Lykkeligmamma84 Skrevet 13. september 2013 #1 Del Skrevet 13. september 2013 Veit ikke helt hva overskriften skal være.. Håper jeg finner på noe til slutt.. Poenget er at jeg er gravid, er ganske dårlig og bi har fått svigerforeldrene mine til å komme å hjelpe oss med største gutten på 2,5 sånn at pappaen i huset kan jobbe og ikke minst arbeidet med huset som vi pusser opp.. Vi skal kanskje snart flytte og er helt avhengig av å få gjort ting ferdig. Han kjenner de ikke så godt og ser de kun to-tre ganger i året. Men de første dagene de kom var han super fan av å være med farmoren og hadde ingen problemer med at hun var alene med han. Men nå i dag og litt i går, så var det plutselig ikke greit.. I dag er jeg selvfølgelig mega dårlig og orker ingen ting. De skulle gå en tur på lekeplassen men han hyyyylte og ville IKKE gå uten at jeg var med... Var ikke snakk om.. Så jeg gav meg og sa de heller fikk komme inn igjen og måtte be pappaen om å komme.. Jeg måtte gå å legge meg.. Nå hører jeg oppgitt at det blir løst med barne tv...veit ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men.. Jeg hadde ikke hjerte til å bare presse han til å gå avgårde, selv om jeg veit det sikkert hadde gått over. Og så blir jeg så oppgitt over at det er så lite engasjement at de ikke prøver en gang, de bare løser det hele med å sette på tven.. Åå.. Blæ.. Bare lei og frustrert... Hvorfor har han plutselig endret seg? Han syns liksom det var kjempe kjempe gøy for bare noen få dager siden og virket så trygg på henne.. Hvorfor protesterer han nå? jeg syns det er så vondt å avvise han.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. september 2013 #2 Del Skrevet 13. september 2013 Går det ikke an å foreslå noe de kan gjøre sammen inne da, som å pusle, modelekit(?), tegne, leke med biler osv? Du vet jo hva han liker best å gjøre Kanskje han protesterer fordi han har fått nok og heller vil være litt sammen med deg igjen? Det er vel som med alle oss andre at det er gøy for en stund, men så vil man tilbake til det normale igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Del Skrevet 13. september 2013 Hvis dere var mye sammen før de kom, så er det kanskje derfor det har endret seg? Han syntes det var spennende å være med farmor i starten, men så begynte han å savne å være mer sammen med mamma igjen? Merker i allefall her at når han er mye i barnehagen, så er det kun mamma som gjelder hjemme. Da skal han liksom fylle på mest mulig med mammatid virker det som. Ellers så syntes ikke jeg det hørtes så ille ut å se på Barne-TV jeg da... Så lenge det ikke er snakk om timer liksom. Anonymous poster hash: 953ec...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #4 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg syns du er storforlangen! Du er dårlig å klarer dermed ikke med finne på noe med sønnen din selv,å når hun setter på film for å løse det på den måten i stedet så du får hvile så er det også galt! Du virker utakknemlig! Barnet tar faktisk ikke skade av å se en time på tv når mor en dag er dårlig! Anonymous poster hash: 6607a...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MillaLilla Skrevet 9. oktober 2013 #5 Del Skrevet 9. oktober 2013 Det er nok som de sier over her at gutten din har hatt nok forandring og nå vil tilbake til slik det pleier å være. Det merker jeg med min egen snart treåring også. Vi bor i utlandet og får dermed besøk fra Norge over lange perioder. Da er det gjerne stor stas med mormor/bestefar/onkel de første dagene, men så synes hun helst at de skal reise sin vei igjen og vil ikke ha så mye med dem å gjøre. Jeg tror det er lurt at du ikke presser toåringen til å gjøre ting han ikke vil. Hvis han ikke vil ut med farmor må det være greit at de er hjemme i stedet (men jeg skjønte ikke helt hvorfor pappaen måtte komme da gutten slo seg vrang). Forklar om og om igjen at mamma er dårlig og at pappa må jobbe, be pent om at han hjelper dere med å leke med farmor/farfar og sørg for å få kvalitetstid med ham når du kan, også må du øve på å være rund i kantene når farmor har ansvaret. Det hjelper ingen at du ligger og irriterer deg grønn over at de lar ungen ser på TV, da er det sikkert bedre om du foreslår andre ting for farmor når dere snakker om dagen som har gått eller dagen som skal komme. F.eks kan du jo si at det hadde vært veldig fint om de kunne få til å gå i parken/skogen/svømmehallen på ettermiddagen , men at hvis gutten ikke vil kan de heller leke med modelleire hjemme (du kan jo legge til at han egentlig ikke får se på TV utenom Fantorangen i ukedagene, eller noe). Det er ikke alle som er intuitivt flinke med barn (selv om de er foreldre og besteforeldre), og da hjelper det å få presentert strategier for å løse situasjoner som kan virke vanskelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #6 Del Skrevet 9. oktober 2013 Går han i bhg? Dersom han får rast fra seg der på dagtid så ser jeg virkelig ikke problemet med at de heller kan ha rolig innelek de få timene det er mellom bhg og leggetid. Svigerforeldrene dine er ikke ungdommer lenger, de har begrenset med energi og hvis dere hittil bare har sett de 2-3 ganger i året etter at barnet kom så er de neppe så veldig gira på å bruke all energi på å passe småbarn heller... Og du kan jo faktisk ligge på sofaen sammen med ham og se på barnetv Anonymous poster hash: 3e0e0...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå