Gå til innhold

Nytt yrke for førskolelærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike grunner må jeg sannsynligvis finne et yrke med lavere tempo og belastning. Har jobbet i bhg hittil, men må nok finne noe annet. Kvalifiserer for omskolering men lurer på om det er andre yrker jeg kunne jobbet i med min utdanning? Frister lite å sette seg på skolebenken igjen.

Nytt yrke må være lav belastning på kroppen og lavere tempo. NAV var lite behjelpelig for å si det slik.

Anonymous poster hash: 58e2c...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer og jobber i NAV. For å se på mulighetene dine, så ville jeg ha tatt en prat med en karriereveileder, f.eks på et karrieresenter. NAV kan henvise deg til veiledning om de mener at det er behov for det.

Anonymous poster hash: c33e8...389
Skrevet

Vet det arbeider førskolelærere i BUF-etat (statens barnevern, fosterhjemstjenesten). Ellers trengs de også på instutisjoner.

Anonymous poster hash: 8f69d...ee5

Skrevet

De jeg kjenner innen buf etat har det vel så tungt fysisk som meg, så det styrer jeg unna. Hvilke institusjoner finnes med fysisk lett arbeid? Har jobbet med eldre og psykisk utviklingshemmede og det var ikke fysisk lett heller. Er også avhengig av at det er dagtid og ikke turnus da jeg må levere og hente barn i bhg.

Anonymous poster hash: 58e2c...957

Skrevet

Du kan jo jobbe i småskolen.

Kontaktlæreren til min 1.klassing er førskolelærer med litt ekstra pedagogikk. Hun jobber 80% (fri hver torsdag) og har en assistent i klasserommet sammen med seg hele tiden. Det må jo være mye mindre belastende enn å jobbe i barnehagen.

Anonymous poster hash: ba3b2...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...