siden det er så tydelig at lavkarbo er skadelig hvis man ikke er forsiktig. Så nei, jeg syns ikke du skal la jenta di spise lavkarbo siden hun tydelig er kresen og det da kan bli vanskelig å få henne til å spise det hun trenger for å utvikle seg riktig. Du må gjerne spise lavkarbo, men da må du på et eller annet vis klare å lure jenta til å tro at hun spiser det samme som deg, men med karbohydrater eller bare få henne til å spise det samme som resten av familien Anonymous poster hash: 815f0...06e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Grovt brød og laks er jo bra! Barn skal spise variert, og de aller fleste barn spiser altfor mye karbohydrater, i form av pasta, boller, ris, nudler osv. Forutsatt at du spiser LAV-karbo, og ikke er på noen ketolysediett, så er kosten helt ok for barn. Sjekk eventuelt med lege/helsesøster hvis du er usikker. Hvis lavkarboen din får datteren din til å spise mer fet fisk, kjøtt og grønnsaker, så ser i hvert fall ikke jeg problemet. Anonymous poster hash: 14db5...f1b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Grovt brød og laks er jo bra! Barn skal spise variert, og de aller fleste barn spiser altfor mye karbohydrater, i form av pasta, boller, ris, nudler osv. Forutsatt at du spiser LAV-karbo, og ikke er på noen ketolysediett, så er kosten helt ok for barn. Sjekk eventuelt med lege/helsesøster hvis du er usikker. Hvis lavkarboen din får datteren din til å spise mer fet fisk, kjøtt og grønnsaker, så ser i hvert fall ikke jeg problemet. Anonymous poster hash: 14db5...f1b Jeg er enig i dette! Et godt lavkarbo-kosthold (ikke ketolysediett!) er som regel mer variert og inneholder mer næringsstoffer enn et kosthold med mye brød, pasta, ris, osv. Ja, barn trenger karbohydrater. Men mengden de trenger er liten, og et godt balansert lavkarbokosthold vil gi barnet nok karbohydrater. Anonymous poster hash: 9bfc8...806
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Herlighet, siden når ble grovt brød med egg og frø og røkelaks på usunt for noen? Hvis noen tror det er "farlig" for barn, så er de jaggu meg ute å kjøre! Anonymous poster hash: 2d480...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå