Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Hadde en tråd her for noen dager siden ang en vaskemaskin jeg kjøpte på finn.no som tar strømmen idet jeg setter i kontakten. Kjøpte altså denne vaskemaskinen brukt på finn, og hentet den hjemme hos en voksen mann. Måtte ha hjelp av en kamerat til å hente den, og vi fraktet maskinen ned to etg uten heis og inn i min bil. Så viser det seg altså at maskinen er ødelagt, samt at den var full av svart, møkkete illeluktende vann som jeg måtte tømme manuelt (siden maskinen ikke virker) Snakket med han jeg kjøpte den av, og han hevder at den virket da jeg hentet den, og at han hadde tømt maskinen for vann før jeg kom. Jeg har bedt om å få heve kjøpet, og tilbød meg å levere maskinen til kasting for han. Han mener igjen at maskinen var i orden da jeg hentet den, og at jeg får be en reperatør om å se på den. Forklarte at hvis jeg hadde hatt råd til reparatør så ville jeg heller kjøpt en vaskemaskin ny istedetfor å kjøpe brukt. Hva gjør jeg? Litt oppgitt og lei meg, for har veldig lite penger og har ikke råd til å kjøpe èn til med det første. Betalte altså en mann 800,- for å kvitte meg med noen andres søppel.. Anonymous poster hash: c5b05...9c8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Det er kjipt. Burde ha testet at den fungerte før du kjøpte den. Anonymous poster hash: ec1f4...79f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Han hadde såklart montert den fra, slik at vi ikke fikk prøvd den Anonymous poster hash: c5b05...9c8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Hvitevarer tåler flytting dårlig, særlig når det begynner å bli gammelt. Dessverre har du ingen rettigheter så lenge du har kjøpt privat. Skjønner godt at du føler deg lurt, men et tips til neste gang er å heller kjøpe rimeligste modell hos forhandler, så har du iallefall garantien. Anonymous poster hash: 8b1d9...908
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Ja, tar ikke sjansen igjen :/ Har vært uten vaskemaskin i 1mnd allerede, pga dårlig råd som alenemamma, så hadde gledet meg skikkelig til å få vasket klær nå. Men nå må jeg vente enda en måned til jeg får råd igjen. Ikke er det noe fellesvaskeri i nærheten heller. Syns det er så råttent gjort å gjøre slik, jeg hadde ikke hatt samvittighet til det hi Anonymous poster hash: c5b05...9c8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Du har min største sympati samtidig som jeg ikke fatter at noen kan være så fattige i Norge nå at man må leve i lang tid uten vaskemaskin!! Anonymous poster hash: 3700a...f6f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Ja, tar ikke sjansen igjen :/ Har vært uten vaskemaskin i 1mnd allerede, pga dårlig råd som alenemamma, så hadde gledet meg skikkelig til å få vasket klær nå. Men nå må jeg vente enda en måned til jeg får råd igjen. Ikke er det noe fellesvaskeri i nærheten heller. Syns det er så råttent gjort å gjøre slik, jeg hadde ikke hatt samvittighet til det hi Anonymous poster hash: c5b05...9c8 Hvor bor du hen, HI? Jeg har en vaskemaskin jeg ikke bruker som du kunne fått... Den er tre år gammel og har fungert bra. Jeg skulle egentlig brukt den i hybelen, men den ble for stor, må ha toppmatet der i stedet. Anonymous poster hash: 78d52...c0a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Har opprinnelig ikke SÅ dårlig råd, men pga flytting så måtte jeg betale forskudd på husleie dit jeg flyttet. Så betalte 20 000,- i husleie + depositum på èn mnd. Har ikke så mye penger normalt sett at jeg har råd til en ny vaskemaskin uten å spare, men altså enda dårligere stilt denne måneden. Har ikke råd til å kjøpe maskin til 4-5 tusen feks. Så vet ikke hva jeg skal gjøre. Nettopp flyttet hit jeg bor og, og kjenner INGEN. Så får ikke vasket hos venner eller familie engang.. Hi Anonymous poster hash: c5b05...9c8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 Jeg bor i Asker Hvis du ikke bor timesvis unna så kan jeg gjerne hente den! Og du får såklart noen hundrelapper for den isåfall. Snill du er som har omtanke for meg hi Anonymous poster hash: c5b05...9c8
calalalala Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Jeg bor i Asker Hvis du ikke bor timesvis unna så kan jeg gjerne hente den! Og du får såklart noen hundrelapper for den isåfall. Snill du er som har omtanke for meg hi Anonymous poster hash: c5b05...9c8 Jeg bor ikke langt unna send meg en pm -hun med vaskemaskinen
Gjest ronja røverdatter Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Det stemmer ikke at du ikke har rettigheter ved privat kjøp. Dersom varen er i vesentlig dårligere stand enn det du kan forvente eller at det har blitt gitt feil opplysninger ved salget, har du rett til å reklamere på varen. Selger skal da enten rette feilen for sin regning eller du kan heve kjøpet. Så om du gidder å ta kampen, kan det godt være at du har retten på din side.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Håper, om det er sånn at den var ødelagt før du kjøpte og at han prøvde å lure deg, at han får dårlig samvittighet og gir deg pengene tilbake! Anonymous poster hash: e4693...ac9
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Du har min største sympati samtidig som jeg ikke fatter at noen kan være så fattige i Norge nå at man må leve i lang tid uten vaskemaskin!! Anonymous poster hash: 3700a...f6f Joda, det er flere av oss også... :/ Anonymous poster hash: 110e2...475
aanonym Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/når-selger-er-privatperson
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Takk for svarene alle dere Sendte han en sms i går, hvor jeg igjen forklarte at jeg vil ha tilbake pengene mine, men fikk naturligvis ikke noe svar av han Utrolig kjedelig! Men takket være en veldig snill person her inne, så viser det seg at jeg muligens får vaskemaskin likevel ❤ Anonymous poster hash: c5b05...9c8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Du har min største sympati samtidig som jeg ikke fatter at noen kan være så fattige i Norge nå at man må leve i lang tid uten vaskemaskin!! Anonymous poster hash: 3700a...f6f Hvis du ikke fatter det, så lever du i en svært beskyttet liten boble. Anonymous poster hash: 49b22...b6c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 Stemmer som en over skrev at gamle elektriske artikler tåler dårlig å bli flyttet. Så kan godt hende at den virket hos han. Husker jeg har lest det flere ganger tidligere. Det fikk vi også erfare da søsteren min fikk vår gamle mikro som fungerte supert. Jeg måtte kjøpe kombinert mikro/stekeovn så hun fikk den. Kort tid etter flytting tok den kvelden. Så bra for deg HI at det ser ut som det ordner seg for deg Anonymous poster hash: 85c16...59d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Vaskemaskiner må aldri flyttes uten å sette inn trommelbolter. Hvis du ikke gjorde det med den første maskinen du kjøpte, så har du sannsynligvis ødelagt den under transporten. Husk på det når du henter maskinen du fikk av en snill person lenger opp i tråden Anonymous poster hash: 39ae0...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå