Gå til innhold

Litt lei meg nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yngste ble sekser tidligere i uka. Jeg har far og to søsken. Ingen ha sendt så mye som en eneste pakke. De skal overføre penger så jeg kan ordne, eller de skal ta med noe r de kommer utpå høsten, sier de.

Jeg synes det er litt trist. For en seksåring er det selve bursdagen som er viktig. Å få en pakke flere uke senere blir ikke det samme, dt blir bare et pliktløp for giverne.

Anonymous poster hash: aa184...54d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sekser = seks

Skrevet

Det er mange som er sånn.

Det blir veldig slitsomt for deg hvis du skal ta deg nær av dette.

Skrevet

Det var da et usedvanlig teit svar. Hvordan klarer du å vri det til at dette er mitt "problem"?

Skrevet

Du er bare ekkel. Ligg unna tråden min og gå å plag noen andre.

Skrevet

Du er bare ekkel. Ligg unna tråden min og gå å plag noen andre.

Hyggelig du er hi.

Snekker Pelle har rett i at mange er sånn. Enten får du fortelle familien at dette er sårt for ungen eller gå videre.

Skrevet

Skjønner at det er litt leit HI. Men barnet får vel gave fra deg på dagen sin, og skal kanskje ha selskap også?

Anonymous poster hash: 8ce6b...d60
Skrevet

Jeg hadde sagt det til dem. At det er snakk om en seksåring her. Og at bursdager skal feires på dagen. Og at du hadde satt pris på om det kunne vært ordnet før bursdagen sånn at du fikk dra ut å kjøpe noe, eller at de får egofingeren ut av rævva si og sender gave. Skjønner godt at du blir frustrert! 

Anonymous poster hash: d72a5...b88
Skrevet

Kan du uke prøve å være litt i forkant, ringe en uke før bursdagen og si at du skal ut på shopping og spørre om du skal ordne gave fra dem? Så er det i hvert fall ikke barnet det går ut over.

Anonymous poster hash: 940aa...f87

Skrevet

Men reagerte 6 åringen på det, eller hadde han det kjekt med gåvene frå andre?  Eg skjønar deg, men slike ting er ofte verre for mor enn for ungen.  Snekker Pelle har rett i at nokon (mann)folk er slik, og av og til må ein berre akseptere dei for det og ikkje gjere noko nummer ut av det overfor barnet.  Ein pakke når ein treffest seinare kan og vere hyggeleg. (porto for å sende gåver er forferdeleg dyrt, forresten)

-Eller så får du gjere som andre føresler, minne dei på det litt før og spørje om du skal kjøpe noko, men det høyres heller ikkje så hyggeleg ut.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, da jeg var liten syntes jeg noe av det morsomste med å ha bursdag var å finne en pakke i postkassen fra familie som bodde langt unna. Var selvfølgelig stas med pakken fra mamma og pappa på sengen om morgenen også. Noen ganger var de forsinket, og jeg sa det ikke gjorde noe, men pakker på etterskudd ble aldri det samme...

Anonymous poster hash: d9ec9...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...