Gå til innhold

Nevn tre irriterende uvaner mannen/kjæresten/samboeren din har!? (Sånn for moro skyld..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Han kjøper seg noe å spise på vei hjem om han blir sulten, så når jeg kommer hjem og er sulten og klar for middag, er han såklart mett og vil ikke spise middag på flere timer. Ender jo da ofte med at jeg bare må lage noe til meg selv. Så kjipt!!!

2. Velger alltid det haN vil: kjøper det godteriet haN liker best til oss, lager det haN har lyst på til middag, setter på det haN vil se på tv osv... om han spør meg hva jeg vil, blir han "sutrete" om jeg ikke svarer det han hadde håpet..

3. Blir lei seg om jeg tar opp noe jeg ikke er fornøyd med. Altså takler kritikk ekstremt dårlig, uansett hvor forsiktig/pent jeg sier det.

Anonymous poster hash: f43a1...d84
Skrevet

Haha, ler av flere her:)

Min er så glemsk at det nesten er kriminelt.

Han har også altfor god tid.

Og stresser aldri! Skal vi noe så er det ofte at jeg finner han i dusjen, når vi virkelig må dra om 5 min.

Men guuuuud som jeg elsker han likevel;)

Skrevet

Han gjør ALDRI husarbeid

Han sitter og trykker på mobilen sin 24/7

Han lever på junkfood og cola (er tynn!, men likevel)

Anonymous poster hash: 24c16...548

Dette kunne vært min eks.. Bare sleng på ps3 spilling også....

Anonymous poster hash: 38dbc...ca5

Skrevet

- Han gir aldri beskjed om han blir senere eller av andre grunner ikke holder en avtale vi har.

- Regner med at jeg ordner alt hjemme med både hus og barn slik at han kan jobbe akkurat så mye, lenge og ofte han vil. På tross av at jeg har ME og kunne trengt både hjelp og avlastning. (Han driver eget firma og er borte hele ukene og ofte deler av eller hele helga.)

- Han er dårlig til å rydde opp etter seg.

Skrevet

Her i huset har vi normal tid og hans tid.

Jeg kommer hjem om en time. ( oversettelse Ca tre timer ) . Blitt så vandt med det nå at jeg bare automatisk legger til ett par timer til.

Han tror jeg trenger hjelp til absolutt alt. Misforstå meg rett setter veldig pris på at han er så hjelpsom.

Men jeg klarer faktisk å gå på butikken å kjøpe middag selv.

Skrevet

* Hver gang han åpner en ny juicekartong, så ligger "korken" ALLTID på benken..Det er 20 cm til søpla!
* Han bruker gjerne MITT håndkle som gulvhåndkle til å "renne av" seg på...!Håndklet mitt er alltid gjennomvått!Så er en del vask her å!
*Parkerer skoa MIDT i gangen når han kommer hjem!Går jo ikke ann å skyve de til siden eller??
* Han lager en spesiell lyd i ganen(eller hvor det er) når han spiser yougert!!
"Squuuuuiiirk Squuuuiiiirk"..Skulle ha filmet det :P (Hvor mange prøvde å si det høyt nå egentlig?? :P
* Spiser han opp sjokolade,potetgull etc, ligger ALLTID papiret/posen igjen.
* Han søler ALLTID på bordet når han tar til seg mat fra kjelene og vasker aldri opp etter seg.
​* Når vi skal bort og han er klar før meg, så står han ute å ruser bilen!Skikkelig irriterende og jeg blir skikkelig stressa av han gjøre det!
* Han har ekstremt dårlig nattånde at jeg nesten brekker meg når han peser ut!

Jeg kommer garantert på mer! :P

Skrevet

Han sitter hele tiden og rister/dirrer med ene foten så absolutt alt i huset også rister! Vet ikke om noe mer irriterende enn det :P

Men han er også en type som tar skylda for alt og vil vite bedre,men samtidig har han en måte som gjør at han er likens. F.eks tar vi på et dynetrekk sammen, og en samtale kan gå slik:

Han: Åja, du gjør det på dem måten?

Meg: Ja, er jo eneste måten å gjøre det på

Han: Jeg gjør det ikke på samme måten som deg, men jeg vet jo at du alltid har rett

Meg: ah, at du gidder. Skal vi gjøre det på en annen måte?

Han: Jeg gjør det akkurat likt som deg, bare motsatt vei

Han er bare så teeeeit innimellom! Men det er vel det eneste negative jwg kommer på.

Anonymous poster hash: bac3e...7ef

Skrevet

Irriterende at han legger fra seg sokker og klær overalt, både sine egne og barna sine når han skifter på dem. Samme med barnas tannbørster. De ligger over hele huset og vi kjøper stadig nye fordi vi ikke finner dem igjen. Hva med å legge skitne klær på vaskerommet og pusse tennene på badet?!

Også bøyer han seg aldri ned. Virker ikke som om han legger merke til mat som faller på kjøkkengulvet feks. Greit at han er høy, men kom igjen!

Det tredje som irriterer er at han er mindre nøye på ting enn meg. Han setter tallerkener og bestikk full av mat i oppvaskmaskinen, han er ikke like nazi som meg på å skille farger før han setter på vaskemaskinen, han rister ikke klærne godt nok før han henger dem opp, slenger dem inn i skapet i stedet for å legge/henge pent, glemmer å vaske veggen bak badekaret eller gulvet når han vasker badet.. Og så roper han alle til middag før han har laget salaten ferdig eller dekket på bordet/evt har han dekket på tallerkener og glass, men bestikk og drikke mangler. Da blir det bare kaos og de sultne ungene begynner å tulle og krangle og er lei før maten har kommet på bordet.

Han er generelt like involvert i både barn og hus som meg, bare litt for slurvete og lite nøye (etter min smak), noe som fører til at jeg ender opp med storopprydning for å få ting opp på mitt nivå ganske ofte.

Denne uken har jeg jobbet veldig mye. Han har vært delvis syk/jobbet hjemmefra. Skjønner at han ikke har hatt tid til/orket å rydde, men dersom han bare kunne gjort enkle ting etterhvert som det med klærne og tannbørstene hadde det blitt så mye triveligere å komme hjem!

Jeg tok en storvask i går. Kjøkkenskapsdører og hele pakken. Han legger merke til det og syns det er bra at jeg vasker og rydder. Men jeg skulle ønske han kunne kommet på å gjøre det selv også noen ganger.

Anonymous poster hash: e783f...17a

Skrevet

Min blir så utrolig selvmedlidende, sur og sutrete når han er syk. Knurrer mot alt og alle og er utrolig utrivelig å være sammen med. Resulterer i at han får lite varm te med honning av meg når han er syk for å si det slik;-) Dessuten irriterer jeg meg grønn over at han ikke kan tømme lommene sine før han legger tøy til vask. Etter endt vask er alltid maskina full av muttere, spikre, øreplugger og alskens rot. Anonymous poster hash: 6bfc5...f59

Ett lite triks.

Jeg samler alt i en glasskrukke noe som har gjort mann og barn mer beviste på at en bør tømme sine lommer før vask. (Ja jeg kontrollerer alltid lommene før jeg legger i tøyet)

Anonymous poster hash: 1e986...8a4

Skrevet

Han sitter hele tiden og rister/dirrer med ene foten så absolutt alt i huset også rister! Vet ikke om noe mer irriterende enn det :P

Men han er også en type som tar skylda for alt og vil vite bedre,men samtidig har han en måte som gjør at han er likens. F.eks tar vi på et dynetrekk sammen, og en samtale kan gå slik:

Han: Åja, du gjør det på dem måten?

Meg: Ja, er jo eneste måten å gjøre det på

Han: Jeg gjør det ikke på samme måten som deg, men jeg vet jo at du alltid har rett

Meg: ah, at du gidder. Skal vi gjøre det på en annen måte?

Han: Jeg gjør det akkurat likt som deg, bare motsatt vei

Han er bare så teeeeit innimellom! Men det er vel det eneste negative jwg kommer på.

Anonymous poster hash: bac3e...7ef

Ha ha, to besserwisere ;).

Anonymous poster hash: 00158...368

Skrevet

At han pisser på sånne tjukke juiceflasker når han ligger og sover og er for trøtt til å stå opp og gå to meter til dassen. Og så gjømmer han de under sengen.

At han aldri rydder, vasker eller hjelper til med noe som helst husarbeid. Men å rote derimot, det er han god på.

At han er arbeidsledig og sitter oppe til klokken fem om morgenen og spiller på pcen og sover til 12-13 hver dag mens eg må ta ungen hver dag.

Anonymous poster hash: 4f6ed...498

What?!

Skrevet

Her var det mye gøy!:-)

Je irriterer meg over følgende:

- forsinkelse på linja: hvis jeg spør om noe når han sitter ved tv/pc/avis kan det gå femten/tjue sekund før han svarer, får fnatt!

- svarer når han ikke vet: hvis jeg spør om hvor vi får kjøpt noe eller hvorfor bilen har en rar lyd, er han ute av stand til å si "vet ikke" så da dikter han istedet en forklaring!! Hvor teit er ikke det??

- han har ansvar for å ta pant og metallbokser ut i garasjen, men er midlertidig blind når han går forbi nevnte gjenstander i gangen. Kan jo få hjerteinfarkt av mindre :-P

Skrevet

1. Fising :o blir gaaal av dt..

2. Dårlig til å rydde etter seg..

3. Blir fort irritert når jeg spørr om hjelp til ulike ting og hvordan ting kan gjøres...

Skrevet

Min er en miks av mange her:

1. Han søler og mister ting rett som det er, men later som han ikke merker det fordi han ikke gidder å bøye seg og/eller tørke/plukke/kaste i bosset.

2. Han har også en alvorlig delay/faller helt ut når jeg spør ham om noe enkelt. Og blir dødsens fornærmet når jeg snakker høyt (oppfattes som sint) til ham for ente gang.

3. Om jeg slurver og ikke setter et fat inn i oppvaskmaskinen med en gang, så kan du være sikker på at han ikke kan være noe bedre. Da setter han ALT på benken til jeg kommer på kjøkkenet igjen. Om dette er bevisst eller ikke undrer jeg meg veldig over.

4. Sokkene hans blir som en ball når han tar de av - og de havner overalt utenom i skittentøyskurven.

5. Han er elendig på å å sette fra seg sko på rett plass.

6. Han blir også akutt lam i armene når han leter etter noe. Og det gjør han minst en gang om dagen. Dette gjør dessverre at hele familien kan bli stresset og sur. Han bruker sikkert en time hver uke på å kjøre til og fra jobb etter mobil/bankkort etc som han glemmer. Akkurat nå er jakken hans forduftet. (Nei, han er ikke utro).

7. Han kjenner ikke at han har matsøl på hendene. Tar på alt mulig med tomatsaus og matfett på fingrene.

8. Han er konstant trøtt, men rangler om kveldene.

Elsker ham uansett. Og har levd med dette i snart 14 år. :)

Anonymous poster hash: 01696...b94

Skrevet

min samboer svarer "veit ikke" hvis han ikke gidder å tenke eller prøver å unngå å prate hvis han er sliten, ser på tv etc.

eks.  vil du ha middag i dag? "veit ikke"  har du sett bikkja? "veit ikke" forferdelig irriterende!

han er dårlig på å si unnskyld selv om han veit han burde si unnskyld.

og han blir dritt sur på meg hvis jeg blir sur på han uansett grunn....selv om jeg har en veldig gyldig grunn :)

men jeg veit jeg har noe uvaner som irriterer han så jeg er ikke noe bedre selv ;)

Skrevet

At han pisser på sånne tjukke juiceflasker når han ligger og sover og er for trøtt til å stå opp og gå to meter til dassen. Og så gjømmer han de under sengen.

At han aldri rydder, vasker eller hjelper til med noe som helst husarbeid. Men å rote derimot, det er han god på.

At han er arbeidsledig og sitter oppe til klokken fem om morgenen og spiller på pcen og sover til 12-13 hver dag mens eg må ta ungen hver dag.

Herregud, ER DET MULIG???? Pisse på juiceflasker om natta og gjømme det under senga??? Så du finner gamle flasker med gjæra mig?? Da må jeg si at det virkelig hadde svartnet for meg altså. Da trur jeg jeg hadde dynket tøyet hans med det eller no... For han er frisk, slik at han klarer å gå på sine to ben til WC? Det her må være det "sykeste" jeg har lest her inne. Har jobbet på sykehjem, der er.det vanlig at de som er sengeliggende bruker urinflaske/uridom- men en frisk mann i sin beste alder????

Anonymous poster hash: a13c1...332

Skrevet

Han er så pirkete. Klarer ikke fungere hvis det er litt rot i rommet. Han er heldigvis flink å rydde, men det blir øitt mye av og til.

Har alltid hundre prosjekter og alt haster og må gjøres NÅ. Han jobber allerede nesten dobbel uke og alle disse (uviktige) tingene som MÅ gjøres nå og helst i går er bare superirriterende.

Temperamentet. Rullegardinen går helt ned mår han blir sint. Her har han heldigvis blitt bedre de siste årene.

Skrevet

1. Dårlig til å rydde etter seg
2. ødelegger punteputene mine i stua pga. hårvoks(han sover mye på sofaen:P)
3. Lite romantisk

Anonymous poster hash: 5b282...86a
Skrevet

What?!

Dette hadde jeg ALDRi akseptert. Stakkars barn som har en pappa som sover hele dagen.   Du må sette ned foten.. PISSE i en juicekartong? Å fy faen, det er toppen av latskap :o

Min mann er dårlig til å si unnskyld. Litt bedreviter. Veldig treg når han egentlig må gjøre noe RASKT. Gir meg for lite bekreftelse. 

Den klassiske med doringen hadde han i starten av forholdet. Nå ligger alltid doringen nede. Weee :)

Skrevet

Umulig å få kontakt med når han ser på TV, mobil eller PC. Noe han gjør myye...

Legger tomme ting og søppel tilbake i skapene.

Lager lyd med noe HELE tiden, uten å være klar over det selv.

Anonymous poster hash: e0809...353

Skrevet

1. Han kan ikke klokka. Dvs han evner ikke å beregne hvor lang tid det tar å komme seg fra A til B, og kan ikke på noen måte skjønne at f.eks å reise med barn tar lengre tid enn alene. Han vet heller ikke hvor lang tid det tar å lage mat, handle, pakke til tur, rydde kjøkkenet, legge unger, lage matpakker eller noe sånt.

2. Han "må" alltid sitte oppe om kvelden, og er dermed alltid trøtt om morgenen. Jeg har lært at jeg må legge meg tidligere for p funke med to barn, men trenger mer søvn, og er som regel like trøtt som han om morgenen. Det skjønner han ikke, det kan da ikke være noe problem for meg å stå opp siden jeg la meg så tidlig...

3. Han er ganske dårlig til å kjøre bil.

Sånn er jo min også!! Helt lik

Skrevet

Sovner med EN gang han legger hodet på puten, døds irriterende når vi skal se en film på senga eller noe..

Notorisk forsent! Til og med og jeg gjør alt med barna og Jan sitter klar og leser avisen er han for sent ut døren for han "skal bare" mens vi andre sitter klare i bilen :/

Han avbryter! Arg!

Skrevet

Nå skal jeg bruke god tid og nevne alt jeg kommer på :)

-han bråker når han spiser drops. Flytter de fra side til side så droppet bråker på tennene. Så må han smatte litt med munnen åpen.

-han blir så stressa hvis vi skal noen ting.

-han promper så høyt at jeg skvetter om morgenen.

-han griser mye når han lager mat. (Han tror selv han er mester kokk for å lage spagetti og kjøttdeig. Maten smaker best når han lager den, ifølge han)

-han går aldri ut med søpla. Kun når han ser jeg blir forbanna av det.

-han bruker lang tid på å drite.

-han snorker høyt!

-han kan ikke å lete.... Blir blind med en gang.

-han har høy svelge lyd :P

-når han har satt på en maskin med arbeidsklær så er det mye steiner i maskinen etterpå.

-gulvet ser helt jævlig ut når han har vasket det.

Anonymous poster hash: f5866...884

Skrevet

Nå skal jeg bruke god tid og nevne alt jeg kommer på :)

-han bråker når han spiser drops. Flytter de fra side til side så droppet bråker på tennene. Så må han smatte litt med munnen åpen.

-han blir så stressa hvis vi skal noen ting.

-han promper så høyt at jeg skvetter om morgenen.

-han griser mye når han lager mat. (Han tror selv han er mester kokk for å lage spagetti og kjøttdeig. Maten smaker best når han lager den, ifølge han)

-han går aldri ut med søpla. Kun når han ser jeg blir forbanna av det.

-han bruker lang tid på å drite.

-han snorker høyt!

-han kan ikke å lete.... Blir blind med en gang.

-han har høy svelge lyd :P

-når han har satt på en maskin med arbeidsklær så er det mye steiner i maskinen etterpå.

-gulvet ser helt jævlig ut når han har vasket det.

Anonymous poster hash: f5866...884

Skrevet

Mye jeg kjenner meg igjen i her:-P

De verste her:

- han tar av seg sokkene overalt og finner dem aldri når jeg skal sette på en klesvask, så han kjøper nye sokker hvertfall et par ganger i mnd fordi han må ha rene sokker

-fyller oppvaskkummen med møkkete boller, kjeler, skåler, osv, og isteden for å skylle de, fyller han de med vann. Delikat.

-venter nesten alltid ca ei uke med å ta oppvasken hver gang det er hans tur

-lar dosetet være nede mens han tisser. Ikke sjelden jeg oppdager det etter at jeg har satt meg ned.

-MÅ spille! På pc, på telefon, om vi er på besøk hos noen, har besøk, er i byen, på bussen, osv.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...