Gå til innhold

Si nei til hus, verdens dummeste avgjørelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på visning til et fantastisk hus til en usannsynlig god pris. Nyoppusset (hvertfall deler av det), perfekt beliggenhet, drømmebadet osv osv.

MEN det er aaaltfor stort for meg! Mannen min vil by på det og jeg ser de samme fordelene som han ser, men igjen; det er et absurd stort hus. Til gjengjeld koster det det samme som et rekkehus.

Jeg har aldri ønsket å bo stort og følte at huset eide meg, ikke omvendt. Jeg følte det bare var rom etter rom og ingen utgang.

Hvis vi byr på det kommer vi til å få det, tar jeg en dum avgjørelse nå om jeg sier nei til en så god deal bare fordi jeg er redd for at jeg ikke ville følt meg hjemme eller har behov for et så stort hus, for så  betale samme pris for et lite rekkehus???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange kvm er det da?

Skrevet

Er beliggenheten der du kunne tenke deg? du trenger kanskje ikke så mye plass nå, men etter å ha bodd der en stund vil du nok ikke angre. Vi har stor stue og det er deilig nå som vi har to småbarb.

Skrevet

Er beliggenheten der du kunne tenke deg? du trenger kanskje ikke så mye plass nå, men etter å ha bodd der en stund vil du nok ikke angre. Vi har stor stue og det er deilig nå som vi har to småbarn.

Skrevet

Jeg tenker som deg og kunne aldri tenke meg et stort hus.

Mye strøm, vedlikehold, mye å holde rent og store hus er liksom ikke meg, om du skjønner. Jeg vil ha et lite og koselig hus, med hage :)

Anonymous poster hash: ac1cb...4e4
Skrevet

Ja, det er veldig dumt. Bor i et kjempestort hus selv, og du blir vant til det :)

Anonymous poster hash: e9d94...9b5

Skrevet

Jeg tenker du gjør en dum avgjørelse, men nå aner ikke jeg hvor sterkt du føler det er negativt med et stort hus. Jeg har stort hus og skulle gjerne hatt det større.

Skrevet

160 kvm fordelt på 4 etasjer, pluss tomt. Og vi er en familie på tre som mest sannsynligvis ikke blir så mye større....

Skrevet

Høres for godt ut til å være sant! Hadde absolutt vurdert det dersom beliggenheten er god for dere. Trenger jo ikke bruke hele huset med en gang. Bedre å ha noe å vokse i  :)

Anonymous poster hash: e35fe...e13
Skrevet

Om du liker beliggenheten og resten, så ville jeg gått for huset.

Vi er 2 voksne og 2 barn som bor i et kott av et hus, og jeg drømmer om større hus..

Husk at barna er jo ikke små hele tiden, etterhhvert vil man ha litt fred fra hverandre, og de vil ha med seg venner hjem, og krever da mer plass og rom.

Anonymous poster hash: 7dbf7...0b8
Skrevet

160 kvadrat er da ikke så mye? Vi bor på 300 og skulle gjerne hatt mer. Men fire etg? Hvordan er planløsningen? Hva ligger i hvilken etg?

Anonymous poster hash: e9d94...9b5

Skrevet

160 kvm fordelt på 4 etasjer, pluss tomt. Og vi er en familie på tre som mest sannsynligvis ikke blir så mye større....

Der er vel akkurat passe tenker jeg.

Anonymous poster hash: e35fe...e13

Skrevet

Hvorfor er det en usannsynlig god pris og få interesserte?? Hadde vært nok til å få meg skeptisk... Selv skjønner jeg ikke helt poenget med enorme hus, bor i rekkehus selv, men synes heller ikke 160 kvm hørtes enormt ut da. Er det det at det er 4 etg som avskrekker kansklje? Blir kanskje uoversiktelig?

Anonymous poster hash: c5b60...766
Skrevet

Jeg hadde vært litt skeptisk til 4 etasjer. Det betyr at det er i snitt 40 kvm per etasje. Det hørtes upraktisk ut. Vil du ha enebolig må du nesten regne med at de er av den størrelsen eller større.

Skrevet

Hva med beliggenheten? 

Liker du stedet?

Hvis du liker stedet, så kjøper dere huset. 160 m2 er slett ikke så mye. Vi er 3 + en hund og bor på ca 130 m2, og det er slett ikke for mye. Men 4 etasjer? Det blir mye springing i trapp. 

Anonymous poster hash: 8c1f5...361
Skrevet

Det er jo er ganske lite hus. Hadde kanskje gått om det var på 2 etg.. Mente du 260 ? Vi bor på 140 nå og det er alt for lite.

Anonymous poster hash: d22e2...708

Skrevet

160 kvm er i utgangspunktet ikke så stort, men de 4 etasjene (det er to fulle og to halvetasjer) gjør at hele huset er masse bittesmå rom. Tror det var 15 rom i huset!!!

Saken er og det at min drøm er å bo i en liten koselig leilighet/rekkehus uten så mye vedlikehold. Foreldrene mine har et stort hus og har sett dem bruke hver helg hele livet til vedlikehold, noe som ikke jeg ønsker...

Samtidig er det en god deal,,, Hva er viktigst, fornuft eller følelser...?

Skrevet

160 på 4 etg, høres voldsomt ut da...

Anonymous poster hash: a25bb...8b2

Skrevet

160kvm er for meg ikke så stort, siden vårt er 200 totalt, og primærarealet 135 (og jeg kunne tenkt meg større;)). Men vi har alt på ett plan, minus kjellerstua, så for meg høres det ut som en fryktelig upraktisk planløsning hvis det er hele 4 etasjer på så få kvm? Da ville jeg ikke hatt det.

Men som de andre sier her, hvordan er beliggenheten, nabolaget, er det i nærheten av skole, barnehage, sentralt, er det gode naboer? Fine uteområder/hage? Slike ting teller for meg vel så mye som selve huset..

Skrevet

Njeei, hadde ikke ville hatt et hus med over 15 rom hvertfall.. Høres upraktisk ut..

Anonymous poster hash: a25bb...8b2

Skrevet

Er det mulig å gjøre endringer innvendig da? Slå sammen noen av rommene? Endre litt på planløsningen?

Anonymous poster hash: 7dbf7...0b8
Skrevet

160 er et lite hus i mine øyne. Jeg bor på 250, men det er store luftige rom og 2 etg. Men 4etg og små rom høres forferdelig upraktisk ut. Skjønner ikke helt at det er en god deal...??

Skrevet

Jeg synes uansett at det høres ut som magefølelsen din sier nei, og da ville jeg fulgt den :) Det er ikke alles store drøm å bo i enebolig, og det er tydeligvis ikke din heller. Gjør det som føles riktig for deg, ikke hva alle andre mener er lurt. Det er DU (dere) som skal bo der. Jeg hadde aldri kjøpt et hus hvor jeg ikke følte meg vel. Lykke til!

Anonymous poster hash: 23dde...f71
Skrevet

Gudbedre, dere trenger mye plass alle sammen!

160 m2 er ikke lite da, hva gjør dere med all plassen?

Vi bor på 110 m2 og er 2 voksne og to barn, jeg føler ikke akkurat at det er lite. Vi har god plass alle mann og til og med plass til å være litt alene om vi vil det.

Hvorfor føler dere at dere trenger så mye plass?

Anonymous poster hash: 04868...abf
Skrevet

Huset vårt var opprinnelig på 18 rom men er nå på 15 har revet litt vegger her og der slått sammen litt rom++ men huset her er på 200kmv+++ mere potensiale.

Vil helt glad slått til hadde jeg vært dere,utrolig deilig og ha plass.hadde det betydd mye mere lån og mye høyere pris så hadde jeg forstått deg,men ikke til samme pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...