Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Vi er midt oppe i prosessen nå. Vi er bærere av alvorlig genfeil, og skal ta morkakeprøve kommende uke. Prosessen har vært ganske tøff psykisk. Det kan være vi må gjøre dette flere ganger, og prøver å tenke jeg løper maraton og ikke sprint. Anonymous poster hash: 0e20f...c4b
MK73 Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Heisan. Vi hadde ikke tenkt å gjøre det, men det ble slik likevel. Jeg ble 40 i sommer og tok som planlagt duotesten i mai. Blodprøven og alle de vanlige indikatorene man sjekker ved UL viste lav risiko, men det ble funnet et annet problem hos fosteret. Legene mente at det var en klassisk megacyste, dvs en forstørret urinblære. Det er en problematisk diagnose, som blant annet medfører en svært mye større risiko for kromosomfeil (på tross av de fine resultatene våre på duotesten). Dette var like før en langhelg, men vi fikk tilbud om morkakeprøve og måtte bestemme oss raskt hvis vi skulle gjøre det samme dag. Vi valgte å gjøre det. Etter fire ukers ventetid fikk vi de fullstendige resultatene, som viser at kromosomene til den lilla jenta vår er perfekte. Cysten er der fortsatt, men det har vist seg etterpå at det IKKE var en megacyste - så gjett om vi er glade for at den økte abortrisikoen ikke slo til.... Legene vet ikke hva jenta egentlig har i magen, men tror det er en abdominalcyste, og det medfører i så fall en mye mindre problematisk prognose. Jeg skjønner at dette er tøft, og sender dere mange gode tanker. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Tusen takk for svar, og takk for gode tanker. Lykke til med jenta i magen! Anonymous poster hash: 0e20f...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå