Gå til innhold

Reaktiv artit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4 år har fått noe de tror er reaktiv artit. Smerter i muskler og ledd. Startet med smerter i bena, så gikk det over til hender og armer, og tilbake til bare bena.noen med erfaringer? Hvor lenge kan dette faenskapet sitte? Får så vondt av han. Vi har vært på Ullevål og tatt masse blodprøver men ingen skumle saker som synes på noen prøver. Likevel er jeg jo bekymret :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det selv for 3 år siden. Min diagnose ble post streptokokk reaktiv atritt. Altså de antok at det ble full forvirring i kroppen etter en vanlig halsbetennelse og utslagene satt seg i ledd. Flukturerte fra håndledd, fingre, ankler og knær. Fikk masse ødemer og hadde mye leddvondt. Følte meg gammel og skral. Feber, besvimelse og generell uvellhet. Skjedde på ferie og ble sendt på to forskjellige sykehus. Ble satt på predisolon og gjenopptok antiobiotika behandling. Samme som jeg brukte for den tilsynelatende ukurerte halsbetennelsen. Ble helt frisk og har ikke opplevd noe lignende siden. Vet ikke hvordan dette er for barn men dette var litt om min voksne versjon. Dette var visstnok vanlig før pencillinen var oppfunnet og det forekommer relativt sjelden i dag.

Skrevet

Høres kjent ut. Uff! Jeg dør inni meg når han har så vondt. Håper virkelig det gir seg fort.

Skrevet

Men vi fikk ingenting å ta for det da :-/

Skrevet

Sønnen vår har en muskelsykdom med mye smerer i skjelett og muskler. Vi får god hjelp med medisiner, men trenger i tillegg å gå til osteopat. Det gjør underverker, de trekker i skjelettet og gjør en masasje som hjelper bindevevet. VIlle absolutt ha prøvd det en gang, for du vil se forskjell på sønnen din etter en behandling dersom det funker for ham. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...