Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Kjenner litt til dette landet,men jeg visste rett og slett ikke at de har dødsstraff her... http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10126363 Kjenner at jeg synes det er like så greit at disse monstrene her dør... Anonymous poster hash: 065b9...f70
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Håper det funker som fugleskremsel Anonymous poster hash: 373c2...878
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Håper det funker som fugleskremsel Anonymous poster hash: 373c2...878 Det er bevist opp og i mente at dødsstraff ikke virker preventivt, men at voldsstatistikken derimot øker betraktelig i tiden rundt en henrettelse. Anonymous poster hash: ce588...035
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Håper det funker som fugleskremsel Anonymous poster hash: 373c2...878 Det er bevist opp og i mente at dødsstraff ikke virker preventivt, men at voldsstatistikken derimot øker betraktelig i tiden rundt en henrettelse. Anonymous poster hash: ce588...035 Hvorfor gjør den det? Anonymous poster hash: 065b9...f70
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Håper det funker som fugleskremsel Anonymous poster hash: 373c2...878 Det er bevist opp og i mente at dødsstraff ikke virker preventivt, men at voldsstatistikken derimot øker betraktelig i tiden rundt en henrettelse. Anonymous poster hash: ce588...035 Hvorfor gjør den det? Anonymous poster hash: 065b9...f70 Fordi vold avler vold. En henrettelse er en ekstremt voldelig handling, utført av myndighetene. Det blir en mer voldelig stemning, hvis jeg kan kalle det det. Jeg kan nok ikke forklare det veldig godt, men det er samme mekanismen som at barn som ser voksne bruke vold selv ser det som en måte å løse problemer på. Landets øverste myndighet sender et signal om at vold er greit, selv om hensikten er stikk motsatt. "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør." Det er forsket mye på dette, særlig i USA. Det finnes absolutt ingen holdepunkter for at dødsstraff virker preventivt, men mange for at det virker stikk mot sin hensikt. Anonymous poster hash: ce588...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå