Gå til innhold

Lus i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte luseshampo igår, gredd masse og sovet med sånn gift(liniment) i natt. Er de fleste ute av håret nå, frem til ny kur om 8 dager? Eggene sitter jo fast, bittesmå....

Fort et styr!

Anonymous poster hash: acf1c...543
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I prinsippet skal alle lus dø av en sånn kur sånn at bare eggene er igjen. Grunnen til at man skal ta en ny kur etter 8 dager, er at da har eggene som er igjen klekket, samtidig som lusene som er der ikke har blitt kjønnsmodene enda, dvs de kan ikke legge nye egg. Så er problemet at lusene har begynt å bli imune mot lusemidlene, så derfor dør ikke alle likevel, så det er veldig viktig å gå gjennom håret hver dag, nøye, med lusekam for å plukke ut de lusene du finner da.

Husk å i fra på skolen/i barnehagen også, sånn at de vet at det går lus og evt kan sende ut beskjed til de andre foreldrene.

Anonymous poster hash: 871dd...756
Skrevet

Vi har hatt det og i tillegg til behandlingen sitter jeg med kam og plukker ut hvert eneste egg jeg kan få øye på 1-2 ganger hver dagen. Svær jobb (ungene mine har mye hår), men de forsvinner fortere. Jeg fikk helt panikk første gang og sterilisere hele huset. Skjønte fort at det ikke var noe poeng. Vi fikk det igjen et par ganger fordi det gikk på rundgang i klassen til barnet mitt. Nå er det flere år siden heldigvis (bank i bordet!). Lus er noe drit.

Anonymous poster hash: 6dd92...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...