Gå til innhold

Hvorfor gi mme etter ammeslutt ved 1-årsalder?

Apple80

Anbefalte innlegg

Gutten min er bare 10 og jeg ammer fortsatt,men når han blir ett år vil jeg gradvis slutte. Bør han da få kumelk til frokost,lunsj og kvelds slik han fikk mm? Hvorfor finnes det egentlig mme for 1-åringer? Skal de ha det? Og hvorfor? Han veier godt over gjennomsnittet så han trenger ikke noe ekstra næring akkurat.

Og hva med kumelk,er det noe han MÅ ha? Hvor mye?

Jeg drikker aldri melk selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikkje eit nødvendig produkt, men vi finn det praktisk med nan 4. Det tek lite plass i forhold til melk, må ikkje lagrast i kjøleskap og er haldbart.

At det inneheld jern, omega 3 osv er ogsp ein bonus.

Men som sagt, nødvendig er det ikkje. Ift om melk er nødvendig i det heile tatt er det eit spørsmål med mange og lange svar. Eg nøyer meg med å svare at det er ein enkel måte å sikre inntaket av kalsium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel egentlig ikke melk i det hele tatt, men det er en glimrende kilde til proteiner, vitaminer og mineraler. I motsetning til juice og vann. Det bør i så fall kompenseres for med andre melkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mme fins for ettåringer fordi de som får mme, men ikke liker kumelk blir tilbudt mme i stedenfor :) 

mme er egentlig ikke for morsmelk-barn ;) 

Anonymous poster hash: 9054c...e13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vi i alle fall rett over på melk ved 1-årsalderen. Var ikke noe annet som var alternativet heller, for han har aldri tatt flaske :) Om barnet ditt ikke har fått mme tidligere er det ikke nødvendig. Etter hva jeg har hørt har barn behov for 6 dl melk i døgnet, samme som voksen. Kan jo selvfølgelig kompenseres med andre melkeprodukter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...