Gå til innhold

Å sitte med hodeplagg inne på restaurant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på restaurant med barna en dag. Og da såg jeg en gutt som satt med caps og hette over Capsen igjen. Det såg ikke noe særlig pent ut på en restaurant. Det gjorde ikke oss noe, men jeg såg at de som jobbe på restauranten sa og til han, og da tok han det av seg.

Synest dere at det er svært udannet å ha hodeplagg på seg inne på Resturant?

Anonymous poster hash: 5f654...3da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Litt usikker. Mine får beskjed om at luer og hetter må av/ned men jeg bryr med svært lite om hva andre gjør. Er vi steder med eldre mennesker synes jeg det er på sin plass at den skal bort. Men det er vel noe som henger igjen fra "gamle dager" kanskje?

Skrevet

Er oppdratt til å ta av luer o.l. inne, og synes det er ein uting å sitte til bordet i caps.

Skrevet

Jeg synes det er gammeldags å tenkw at man ikke sitter med caps inne.

Anonymous poster hash: 39b4a...970

Skrevet

Er oppdratt til å ta av luer o.l. inne, og synes det er ein uting å sitte til bordet i caps.

Signerer ;)
Skrevet

Mine gutter må ta av capsen når de spiser, det har de fått beskjed om hver gang de glemmer det i mange år nå, så nå går det automatisk.

De er 9 og 12 år gamle, typiske "skatere" hvor capsen er en del av uniformen (når de ikke har hjelm) men nå er det veldig lenge siden noen av dem har satt seg til bords med caps på.

Anonymous poster hash: 455c2...51f
Skrevet

Jeg er oppdratt med at luer ikke skal brukes inne, og særlig ikke ved bordet. Dette synes jeg er greit, og gjør oppmerksom på det om noen skulle sitte med lue/caps ved mittbord.

Uansett, jeg synes faktisk det var litt på kanten at serveringspersonale påpekte dette ovenfor en gjest. Det har de virkelig ingenting med, og hadde det vært meg hadde jeg takket pent for maten og forlatt åstedet. Vet av erfaring at det er jammen mye viktigere ting å ta tak i på en restaurant....

Skrevet

Jeg er også oppdratt til at man ikke bruker lue/caps/hette inne, men jeg synes likevel at det var nokså spesielt at servitørene sa fra og følte at det var deres jobb å oppdra denne ungdommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...