Vil Skrevet 13. september 2013 #51 Skrevet 13. september 2013 Vestre Aker! Her bor det en heterogen gruppe. Samme om det bor homofile på ett sted vel? Eller er du redd ungen skal bli smitta eller no? Jiiiz! Anonymous poster hash: 68572...a65 Vestre Aker! Her bor det en heterogen gruppe. Samme om det bor homofile på ett sted vel? Eller er du redd ungen skal bli smitta eller no? Jiiiz! Anonymous poster hash: 68572...a65 He he. Good humor I hope.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #52 Skrevet 13. september 2013 Ser at mange anbefaler Nordstrand, og da må man ha en fet lommebok for å få seg noe man kan leve i. Har også et vennepar som flyttet dit, men likte seg ikke i det hele tatt pga overklassetendensene, de flyttet til Østensjø og er nå superfornøyde! En kollega av meg bor på Nordstrand, og kunne opplyse om at skolen der er den eneste skolen i Oslo med 100% etnisk norske barn. Jeg ville aldri hatt mitt barn på en sånn skole, der man drar på ekskursjon til Grønland for å se på kultur..... Kan også legge til at hus-/leilighetsprisene er noe helt annet på Østensjø enn de er for eksempel på Nordstrand, Ekeberg området. PLUSS at det er et område i vekst, og et område som ikke er blitt "oppdaget" ennå Mener du at det er uproblematisk med høy andel innvandrere og at man ikke kan ha kultur om man er etnisk norsk? Anonymous poster hash: 6b10d...9c3 Ja, jeg mener at det er helt uproblematisk med skoler med 50- 60% ikke- etniske norske. Disse skolene gjør det best i Oslo på nasjonale prøver. Men synes det er ugunstig om det blir en veldig skjev fordeling den ene eller andre veien. Anonymous poster hash: 9cbd1...5c4
Sniksanne Skrevet 13. september 2013 #53 Skrevet 13. september 2013 Bøler er absolutt det beste stedet! Variert bebyggelse med rekkehus, blokker og eneboliger. Trygt og lite, stor idrettsplass ved Østmarka, som også har fine tur- og skiløyper, sommer som vinter. Du kan gå tur til hyggelige skogsstuer med servering, og løypa begynner 10 minutter fra dørstokken. Østensjøvannet er fint for joggeturer, eller mating av ender. Vil du bade, er det to badevann iskogen, samt et familiebad der vannet holder 32 grader. Det finnes også idrettshall, en pizzabule med svæææært god pizza, og eget bibliotek. Mye gode fritidstilbud for ungene, og et hyggelig bomiljø! Fin befolkningssammensetning, altså grei blanding av folkegrupper, for de som er opptatt av sånt. Ikke et sted for hipstere som er avhengig av kaffe latte, men har du familie, er det helt prima!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #54 Skrevet 13. september 2013 Oi, det var mange svar! Flott med så mange engasjerte og hjelpsomme damer her inne :-) Siden jeg fikk så mange svar, er jeg nesten nødt til å sette meg ned med et kart over Oslo i morgen og sette en rød ring rundt alle plassene dere anbefaler. Tar litt tid å bli kjent når man er ny. Godt jeg fikk så god hjelp her - hi Anonymous poster hash: 5ce3f...7fe
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #55 Skrevet 13. september 2013 Ser at mange anbefaler Nordstrand, og da må man ha en fet lommebok for å få seg noe man kan leve i. Har også et vennepar som flyttet dit, men likte seg ikke i det hele tatt pga overklassetendensene, de flyttet til Østensjø og er nå superfornøyde! En kollega av meg bor på Nordstrand, og kunne opplyse om at skolen der er den eneste skolen i Oslo med 100% etnisk norske barn. Jeg ville aldri hatt mitt barn på en sånn skole, der man drar på ekskursjon til Grønland for å se på kultur..... Kan også legge til at hus-/leilighetsprisene er noe helt annet på Østensjø enn de er for eksempel på Nordstrand, Ekeberg området. PLUSS at det er et område i vekst, og et område som ikke er blitt "oppdaget" ennå Mener du at det er uproblematisk med høy andel innvandrere og at man ikke kan ha kultur om man er etnisk norsk? Anonymous poster hash: 6b10d...9c3 Ja, jeg mener at det er helt uproblematisk med skoler med 50- 60% ikke- etniske norske. Disse skolene gjør det best i Oslo på nasjonale prøver. Men synes det er ugunstig om det blir en veldig skjev fordeling den ene eller andre veien. Anonymous poster hash: 9cbd1...5c4 Du svarte ikke. Mener du seriøst at man må dra til innvandrere for å oppleve kultur? Anonymous poster hash: 6b10d...9c3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #56 Skrevet 13. september 2013 Bjerke/Løren anbefaler jeg også! God blanding av villaer, blokker, småhus, nybygg, familier som har bodd her lenge og nyetablerte småbarnsfamilier. Nær marka, nær sentrum, kjøpesentre like ved, badeplasser osv. Herlig her! Anonymous poster hash: 96959...4ea
Sniksanne Skrevet 14. september 2013 #57 Skrevet 14. september 2013 Kjøp deg et Ruter-dagskort, og reis kollektivt rundt til de forskjellige stedene. Ta litt buss, litt trikk, og litt t-bane, så blir du godt kjent (lag reiserute med Ruter appen). Gå gjerne på visninger de forskjellige stedene, så får du inntrykk av generell bostandard, avstander, beliggenhet og hva du får for pengene. Meglere har ofte en del kjenskap til hva som finnes i det aktuelle området. Oslo er stort, så du rekker nok ikke innom alt. Lurt å tenke igjennom på forhånd hva som er viktig for deg: Sentrumsnærhet? Markaturer? Kaffebarer? Hageflekk? Utsikt? Behov for nærsenter? Fritidsaktiviteter for barna?
MJ<3 Skrevet 16. september 2013 #58 Skrevet 16. september 2013 Ser at mange anbefaler Nordstrand, og da må man ha en fet lommebok for å få seg noe man kan leve i. Har også et vennepar som flyttet dit, men likte seg ikke i det hele tatt pga overklassetendensene, de flyttet til Østensjø og er nå superfornøyde! En kollega av meg bor på Nordstrand, og kunne opplyse om at skolen der er den eneste skolen i Oslo med 100% etnisk norske barn. Jeg ville aldri hatt mitt barn på en sånn skole, der man drar på ekskursjon til Grønland for å se på kultur..... Kan også legge til at hus-/leilighetsprisene er noe helt annet på Østensjø enn de er for eksempel på Nordstrand, Ekeberg området. PLUSS at det er et område i vekst, og et område som ikke er blitt "oppdaget" ennå Mener du at det er uproblematisk med høy andel innvandrere og at man ikke kan ha kultur om man er etnisk norsk? Anonymous poster hash: 6b10d...9c3 Ja, jeg mener at det er helt uproblematisk med skoler med 50- 60% ikke- etniske norske. Disse skolene gjør det best i Oslo på nasjonale prøver. Men synes det er ugunstig om det blir en veldig skjev fordeling den ene eller andre veien. Anonymous poster hash: 9cbd1...5c4 Du svarte ikke. Mener du seriøst at man må dra til innvandrere for å oppleve kultur? Anonymous poster hash: 6b10d...9c3 Det var ikke jeg som svarte som anonym over her. Det jeg mener er at det bør være en fordeling som representerer resten av samfunnet med andel innvandrere. Barn har godt av å lære seg at det ikke kun finnes vestlige, pluss at de har mye å lære av andre kulturer. Jeg har vært vikar på skoler hvor det er en høy andel innvandrere hvor det ikke var optimalt for å si det sånn, mye pga at mange hadde problemer med at de ikke kunne norsk (aldri gått i bhg), og mye ekstra ressurser ble satt inn slik at de ikke fikk gjort det de skulle, og de "flinke" ble sittende å kjede seg. Poenget er vel at det ene er ikke noe bedre enn det andre, men en fordeling lik samfunnet ellers syns jeg er viktig! Når det gjelder det siste jeg skrev, så er dette faktisk tatt fra virkeligheten. En skole i Holmenkollen som dro på ekskursjon til Grønland for å oppleve en annen kultur. Beklager at jeg glemte "en annen", men bare skrev "kultur", det var klønete av meg.. Selvsagt har vi kultur i Norge også!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #59 Skrevet 16. september 2013 Jøss... Denne tråden er sannelig pakketmed fordommer i alle retninger må jeg si. Anonymous poster hash: dd9de...271
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå