Gå til innhold

Visste virkelig ikke at de hadde dødsstraff i India??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det funker som fugleskremsel

Anonymous poster hash: 373c2...878

Skrevet

Det er bevist opp og i mente at dødsstraff ikke virker preventivt, men at voldsstatistikken derimot øker betraktelig i tiden rundt en henrettelse. 

Anonymous poster hash: ce588...035

Skrevet

Det er bevist opp og i mente at dødsstraff ikke virker preventivt, men at voldsstatistikken derimot øker betraktelig i tiden rundt en henrettelse. 

Hvorfor gjør den det?

Anonymous poster hash: 065b9...f70

Skrevet

Hvorfor gjør den det?

Anonymous poster hash: 065b9...f70

Fordi vold avler vold. En henrettelse er en ekstremt voldelig handling, utført av myndighetene. Det blir en mer voldelig stemning, hvis jeg kan kalle det det. Jeg kan nok ikke forklare det veldig godt, men det er samme mekanismen som at barn som ser voksne bruke vold selv ser det som en måte å løse problemer på. Landets øverste myndighet sender et signal om at vold er greit, selv om hensikten er stikk motsatt. "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør." Det er forsket mye på dette, særlig i USA. Det finnes absolutt ingen holdepunkter for at dødsstraff virker preventivt, men mange for at det virker stikk mot sin hensikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...