Gå til innhold

Si nei til hus, verdens dummeste avgjørelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært skeptisk til 160 kvm fordelt på 4 etasjer. Det blir mye trapper å løpe i og sikkert ikke do i hver etasje. 160 kvm er ikke stort. Mente du 160 kvm på hver etasje?

Anonymous poster hash: f6b19...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på du mener 160 kvadratmeter?

Skrevet

Det er jo ikke akkurat stort, da. Og hvordan teller du da rom? Med alle ganger og bad og alt? I så fall har huset vårt 24 rom. Leier ut 9 av de. Det er stort, men man vokser jo inn i det.

Skrevet

Når magefølelsen din sier så tydelig nei, så er det et nei. Du forteller jo selv at det ikke er huset i dine drømmer. Ikke kjøp.

Anonymous poster hash: 38008...5af

Skrevet

Det går vel an å slå ned noen vegger, slik at det blir luftigere? Noen av rommene kan evt stenges, slik at du ikke trenger å rydde, rengjøre, varme opp?

Hvis beliggenheten er slik du ønsker den, må det vel være en gunstig plass for en familie på 5. Barna blir større og trenger mer plass etterhvert som de vokser. 

Skrevet

160 kvm er ikke mye. Og fordelt på 4 etasjer høres bare upraktiskt ut...

Anonymous poster hash: 96416...463

Skrevet

4etasjer? Det ville jeg aldri gjort. Vi bor på 120kvm fordelt på 3 etasjer og vi er drittlei trapper for å si det sånn.

160kvm er uansett ikke så veldig mye på et hus så det ville jeg ikke vært redd for. Men uaktuelt pga alle de små rommene og trappene.

Skrevet

Gudbedre, dere trenger mye plass alle sammen!

160 m2 er ikke lite da, hva gjør dere med all plassen?

Vi bor på 110 m2 og er 2 voksne og to barn, jeg føler ikke akkurat at det er lite. Vi har god plass alle mann og til og med plass til å være litt alene om vi vil det.

Hvorfor føler dere at dere trenger så mye plass?

Anonymous poster hash: 04868...abf

Jeg og mannen er begge vokst opp i eneboliger. Så vi er vant med å ha en del plass rundt oss. Vi kunne nok overlevd på 60 kvm. også om vi måtte. Men vi trives med å ha god plass og ønsker blant annet å ha plass til å ha familieselskaper i stua, 2-3 bad slik at det ikke blir kork om morgenen. Vi ønsker at barna har hver deres rom med plass til seng, garderobe, leker, skrivepult, en stol eller sofa. Vi har behov for en ekstra stue så barna kan ha leker, tv o.l. Vi trenger et kontor der vi kan trekke oss tilbake fra barna, og vi trenger et gjesterom. I tillegg trengs et romslig vaskerom, noen boder o.l. Lagring er veldig viktig. Jeg liker å ha minst mulig unødvendig ting fremme, og jeg må ha system og helst tellekanter i sysakene. Det blir mye ting, klær og utstyr med 4 barn. Alt dette skal ha plass uten at vi må ommøblere hele rommet for å få tak i det vi trenger.

Skrevet

Vi bor i rekkehus med 160 m2 fordelt på fire etasjer. Er kjempefornøyd og synes det er akkurat passe til vår familie på fem :-)

Anonymous poster hash: 9a928...c56

Skrevet

Vi bor i en halvdel av en tomannsbolig, ca 150 kvm på fire etg så blir neesteb som deres. Her kommer du inn i første etg som består av gang, bad/wc og tre soverom. I andre etg er kjøkkenet og to stuer, tredje er loftstue som vi foreløpig bare bruker som bod, og helt nederst er det kjeller med boder og vaskerom.

Synes det er et pes med trappene, men i hovedsak bruker vi jo mest bare to etg. Er ikke mer å holde rent enn ved leilighet egentlig. Skulle likevel ønske vi hadde alt på ett plan siden gutten nekter å leke alene på rommet sitt siden det er nede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...