Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Vi skal flytte til Oslo og er ikke så godt kjent. Hvilke bydeler i Oslo er det fint å bo i? Gode barnehager og skoler, nærmiljø, turområder, hyggelige folk? Anonymous poster hash: 5ce3f...7fe
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Bygdøy :-) landlig og likevel sentrumsnært. Men da må du ha en fet lommebok ;-) Anonymous poster hash: 5c8b6...b6a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Østensjø Anonymous poster hash: b71dc...5a6
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Om du tenker på sånn fisefint med rike folk og sånt, så er det Nordstrand (ikke Søndre Nordstrand), Frogner, Bygdøy, Holmenkollen etc. Men ellers finnes det ålreite steder for barn å vokse opp. F.eks. Lambertseter og den strekningen. IKKE lenger enn til Bergkrystallen. Hold dere unna hele Groruddalen. Ekeberg/Nordstrand-området er fint. Og Kjelsås er heller ikke så ille. Anonymous poster hash: 778ae...c9d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Kan anbefale tveita. Ikke noe annet sted i bydel alna, men tveita et veldig fint. Er oppvokst på lambertseter/bergkrystallen, og veldig bra der. Men tveita er bedre med barn da biltrafikken går rundt, masse grønt, kortere vei til senter og tbanen. 12 min til byen med banen. Men er kun de to stedene jeg kan anbefale i Oslo, såfremt du ikke ønsker rike kaxer eller å være en minoritet;) Anonymous poster hash: 925fe...c19
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Lambertseter er utenfor bommen, tveita innenfor. Det er også noe å tenke på ryker noen tusen der i mnd! Anonymous poster hash: 925fe...c19
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Nordstrand Lambertseter er forresten en del av bydel Nordstrand. Anonymous poster hash: 19f6d...701
MJ<3 Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 Har bodd mange steder i Oslo, men Østensjø (Oppsal, Bryn, Høyenhall) er definitivt det beste. Der jeg bor nå. Barneskolen er en av de beste i Oslo, folkene er "normale" dvs en veldig fin blanding Ingen press om å ha det ene eller det andre, og alle godtar deg som du er. Det er også kun 10 min til byen med banen, og det er mye grøntarealer og marka er like ved. Østensjøvannet er veldig fin å gå tur rundt, samt jogge rundt. GO ØSTENSJØ
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Ekeberg er sååå fint. Anonymous poster hash: 9f184...577
Gulosten™ Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 Har bodd mange steder i Oslo, men Østensjø (Oppsal, Bryn, Høyenhall) er definitivt det beste. Der jeg bor nå. Barneskolen er en av de beste i Oslo, folkene er "normale" dvs en veldig fin blanding Ingen press om å ha det ene eller det andre, og alle godtar deg som du er. Det er også kun 10 min til byen med banen, og det er mye grøntarealer og marka er like ved. Østensjøvannet er veldig fin å gå tur rundt, samt jogge rundt. GO ØSTENSJØ Helt enig, men stemmer for Manglis
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #13 Skrevet 13. september 2013 Løren! Ekstremt barnevennlig, rolig, mye lekeareal og parker. Sosialt fordi alle foreldre trekker til den bilfrie Lørenparken i helgene. 6 ulike barnehager i gangavstand. Nyoppusset barneskole (Sinsen skole, Løren skole) og helt ny ungdomsskole (Frydenberg ungdomsskole). Anonymous poster hash: 55d18...4a3
MJ<3 Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Ser at mange anbefaler Nordstrand, og da må man ha en fet lommebok for å få seg noe man kan leve i. Har også et vennepar som flyttet dit, men likte seg ikke i det hele tatt pga overklassetendensene, de flyttet til Østensjø og er nå superfornøyde! En kollega av meg bor på Nordstrand, og kunne opplyse om at skolen der er den eneste skolen i Oslo med 100% etnisk norske barn. Jeg ville aldri hatt mitt barn på en sånn skole, der man drar på ekskursjon til Grønland for å se på kultur..... Kan også legge til at hus-/leilighetsprisene er noe helt annet på Østensjø enn de er for eksempel på Nordstrand, Ekeberg området. PLUSS at det er et område i vekst, og et område som ikke er blitt "oppdaget" ennå
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #16 Skrevet 13. september 2013 Etterstad er veldig fint. Nært turområder og store grønne sletter. Kort vei til bane og buss og kort vei til sentrum. Mange småbarnsfamilier som bor her, og veldig godt miljø. Avslappet stemning, lite snobberi. Anonymous poster hash: d90d7...3b9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 Har bodd på Lambertseter, og der trivdes jeg veldig godt Bodde der med baby da, så har ikke erfaring med barnehage eller skole. Er oppvokst i Søndre Nordstrand. Det er fint der, men det er blitt veldig mye utlendinger, kun noen få norske i hver klasse. Bor nå i bydel Bjerke, og trives veldig godt her. Har nærhet til alt vi trenger, t-bane, butikker, kjøpesenter, skole, marka.. Kort vei til sentrum. Det er cirka 50/50 norske og utenlandske barn her. (om du tenker på sånt). Skal jeg si noe negativt så er det at barna (også de norske) snakker ett snev av kebabnorsk. Det misliker jeg sterkt. Anonymous poster hash: 68572...a65
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #19 Skrevet 13. september 2013 Har bodd mange steder i Oslo, men Østensjø (Oppsal, Bryn, Høyenhall) er definitivt det beste. Der jeg bor nå. Barneskolen er en av de beste i Oslo, folkene er "normale" dvs en veldig fin blanding Ingen press om å ha det ene eller det andre, og alle godtar deg som du er. Det er også kun 10 min til byen med banen, og det er mye grøntarealer og marka er like ved. Østensjøvannet er veldig fin å gå tur rundt, samt jogge rundt. GO ØSTENSJØ Jaaaa! Enig! Anonymous poster hash: 8444c...8ed
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #20 Skrevet 13. september 2013 Vil reklamere litt for Mortensrud (bydel Søndre Nordstrand), der bygges det ut for fullt og det er et kjempefint miljø. Det er veldig mange barnefamilier, og det kommer stadig fler. Det er rett ved Østmarka (10 min å gå), grønt og fint. Det er riktignok en ganske høy andel innvandrere i forhold til andre bydeler, men det er en god blanding (det har litt lettere for å bli "getto" hvis det er veldig mange fra samme nasjonalitet), og mange som er ressurssterke, så jeg synes ikke det er noe problem. Vil man være føre var kan man passe på å høre til Stenbråten skole, ikke Mortensrud. Pga. høy innvandringsandel får bydelen en del ressurser som kommer alle til gode (bl.a gratis kjernetid i bhg for 5 og 6 åringer). Du får en enebolig for 5-6 mill. Dal/Brenna, som ligger på andre siden av E6 i forhold til Mortensrud, er også veldig fint Det tar 23 min med banen ned til byen, og det er et kollektivknutepunkt også for buss (ev. tog fra Hauketo som ligger 10 min unna med buss). Anonymous poster hash: 68813...5f1
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #21 Skrevet 13. september 2013 Ser at mange anbefaler Nordstrand, og da må man ha en fet lommebok for å få seg noe man kan leve i. Har også et vennepar som flyttet dit, men likte seg ikke i det hele tatt pga overklassetendensene, de flyttet til Østensjø og er nå superfornøyde! En kollega av meg bor på Nordstrand, og kunne opplyse om at skolen der er den eneste skolen i Oslo med 100% etnisk norske barn. Jeg ville aldri hatt mitt barn på en sånn skole, der man drar på ekskursjon til Grønland for å se på kultur..... Kan også legge til at hus-/leilighetsprisene er noe helt annet på Østensjø enn de er for eksempel på Nordstrand, Ekeberg området. PLUSS at det er et område i vekst, og et område som ikke er blitt "oppdaget" ennå Nå er Nordstrand MYE mer enn Solveien og området rundt... Vi bor på Lambertseter (som er i Nordstrand bydel), og der er det absolutt ikke slik som du beskriver! (Østensjø er også veldig koselig og har mange likhetstrekk med Lambertseter (både med tanke på befolkning og pris)... ) Anonymous poster hash: 19f6d...701
MJ<3 Skrevet 13. september 2013 #22 Skrevet 13. september 2013 Helt korrekt Jeg tenkte mer på Nordstrand Nordstrand hehe Men har hørt mye bra om Lambertseter, og har familie som bor der, så det er nok sant som du sier at Lambertseter og Østensjø kan sammenlignes! Meeeeeeen....... Østensjø er innenfor bomringen da ;P
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #23 Skrevet 13. september 2013 Helt korrekt Jeg tenkte mer på Nordstrand Nordstrand hehe Men har hørt mye bra om Lambertseter, og har familie som bor der, så det er nok sant som du sier at Lambertseter og Østensjø kan sammenlignes! Meeeeeeen....... Østensjø er innenfor bomringen da ;P Da er vi enige Bomringen er noe dritt Anonymous poster hash: 19f6d...701
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #24 Skrevet 13. september 2013 Løren! Ekstremt barnevennlig, rolig, mye lekeareal og parker. Sosialt fordi alle foreldre trekker til den bilfrie Lørenparken i helgene. 6 ulike barnehager i gangavstand. Nyoppusset barneskole (Sinsen skole, Løren skole) og helt ny ungdomsskole (Frydenberg ungdomsskole). Anonymous poster hash: 55d18...4a3 Jeg vil også slå et slag for Løren!! Barnevennlig, og et veldig godt miljø med folk som alle sammen ønsker at Løren skal være et bra sted å bo.. og det skjer masse spennende som kommer til å ha stor betydning for området i fremtiden! - utbygging av t-bane og Løren t-banestasjon - flere nyoppussedeskoler - ring 3 blir lagt i tunnell - masse flere boliger bygges, og Lørenveien blir i større og større grad en handlegate Anonymous poster hash: cf0cf...279
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #25 Skrevet 13. september 2013 Har bodd en haug med plasser i Oslo, både "fisefint vest", "sliten øst", og en del midt i mellom.Beste med barn: Østensjø/Oppsal. Best uten barn: St.Hanshaugen. Anonymous poster hash: 12d48...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå