Gå til innhold

Store barn og service..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens nydeligste mann og to store stebarn. Veldig glad i alle tre og nå skal vi etterhvert bli fire :) Barna er så store at de bor på hybel i samme by som meg. Utfordringen er at de tror de er på hotell når de er på besøk. De slenger seg på sofaen og diller med tlf, ser på tv og føler seg helt som hjemme... Det er jo fint at de er så avslappet, men jeg synes de faktisk må hjelpe til litt også. Har snakket med mannen om dette og i teorien er han enig med meg, men når det kommer til stykke løper han frem og tilbake og henter øl (!), mat og det de nåtte ønske. Innimellom ber jeg ungdommene om hjelp og de gjør det motvillig.. Jeg har feks innført at de må ta sv bordet etter seg - etter mine begreper et ABSOLUTT minimum.. Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 7ff7c...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet på hybel da jeg var 15 år, men når jeg var hjemme i helger og i ferier så måtte jeg pent hjelpe til hjemme.

Jeg vasket mine egne klær, hadde husoppgaver, hjalp til medhandling og med matlaging. Jeg måtte bidra i huset. Ikke like mye som da jeg bodde fast hjemme, men jeg var ikke på hotell ;)

Anonymous poster hash: 52127...08f
Skrevet

Tja, hvis de er voksne som har flyttet hjemmefra så er de jo på besøk på samme måte som du og mannen er på besøk når dere besøker deres foreldre. Faste oppgaver fungerer ikke på samme måte lengre, men da må jo "barna" også innse at de faktisk er gjester og oppfører seg deretter.

En gjest kommer ikke med skittentøyet og forventer å få det vasket eller tar set som en selvfølge å få bestemme hvilket TV program som skal stå på for eksempel.

Anonymous poster hash: 2474f...c4a
Skrevet

Besøk dem og forvent det samme hjemme hos dem som de forventer hos dere. Kanskje det får dem til å våkne litt?

Anonymous poster hash: 83395...256

Skrevet

Da ber du dem hjelpe til med direkte spørsmål.

'Kan du bære skittentøyet til vaskerommet?'

'Kan du rydde etter middag?'

'Kan du ta med det skitne fat og glass når du går på kjøkken?'

Osv.

Jeg vet av egen erfaring at jeg fort ramler tilbake til gamle synder når jeg er på besøk hjemme, så de trenger nok bare en oppstrammer.

Anonymous poster hash: 667d7...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...