Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Finnes det barnemat(som grøt) til salgs i butikkene, UTEN palmeolje? Jeg vet at det står vegetabilsk olje på mange produkter, og at dette som oftest betyr palmeolje. Hva kjøper man da? Anonymous poster hash: 49880...101
Light of my life Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Nei, desverre gjør det ikke det. Tror kansjkje Holle sine grøter er po fri, men de er ofte kun å få kjøpt på helsekosten. Jeg lager/lagde all barne/babymat og grøt selv nettopp for å unngå dette mm. Det er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt, man må bare komme igang! Lykke til
☆☆☆ Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Grunnen til at det er palmeolje i barnemat (i ørsmå mengder, forresten) er at melkepulveret inneheld palmeolje. Dette for å etterlikne morsmelk mest mogleg, det er palmitinsyre i morsmelk også (fettsyrene som er i palmeolje). Akkurat palmeoljeinnhaldet i babymat tek eg med ro, sjølv om eg synes det er ein uting ellers (både utfrå eit helse- og miljøperspektiv).
Siamese Hellhound Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Jeg har også prøvd å finne det - uten hell. Men mener å ha hørt at de har i Sverige - hvis du skal på svenskehandel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå