Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #26 Skrevet 13. september 2013 GRORUDDALEN! Anonymous poster hash: 6068b...578
Birben Skrevet 13. september 2013 #27 Skrevet 13. september 2013 Vestre Aker! Her bor det en heterogen gruppe.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #28 Skrevet 13. september 2013 Vestre Aker! Her bor det en heterogen gruppe. Samme om det bor homofile på ett sted vel? Eller er du redd ungen skal bli smitta eller no? Jiiiz! Anonymous poster hash: 68572...a65
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #29 Skrevet 13. september 2013 Er veldig fint på Østensjø, ja. Godlia, Hellerud, Skøyenåsen, Ulsrud, Oppsal, Høyenhall, Manglerud, Abildsø (og områdene rundt disse) er veldig fine. Nordstrand er ganske snobbete men fint for det og fryktelig dyrt. Vil også slå et slag for Ljan, det er en fanstastisk god skole og utrolig koselig. Unngå områder fra Bøler og sørover, Lambertseter og utover og Søndre Nordstrand. Der kommer barnet ditt i minoritetsgruppen om du er norsk, og det er ganske mange kunder i politibutikken (ja, mannen er politi). Fra Tveita, Haugerud og utover i Groruddalen er det også mange ikke-vestlige. Grefsen, Kjelsås, Nordberg, Kringsjå; Tåsen og andre områder nord for byen er fine, men de er også ganske dyre. Det samme gjelder oslo vest. Om du vil unngå merke-press og slikt må du styre langt utenom en del av disse. Anonymous poster hash: d74e8...995
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #30 Skrevet 13. september 2013 Vestre Aker! Her bor det en heterogen gruppe. Samme om det bor homofile på ett sted vel? Eller er du redd ungen skal bli smitta eller no? Jiiiz! Anonymous poster hash: 68572...a65 Haha... Og du vet hva "heterogen" betyr? Not. Anonymous poster hash: be694...72a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #31 Skrevet 13. september 2013 Vestre Aker! Her bor det en heterogen gruppe.Samme om det bor homofile på ett sted vel? Eller er du redd ungen skal bli smitta eller no? Jiiiz! Anonymous poster hash: 68572...a65 Hæ hæ!!! Dagens lættis! (Tips: sjekk ut ordet heterogen i ordboka...) Anonymous poster hash: a8428...2ff
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #32 Skrevet 13. september 2013 Er veldig fint på Østensjø, ja. Godlia, Hellerud, Skøyenåsen, Ulsrud, Oppsal, Høyenhall, Manglerud, Abildsø (og områdene rundt disse) er veldig fine. Nordstrand er ganske snobbete men fint for det og fryktelig dyrt. Vil også slå et slag for Ljan, det er en fanstastisk god skole og utrolig koselig. Unngå områder fra Bøler og sørover, Lambertseter og utover og Søndre Nordstrand. Der kommer barnet ditt i minoritetsgruppen om du er norsk, og det er ganske mange kunder i politibutikken (ja, mannen er politi). Fra Tveita, Haugerud og utover i Groruddalen er det også mange ikke-vestlige. Grefsen, Kjelsås, Nordberg, Kringsjå; Tåsen og andre områder nord for byen er fine, men de er også ganske dyre. Det samme gjelder oslo vest. Om du vil unngå merke-press og slikt må du styre langt utenom en del av disse. Anonymous poster hash: d74e8...995 Minoritetsgruppen om du er norsk på Lambertseter??? Hallo?? Har du vært der? Anonymous poster hash: 19f6d...701
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #33 Skrevet 13. september 2013 Er veldig fint på Østensjø, ja. Godlia, Hellerud, Skøyenåsen, Ulsrud, Oppsal, Høyenhall, Manglerud, Abildsø (og områdene rundt disse) er veldig fine. Nordstrand er ganske snobbete men fint for det og fryktelig dyrt. Vil også slå et slag for Ljan, det er en fanstastisk god skole og utrolig koselig. Unngå områder fra Bøler og sørover, Lambertseter og utover og Søndre Nordstrand. Der kommer barnet ditt i minoritetsgruppen om du er norsk, og det er ganske mange kunder i politibutikken (ja, mannen er politi). Fra Tveita, Haugerud og utover i Groruddalen er det også mange ikke-vestlige. Grefsen, Kjelsås, Nordberg, Kringsjå; Tåsen og andre områder nord for byen er fine, men de er også ganske dyre. Det samme gjelder oslo vest. Om du vil unngå merke-press og slikt må du styre langt utenom en del av disse. Anonymous poster hash: d74e8...995 Minoritetsgruppen om du er norsk på Lambertseter??? Hallo?? Har du vært der? Anonymous poster hash: 19f6d...701 Ja, men siktet til kriminelle, bl.a. hasjmisbruk blant unge akkurat på Lambertseter. Hørt veldig mye rare historier derfra, ja. Synes personlig det er fint, men ville ikke slått meg ned der med større barn. Anonymous poster hash: d74e8...995
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #34 Skrevet 13. september 2013 Grefsen, disen, kjeldsås. Nær marka, supre skoler og barnehager. Sentrumsnært (10 min til sentrum med bane) og 5 min trikk til grunerløkka og torshov. Hyggelige mennesker! Ta på skiene utenfor huset og gå til marka (slalåm og langrenn) Og mye mer! Anonymous poster hash: 4d4d3...490
Milliun Skrevet 13. september 2013 #35 Skrevet 13. september 2013 Østensjø er en veldig fin bydel. Desverre er det helt håpløst med bhg plasser her så er du avhengig av det i mange år fremover ville jeg kanskje valgt et annet sted..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #36 Skrevet 13. september 2013 Er enig med Grefsen, Disen og Kjelsås. Eneste som jeg ikke er heeelt fornøyd med er barnehagetilbudet. Spesielt i aldersgruppen 1-3 år er det mange små familiebarnehager. Kan være kjempebra, men det føres lite tilsyn med disse. I tillegg trooor jeg noen av de har fått dispensasjon fra krav vedrørende uteareal. Vi har derfor valgt å beholde barnehagen datteren vår gikk i før vi flytta, så får vi se når hun er over tre. Anonymous poster hash: afff4...701
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #37 Skrevet 13. september 2013 Det er utrolig mange flotte steder å bo i Oslo. Jeg er selv Oslo jente. For meg er det ingen plasser bedre en sentrum og plassene med gang avstandt til sentrum som teller. Jeg mener at nå om man skal bo i Oslo må man tenke på om man trives med mye muslimer eller ikke. Anonymous poster hash: 14818...cb5
Virginia. Skrevet 13. september 2013 #38 Skrevet 13. september 2013 Kampen, Ekeberg og Nordstand er veldig fine steder .
Virginia. Skrevet 13. september 2013 #39 Skrevet 13. september 2013 (endret) Det er mange steder jeg ikke er særlig kjent, f.eks. Grefsen, Disen og Kjelsås. Men har hørt de er bra også . Og ja, skal du bo i Oslo så er det en fordel som du synes det er fint med litt multikulturalisme Endret 13. september 2013 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #40 Skrevet 13. september 2013 Vi flyttet fra sentrum til Vestli for ca et år siden, og har ikke angret et sekund. Mange flotte barnehager, mye fin natur, lekeplasser, kort vei til butikk og t-bane, relativt kort avstand til kjøpesenter, og ikke minst mange hyggelige mennesker. Det "verste" med å bo her er all den gode matlukta i oppgangen. Blir så sulten! Kan virkelig anbefale Vestli! Ikke er boligprisene så aller verst her heller. Anonymous poster hash: 63398...cf6
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #41 Skrevet 13. september 2013 Er veldig fint på Østensjø, ja. Godlia, Hellerud, Skøyenåsen, Ulsrud, Oppsal, Høyenhall, Manglerud, Abildsø (og områdene rundt disse) er veldig fine. Nordstrand er ganske snobbete men fint for det og fryktelig dyrt. Vil også slå et slag for Ljan, det er en fanstastisk god skole og utrolig koselig. Unngå områder fra Bøler og sørover, Lambertseter og utover og Søndre Nordstrand. Der kommer barnet ditt i minoritetsgruppen om du er norsk, og det er ganske mange kunder i politibutikken (ja, mannen er politi). Fra Tveita, Haugerud og utover i Groruddalen er det også mange ikke-vestlige. Grefsen, Kjelsås, Nordberg, Kringsjå; Tåsen og andre områder nord for byen er fine, men de er også ganske dyre. Det samme gjelder oslo vest. Om du vil unngå merke-press og slikt må du styre langt utenom en del av disse.Anonymous poster hash: d74e8...995 Minoritetsgruppen om du er norsk på Lambertseter??? Hallo?? Har du vært der?Anonymous poster hash: 19f6d...701 Ja, men siktet til kriminelle, bl.a. hasjmisbruk blant unge akkurat på Lambertseter. Hørt veldig mye rare historier derfra, ja. Synes personlig det er fint, men ville ikke slått meg ned der med større barn. Anonymous poster hash: d74e8...995 Signerer den. Hilsen ei som vokste opp i "hasjmiljøet" på Lambertseter. Anonymous poster hash: e1bed...992
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #43 Skrevet 13. september 2013 Østensjø, jeg og. :-) Anonymous poster hash: be618...e7c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #44 Skrevet 13. september 2013 Østensjø! Her får du dyre hus og obos blokker i fin mix;-) hyggelige mennesker. Masse grøntområder, marka, østensjøvannet, kort vei til bademuligheter(ferskvann), og park. Eneste minuset er at det er mange barnehageplasser i minus hvert år! Tross det vil jeg anbefale bydelen på mitt varmest Anonymous poster hash: e2a8a...cd3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #46 Skrevet 13. september 2013 Signerer bydel Østensjø, og vil også slå et slag for bydel Nordre Aker ( Nordberg, Kringsjå, Korsvoll, Kjelsås, Grefsen). Etterstad som er nevnt over her er også supert for barnefamilier som vil bo mer sentralt. Anonymous poster hash: af7e8...b35
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #47 Skrevet 13. september 2013 Det som sto over her om å holde seg unna hele Groruddalen blir jo helt tullete, ettersom Grorruddalen er like stor/ på størrelse med Stavanger by.. Vi bor nord i Grorruddalen i bydel Bjerke, og pussig nok snakker ingen i min gutts omgangskrets/klasse såkalt kebabnorsk... Vi valgte akkurat denne plassen fordi det er overkommelig for to normalinntekter ( betalte 3,1 mill for en 3-roms), klin inntill marka, badeplasser og sogner til en flott barneskole. At det er flere innvandrere i Grorruddalen enn ellers i Oslo, ja ok. Men at det er så "ille" som alle skal ha det til er bare svada. Det er 4 barn av utenlandsk opprinnelse i klassen til gutten min, det hadde sikkert ikke vært færre om han hadde gått på skole i Trondheim heller.. Når det er sagt er bestekompisen til sønnen min fra Bulgaria, og er den mest veloppdragne, hjelpsomme, minst bortskjemte og høflige gutten i vennegjengen. Og gjett hva, han snakker helt perfekt norsk Så, ikke avskriv Groruddalen.. Finnes mange flotte plasser å bo her også.. Anonymous poster hash: 6b6a7...ae3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #48 Skrevet 13. september 2013 Vi bor på Nordstrand og er kjempefornøyde! Kunne ikke flyttet herfra uten at det ville bli et trinn ned. Masse hyggelige folk, fine eiendommer og koselige gater. Litt dyrt er det jo. Men jeg synes virkelig ikke at man merker det på folk at de har mye penger. Ikke noe snobberi her i gata, altså. Anonymous poster hash: b17a7...fcf
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #49 Skrevet 13. september 2013 Ser at mange anbefaler Nordstrand, og da må man ha en fet lommebok for å få seg noe man kan leve i. Har også et vennepar som flyttet dit, men likte seg ikke i det hele tatt pga overklassetendensene, de flyttet til Østensjø og er nå superfornøyde! En kollega av meg bor på Nordstrand, og kunne opplyse om at skolen der er den eneste skolen i Oslo med 100% etnisk norske barn. Jeg ville aldri hatt mitt barn på en sånn skole, der man drar på ekskursjon til Grønland for å se på kultur..... Kan også legge til at hus-/leilighetsprisene er noe helt annet på Østensjø enn de er for eksempel på Nordstrand, Ekeberg området. PLUSS at det er et område i vekst, og et område som ikke er blitt "oppdaget" ennå Mener du at det er uproblematisk med høy andel innvandrere og at man ikke kan ha kultur om man er etnisk norsk? Anonymous poster hash: 6b10d...9c3
Vil Skrevet 13. september 2013 #50 Skrevet 13. september 2013 Grefsen, Kjelsås, Disen. Nær natur, null snobberi, vanlige folk, men ja, ganske dyrt. Betaler for å bo bynært og slippe pendling. (Vi bor på 80 kvadrat, kunne fått det dobbelte for sammepris andre steder i byn, men i oslotrafikken (som bare blir verre og verre jo større tilflyttingen er) vil jeg heller bo lite med god tid og lite stress i hverdagen, enn å sitte 2 timer på trikk, buss, bilkø hver dag. Prioriteringer. I Oslo får du ikke alt. Det er for dyrt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå