Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Vi bor landlig til, grusvei ca 10 m fra huset med innkjøring til tomta. Vi eier ut til midten i denne grusveien,andre halvdel er kommunal. Fartsgrense forbi huset er 50, noe som sjelden blir overholdt, og med små barn på sykkel og med ball så er dette dritskummelt! Har hengt opp reflekser,skilt om at barn leker, lagt ut grov grus i veien, sprayet veien med merkespray, satt ut trehjulsykkel helt i veikanten osv. Fortsatt kjører de som idioter forbi her, gjerne i 80-90. Hva kan jeg gjøre? Kan man søke en eller annen instans om fartsdumper eller lignende? Og hvilke rettigheter har jeg i forhold til å sette opp hinder på den delen av veien som er vår eiendom? Har ingen unger å miste vi... Anonymous poster hash: acb28...7c7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Ta kontakt med kommunen ang. fartsdump og politiet for eventuelle fartskontroller Anonymous poster hash: 42f25...899
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Går veien kun til deres hus, siden den er privat eller er det til flere? Hva med å sette opp 2 store blomster kasser som går irriterende nok ut i veien på begge sider slik at det blir ekstra smalt og man må kjøre sikksakk, samt skilt med privat vei, barn leker og obs smalere vei opplegg Anonymous poster hash: 203d9...9b7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Dessuten kan du rådføre deg med null visjonen, de agerer raskt Anonymous poster hash: 203d9...9b7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Man får ikke fartsdumper på vei med 50 km i timen. På deres egen eiendom kan dere gjøre hva dere vil. Hva med å sette opp gjerde/port ? Anonymous poster hash: e5f79...7f2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Jeg testet en gang dette trikset. Jeg hørte bilen kom så jeg satte meg på huk og gjorde meg så liten jeg bare kunne. Og idet bilen passerte kastet jeg en badeball mot ruta. Bilen bråbremset og sklei noen meter før den stoppet. Og en fly forbanna unggutt kom imot meg og kjeftet "jeg kunne ha kræsja faktisk".. Jeg svarte bare rolig "ja, det kunne du. Men det kunne like gjerne vært mitt barn du hadde kræsja med. Hadde dette vært et barn som løp ut i veien, du hadde ikke hatt sjans til å stoppe"... Han åpnet munnen for å si noe, men lukket den igjen og gikk tilbake til bilen.. Etter det kjørte han rolig forbi Anonymous poster hash: 7d878...5ee
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Jeg testet en gang dette trikset. Jeg hørte bilen kom så jeg satte meg på huk og gjorde meg så liten jeg bare kunne. Og idet bilen passerte kastet jeg en badeball mot ruta. Bilen bråbremset og sklei noen meter før den stoppet. Og en fly forbanna unggutt kom imot meg og kjeftet "jeg kunne ha kræsja faktisk".. Jeg svarte bare rolig "ja, det kunne du. Men det kunne like gjerne vært mitt barn du hadde kræsja med. Hadde dette vært et barn som løp ut i veien, du hadde ikke hatt sjans til å stoppe"... Han åpnet munnen for å si noe, men lukket den igjen og gikk tilbake til bilen.. Etter det kjørte han rolig forbi Anonymous poster hash: 7d878...5ee Og dette skryter du av? Jeg håper han anmelder deg for drapsforsøk!! Herregud så mye syke folk det finnes.. Det hadde ikke vært så farlig om han unggutten kjørte seg i hjel eller? For han kan skylde seg selv? Anonymous poster hash: 85aba...c62
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Går veien bare til dere, om den gjør det...hvorfor kjører andre på den?? Jeg ville da satt en sperring med "privat" på.. Anonymous poster hash: e5d74...816
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Går veien bare til dere, om den gjør det...hvorfor kjører andre på den?? Jeg ville da satt en sperring med "privat" på.. Anonymous poster hash: e5d74...816 Dette er en vei som går til flere hus innover. Tomta vår går ut til midten av denne veien, en lengde på ca 100 m. Siden kommunen eier andre halvdel av veien kan vi liksom ikke bare sperre av heller...selv om jeg drømmer om en svær metallbom Anonymous poster hash: acb28...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå