Gå til innhold

Ser "stjerner"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minst en gang per dag ser jeg stjerner.. Glitrer i hvite prikker som danser i synsfeltet. Jeg får dem ved brå bevegelser, gjerne etter å ha ligget for lenge med press på vena cava. Det er ganske fint å se på egentlig, men er jo litt skeptisk da :). Jeg tror det har med sirkulasjonen å gjøre. Har vært sånn ei ukes tid. Jeg er 31+3. BT fint, HB fint, urin fint, ødem 0. Skal ta det opp med legen på 32 ukersen førstkommende uke. Flere "stjernekikkere" av kommende mødre? Hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde anfall av "meteor regn"

Disse kom ifb høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning....

Jeg ville tatt meg en tur til legen for en sjekk. Er sikkert ikke noe farlig, men skader jo aldri og titte inn å se at alt er i orden ⭐

Skrevet

Ser ikke stjerner daglig, men en gang i blant. Helst etterat jeg har sittet i ro en stund og så reiser meg. F.eks på jobb. BT er fint her også, blir ikke svimmel eller noe, bare ser stjerner

Skrevet

Jeg har vært slik lenge uten at det har vært noe galt.

Får det ofte i dusjen når det er mye damp, eller at jeg er sliten, ved brå bevegelser.

Virker som om det kommer når det ikke er helt nok oksygen.

Anonymous poster hash: 74fd6...7ab

Skrevet

Ja, vet at det kan oppstå i forbindelse med sv.forgiftning. Men er bare noen få dager siden jeg var hos lege sist og da var alt i sin skjønneste orden med alt. :) Skal dit om noen dager igjen på sv.kontroll.

Merkelig fenomen uansett årsak, stjerneskudd i synsfeltet liksom! Vi får følge med og ta litt hensyn, kan få stjerner av blodtrykksfall også, så lurt å reise seg sakte :)

Skrevet

Jeg har hatt dette mange ganger i mitt liv, både ifbm svangerskap, men ellers også.

Så vidt jeg vet skyldes det blodtrykksfall og er helt ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...