Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #26 Skrevet 13. september 2013 Vi lever på krona dag for dag.Sønnen min på 2år er aldri sulten og har mat og klær, klærne er rene.Lekene hans er fra loppemarked. Hver vår og høst er jeg på loppemarked for å få kjøpt ting vi trenger, og mye av barneutstyret er kjøpt på loppemarked. Det er genialt for oss. Jeg pruter og pruter så mye jeg kan, fordi, jeg har ikke råd til å gå på loppemarked. Den deilig vaffel-lukta nyter jeg, 10 kr til en vaffel har jeg ikke råd til.Det er nesten 1 liter melk det.Jeg er så sparsom jeg kan på mat, og veldig gnien. Jeg hører folk som ler fordi de kjøper smør på en annen matvarebutikk for det er 3 kr billigere der. Jeg er en av de, her jeg bor er det to matbutikker, jeg handler alltid på begge. Rema 1000 har for eksempel fiskegrateng til 8 kr. Den smaker ikke godt, det er som varm grøt med fisk og løksmak. Men det er mat, så vi spiser det for det. Når jeg er på matbutikken og skal kjøpe brød er jeg kjempemissunelig på andre kunder som kan velge hvilket som helst brød de vil ha, det er et brød på Rema til 17 kr, som ser så godt ut, jeg har så lyst til å kjøpe det til meg og sønnen min, men da går det utover noe annet. Jeg har ikke et budsjett jeg følger, fordi det går ikke, jeg har prøvd. Jeg har virkelig prøvd alt, jeg skriver opp det jeg kjøper hver eneste dag, regner sammen uke etter uke, mnd mnd. Har et meget stramt matbudsjett, og det holder ikke, derfor kan jeg ikke ha et budsjett jeg skal følge. Her hos oss har vi kun billigmerker, sjampo til 8 kr, håndsåpe til 7 kr. Det er helt greit, selv om hendene mine er tørre etter billigsåpa, og håret er ekkelt og rart, men både hender og hår er rent, så da er vi fornøyde.Da sønnen min har badet, får han ofte røde utslett på kroppen, og er kjempe urolig da jeg skal tørke han, jeg har skjønt hvorfor nå, fordi jeg bruker billig vaskemiddel, 20 kr for en kartong med vaskemidler er jo genialt. Utslettet til sønnen min går jo over, og håndklærne er rene. Skyllemiddel bruker vi svært lite av, fordi det er så dyrt. Har to billig-kanner fra Europris stående som jeg kan bruke en liten skvett da det er vanlig 40 grader. 16.90 for en skyllemiddel er billig JJeg bor alene med barnet mitt, det har jeg gjort siden han ble født. Vi bor i et lite hus, det er egentlig altfor dyrt for oss, men det er noe av det rimligste her vi bor. Vi flyttet ut fra byen, og til landet for å få en billgere bolig, og med noe større plass. Jeg flyttet ut hit mens jeg var gravid, jeg bodde på 30 kvm i en upraksis leilighet i byen og skjønte fort jeg måtte ut derfra, ikke barnevennlig og det kostet like mye med et lite hus på landet, så valget ble lett. Jeg har vært hos NAV og snakket med de, en rådgiver om min situasjon, og hun ville jeg skulle flytte, til noe billigere. Jaja, en campingvogn da eller?Så rådet hennes har jeg ikke fulgt, pga barnet mitt. Jeg vil heller ikke flytte rundt på oss hele tiden, jeg vil at gutten min skal ha et hjem i trygge omgivelser, og få lov til å fortsette å gå i barnehagen sin. Endene møtes ikke her hver mnd, enda vi lever så billig som vi gjør. Det er utrolig slitsomt å ikke ha noe overskudd hver mnd.Leve på krona hver mnd er så utorlig kjedelig og slitsomt. Det er slitsomt å måtte gruble ut billige middager som vi kan ha over to eller flere dager, tomatsuppe er billig, det er 13 kr delt på to er ikke så mye. Jeg prøver å spise mindre slik at barnet mitt kan spise seg mett først på tomatsuppen. Flere sier det er så godt og billig med hjemmelaget tomatsuppe. Billigere enn ferdigsuppe fra TORO. Er det virkelig det?Jeg har ikke prøvd. Men tomater, løk, krydder osv blir fort mer enn 13 kr. Krydder har jeg svært lite av. Hver dag tenker jeg på hvilkene brev som kommer i postkassa. Purringer, inkasso saker, fordi jeg ikke klarer å betale alt hver mnd, det er alltid to eller flere regninger som ikke jeg får betalt, fordi vi ikke har penger. Jeg er livredd for at telefonen skal bli sperret igjen. Jeg vil ha telefon så jeg får tak i noen om det skulle skje noe her hjemme, om jeg skulle bli alvorlig syk, og ikke klarer å ta av meg Magnus.Regningen fra Hafslund er enda ikke betalt for april og nå er vi i juni. Det er rett og slett flaut.Jeg har lånt og lånt penger for å klare meg, jeg selger unna ting her hjemme. Jeg måtte selge sykkelvogna til Magnus i våres for å få mat på bordet. Det er forferdelig jeg får klump i halsen av dette. Sykkelvognen hadde jeg ønsket meg så fælt til jul, og fikk den av foreldrene mine i gave. Vi har bil, men prøver å ikke kjøre den for den er deffekt, den skulle ha vært på service for et år siden, den piper og hyler. Bensinmålern er er alltid nesten på den røde sterken. Godt vi har barnevogn. Jeg måtte selge vognen hans også, og kjøpe en billigere vogn som var i dårligre stand . Og sovevognen han har i barnehagen er kjøpt for 50 kr på loppemarked. Man kan se at flere av klærne til Magnus er godt brukt, men de er rene, så ingen skal si noe på det.Tørkestativet som jeg og eksen min kjøpte for 4 år siden mitt knakk sammen for to dager siden, og nytt tørkestativ på Europris koster 139 kr, det var for dyrt for meg, så klærne våres henger til tørk over dører, stolrygger osv.Eksen min har vært utrolig snill mot meg, og gitt meg mye av ting og møbler når vi flyttet fra hveradre. En bokhylle til rommet til Magnus fikk jeg gratis på finn.no. Anonymous poster hash: 59266...583 Tørkestativ = 99 Evt knekk av bena og heng opp stativet. Løksuppe på keparløk er billig og mettende. Om bilen din er så dårlig så kvitt deg med den, det er faktisk dyrt å eie egen bil. (Forsikringer, drivstoff, reparasjoner, avskriving) Drop hustelefon og ha heller en mobil med ett kontantkort i som hustelefon. Toro er dyrt, rema har bla billige flerforpakninger med tomatsuppe. Kjøp inn varer som nesten har gått ut på dato og frys ned om du har mulighet. Vi er 10 personer hvorav 3 over 18, matbudsjettet her er på 15k i mnd. (Det er frokost, lunch, middag, ettermiddagsmat og kvelds) Rema har og mange billige pastatyper ikke god mat men mat. Om du har mulighet så fisk litt selv Det er mye god mat ute i naturen, sopp, bær, urter osv. Vi kjøper ikke ferdige brød siden det er billigere å lage det fra bunn og om en regner inn strøm og tidsforbruk Vi høster av det naturen har å gi. Anonymous poster hash: 9cf98...f4e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #27 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor i all verden jobber du ikke og tjener penger - har vondt for å tro at man i Norge ikke kan jobbe hvis man virkelig vil - det er ikke farlig å slite seg litt ut !!! Er man ufør, får man trygd. Har selv veldig dårlig råd, men kan ikke skjønne hvordan man kan havne så fattig som beskrevet over hvis man virkelig gidder jobbe, og er villig til å ta de jobbene som finnes ...og for ikke å snakke om som man har giddi og kvalifisert seg til !!!! Har selv 4 barn å forsørge, og får det til å gå rundt. Ærlig talt - selvmedlidenhet er en skikkelig styggdom og gjør en både passiv og lat. Kanskje på tide å konsentrere seg litt om hva som kommer INN og ikke bare hva som går ut. Slutt å være så selvmedlidende og fokuser heller på hvordan du skal kunne tjener penger !!!Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Vet du, jeg synes du skal klappe igjen. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb, og uten mulighet til å jobbe meg i hjel, nettopp fordi jeg har en unge som ikke kan være alene hjemme på kvelder og ettermiddager. HVOR skal vi jobbe mener du? Alle stedene jeg har vært innom som ikke trenger meg? Det er bare BULLSHIT å si at ALLE får jobb hvis de bare vil det nok, for det er faen ikke mye sant. Jeg kunne sikkert jobbet utenbys, altså pendlet. Jeg kunne flyttet også. Men hvordan skal jeg klare det uten penger? NAV vil ikke låne meg noe, de vil ikke støtte busskort osv. Jeg har ingen til å hjelpe meg med flytting, jeg kjenner ingen med bil som kan gjøre meg sånne tjenester. Familie? Finnes ikke. Jeg vet det er hardt for noen å forstå, men noen ganger har man faktisk ikke noe valg! Det provoserer meg noe jævlig at alle tror det er så lett å få seg jobb i kassa på Rimi, men når 100 andre også gjerne vil ha jobb der fordi de er desperate så nytter det ikke! Jeg vet ikke hva dere egentlig tror, at flertallet som er fattige digger det? At vi ikke har prøvd ALT for å komme ut av dritten? Seriøst.. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Du får støtte til barnepass om du trenger barnevakt. Det er faktisk ditt ansvar å komme deg ut av gjørma. Og jo alle får jobb om de bare vil, ikke drømme jobben men noe som gjør at en får tak over hode, mat på borde og klær på kroppen (med mindre de er for syke til å jobbe) Anonymous poster hash: 9cf98...f4e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #28 Skrevet 13. september 2013 Om dere ikke er avhengig av bilen, selg den! Den sluker mye penger uten grunn om dere ikke bruker den stort.. Sett den opp til salgs, om ingen viser interesse, send den på bilhuggeri, får igjen rundt 3000 kr der, og du sparer alle utgiftene ved den! Anonymous poster hash: ab9ae...646
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #29 Skrevet 13. september 2013 Du som er så påståelig her om at alle får seg jobb: Når det er stor arb.ledighet der man bor, så hjelper fint lite å søke jobber. Selv søkt på 78 jobber på under 1 år nå, søker da alt som ikke har krav om høy utdanning, eller som behøves bil (det har jeg ikke) Søker alt annet, men når du får vite at det allerede er 60 som har søkt samme jobben, og du blir ventelistet tilfelle de ikke finner den rette i første runde med intervju, eller bare får avslag pr e-post, så hjelper det lite at man vil jobbe. Klart det er vårt ansvar å komme oss ut av fattigdommen, men om du tror vi sitter på rumpa og klager bare, så bør du ta deg en tur rundt i Norge og snakke med de/oss som er fattige.. Her bor vi i liten leilighet (jeg og to barn) hvor jeg betaler 4500 i mnd, jeg sover på stua, siden det kun er et soverom, men har ikke penger til mer enn det. Jeg har ikke penger til bhg lenger, så i år må ungene være hjemme, at man får dekket 60% av regningen i bhg, hjelper ikke når man ikke har penger til de siste 40% selv, prøvde alle løsninger, men ingenting funket, så nå kan jeg kun søke 50% jobber, siden bestemor til ungene kan passe de 2-3 dager i uken. Har strøm regninger, forsikringer ol vi ikke kan si ifra oss, internett har jeg takkevære min stefar, som betaler det for meg, han vil jeg skal ha beste mulighet til å få meg jobb, og slik slipper jeg å sitte på nav med to små for å søke jobber. Tlf har jeg 150 kr i mnd til, så man kan si det blir lite bruk av den. Til mat, klær osv har vi ca 2500 i mnd til.. Siden jeg ikke kunne ha ungene i bhg lenger, så mistet jeg retten på OS, måtte flytte ut av leiligheten vi leide, siden jeg mistet OS, måtte selge bilen og alt av klær, smykker osv osv osv for å klare å skrape sammen 2 mnd depositum. Om du tror alle har det så lett her i landet, så er du rett og slett snevret på realiteten. Anonymous poster hash: ab9ae...646
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #30 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor i all verden jobber du ikke og tjener penger - har vondt for å tro at man i Norge ikke kan jobbe hvis man virkelig vil - det er ikke farlig å slite seg litt ut !!! Er man ufør, får man trygd. Har selv veldig dårlig råd, men kan ikke skjønne hvordan man kan havne så fattig som beskrevet over hvis man virkelig gidder jobbe, og er villig til å ta de jobbene som finnes ...og for ikke å snakke om som man har giddi og kvalifisert seg til !!!! Har selv 4 barn å forsørge, og får det til å gå rundt. Ærlig talt - selvmedlidenhet er en skikkelig styggdom og gjør en både passiv og lat. Kanskje på tide å konsentrere seg litt om hva som kommer INN og ikke bare hva som går ut. Slutt å være så selvmedlidende og fokuser heller på hvordan du skal kunne tjener penger !!!Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Vet du, jeg synes du skal klappe igjen. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb, og uten mulighet til å jobbe meg i hjel, nettopp fordi jeg har en unge som ikke kan være alene hjemme på kvelder og ettermiddager. HVOR skal vi jobbe mener du? Alle stedene jeg har vært innom som ikke trenger meg? Det er bare BULLSHIT å si at ALLE får jobb hvis de bare vil det nok, for det er faen ikke mye sant. Jeg kunne sikkert jobbet utenbys, altså pendlet. Jeg kunne flyttet også. Men hvordan skal jeg klare det uten penger? NAV vil ikke låne meg noe, de vil ikke støtte busskort osv. Jeg har ingen til å hjelpe meg med flytting, jeg kjenner ingen med bil som kan gjøre meg sånne tjenester. Familie? Finnes ikke. Jeg vet det er hardt for noen å forstå, men noen ganger har man faktisk ikke noe valg! Det provoserer meg noe jævlig at alle tror det er så lett å få seg jobb i kassa på Rimi, men når 100 andre også gjerne vil ha jobb der fordi de er desperate så nytter det ikke! Jeg vet ikke hva dere egentlig tror, at flertallet som er fattige digger det? At vi ikke har prøvd ALT for å komme ut av dritten? Seriøst.. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Du får støtte til barnepass om du trenger barnevakt. Det er faktisk ditt ansvar å komme deg ut av gjørma. Og jo alle får jobb om de bare vil, ikke drømme jobben men noe som gjør at en får tak over hode, mat på borde og klær på kroppen (med mindre de er for syke til å jobbe) Anonymous poster hash: 9cf98...f4e HVOR DA? Vis meg en jobb jeg kan få, så skal jeg ta den. Støtte til barnepass my ass, hva hjelper det når barnehagene stenger 4-halv 5 hver dag likevel? NAV støtter IKKE barnepass utenom barnehage for meg, tror du ikke jeg har søkt? Av og til tror jeg folk tror det bare er å gå på NAV, så får de alt de ønsker seg, og alle jobber blir slengt etter en bare en VIL. Sånn er ikke livet. Anonymous poster hash: 3c9d2...397
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #31 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor i all verden jobber du ikke og tjener penger - har vondt for å tro at man i Norge ikke kan jobbe hvis man virkelig vil - det er ikke farlig å slite seg litt ut !!! Er man ufør, får man trygd. Har selv veldig dårlig råd, men kan ikke skjønne hvordan man kan havne så fattig som beskrevet over hvis man virkelig gidder jobbe, og er villig til å ta de jobbene som finnes ...og for ikke å snakke om som man har giddi og kvalifisert seg til !!!! Har selv 4 barn å forsørge, og får det til å gå rundt. Ærlig talt - selvmedlidenhet er en skikkelig styggdom og gjør en både passiv og lat. Kanskje på tide å konsentrere seg litt om hva som kommer INN og ikke bare hva som går ut. Slutt å være så selvmedlidende og fokuser heller på hvordan du skal kunne tjener penger !!! Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Vet du, jeg synes du skal klappe igjen. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb, og uten mulighet til å jobbe meg i hjel, nettopp fordi jeg har en unge som ikke kan være alene hjemme på kvelder og ettermiddager. HVOR skal vi jobbe mener du? Alle stedene jeg har vært innom som ikke trenger meg? Det er bare BULLSHIT å si at ALLE får jobb hvis de bare vil det nok, for det er faen ikke mye sant. Jeg kunne sikkert jobbet utenbys, altså pendlet. Jeg kunne flyttet også. Men hvordan skal jeg klare det uten penger? NAV vil ikke låne meg noe, de vil ikke støtte busskort osv. Jeg har ingen til å hjelpe meg med flytting, jeg kjenner ingen med bil som kan gjøre meg sånne tjenester. Familie? Finnes ikke. Jeg vet det er hardt for noen å forstå, men noen ganger har man faktisk ikke noe valg! Det provoserer meg noe jævlig at alle tror det er så lett å få seg jobb i kassa på Rimi, men når 100 andre også gjerne vil ha jobb der fordi de er desperate så nytter det ikke! Jeg vet ikke hva dere egentlig tror, at flertallet som er fattige digger det? At vi ikke har prøvd ALT for å komme ut av dritten? Seriøst.. Kjøper ikke denne jeg - livet er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Jeg snur selv på hver krone, kjøper alt billig sånn som deg. Måtte flytte for å få jobb, og tok den jobben jeg fikk, bor lite og dårlig, men jobber meg frem og opp. Man høster som man sår. Kan ikke bare sette seg ned og synes synd på seg selv. Har ingen tro på at det du trenger er å få penger og ting fra andre. Det du trenger er mental hjelp til å komme deg videre, det er ikke samfunnet som skal forsørge deg. Det må du klare selv! Og skal du være en god mor, må du komme deg ut i jobb og tjene penger slik at barnet ditt lære at det er slik det skal fungere. En stor tankevekker i seg selv at Nav ikke vil hjelpe, da har de kanskje sett at du ikke gjør hva du kan for å tjene penger selv ? Noen ganger må man kanskje flytte for å få jobb, ikke alle kan bo hvor og hvordan man vil. Kanskje kan man ikke ha bil, røyke og bruke penger på seg selv..... og kanskje man til og med må sykle fordi man ikke har råd til bussen. Ærlig talt slutt å synes synd på deg selv, få hjelp til å få orden på livet ditt ! Fattigdom går i arv, så kom deg i jobb og vær et godt eksempel for barnet ditt !!! Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #32 Skrevet 13. september 2013 Jeg er alenemor til en jente på 4 år. Har 98000 i årsinntekt. Vi får bostøtte på 3000.- (leier for 6000.-), og støtte til bhg. Jeg jobber så mye som jeg kan der jeg nå er ansatt. Vi klarer oss, faktisk.. Det er hjelp å få.. Og da har jeg til og med en jobb som tilpasser levering og henting i bhg. Gir deg en klem å håper det ordner seg! Anonymous poster hash: d8dee...fb4
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #33 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor i all verden jobber du ikke og tjener penger - har vondt for å tro at man i Norge ikke kan jobbe hvis man virkelig vil - det er ikke farlig å slite seg litt ut !!! Er man ufør, får man trygd. Har selv veldig dårlig råd, men kan ikke skjønne hvordan man kan havne så fattig som beskrevet over hvis man virkelig gidder jobbe, og er villig til å ta de jobbene som finnes ...og for ikke å snakke om som man har giddi og kvalifisert seg til !!!! Har selv 4 barn å forsørge, og får det til å gå rundt. Ærlig talt - selvmedlidenhet er en skikkelig styggdom og gjør en både passiv og lat. Kanskje på tide å konsentrere seg litt om hva som kommer INN og ikke bare hva som går ut. Slutt å være så selvmedlidende og fokuser heller på hvordan du skal kunne tjener penger !!!Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Vet du, jeg synes du skal klappe igjen. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb, og uten mulighet til å jobbe meg i hjel, nettopp fordi jeg har en unge som ikke kan være alene hjemme på kvelder og ettermiddager. HVOR skal vi jobbe mener du? Alle stedene jeg har vært innom som ikke trenger meg? Det er bare BULLSHIT å si at ALLE får jobb hvis de bare vil det nok, for det er faen ikke mye sant. Jeg kunne sikkert jobbet utenbys, altså pendlet. Jeg kunne flyttet også. Men hvordan skal jeg klare det uten penger? NAV vil ikke låne meg noe, de vil ikke støtte busskort osv. Jeg har ingen til å hjelpe meg med flytting, jeg kjenner ingen med bil som kan gjøre meg sånne tjenester. Familie? Finnes ikke. Jeg vet det er hardt for noen å forstå, men noen ganger har man faktisk ikke noe valg! Det provoserer meg noe jævlig at alle tror det er så lett å få seg jobb i kassa på Rimi, men når 100 andre også gjerne vil ha jobb der fordi de er desperate så nytter det ikke! Jeg vet ikke hva dere egentlig tror, at flertallet som er fattige digger det? At vi ikke har prøvd ALT for å komme ut av dritten? Seriøst.. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Du får støtte til barnepass om du trenger barnevakt. Det er faktisk ditt ansvar å komme deg ut av gjørma. Og jo alle får jobb om de bare vil, ikke drømme jobben men noe som gjør at en får tak over hode, mat på borde og klær på kroppen (med mindre de er for syke til å jobbe) Anonymous poster hash: 9cf98...f4e HVOR DA? Vis meg en jobb jeg kan få, så skal jeg ta den. Støtte til barnepass my ass, hva hjelper det når barnehagene stenger 4-halv 5 hver dag likevel? NAV støtter IKKE barnepass utenom barnehage for meg, tror du ikke jeg har søkt? Av og til tror jeg folk tror det bare er å gå på NAV, så får de alt de ønsker seg, og alle jobber blir slengt etter en bare en VIL. Sånn er ikke livet. ...my ass ??? Med en litt annen holdning så kanskje du får jobb ? Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #34 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor i all verden jobber du ikke og tjener penger - har vondt for å tro at man i Norge ikke kan jobbe hvis man virkelig vil - det er ikke farlig å slite seg litt ut !!! Er man ufør, får man trygd. Har selv veldig dårlig råd, men kan ikke skjønne hvordan man kan havne så fattig som beskrevet over hvis man virkelig gidder jobbe, og er villig til å ta de jobbene som finnes ...og for ikke å snakke om som man har giddi og kvalifisert seg til !!!! Har selv 4 barn å forsørge, og får det til å gå rundt. Ærlig talt - selvmedlidenhet er en skikkelig styggdom og gjør en både passiv og lat. Kanskje på tide å konsentrere seg litt om hva som kommer INN og ikke bare hva som går ut. Slutt å være så selvmedlidende og fokuser heller på hvordan du skal kunne tjener penger !!!Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Vet du, jeg synes du skal klappe igjen. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb, og uten mulighet til å jobbe meg i hjel, nettopp fordi jeg har en unge som ikke kan være alene hjemme på kvelder og ettermiddager. HVOR skal vi jobbe mener du? Alle stedene jeg har vært innom som ikke trenger meg? Det er bare BULLSHIT å si at ALLE får jobb hvis de bare vil det nok, for det er faen ikke mye sant. Jeg kunne sikkert jobbet utenbys, altså pendlet. Jeg kunne flyttet også. Men hvordan skal jeg klare det uten penger? NAV vil ikke låne meg noe, de vil ikke støtte busskort osv. Jeg har ingen til å hjelpe meg med flytting, jeg kjenner ingen med bil som kan gjøre meg sånne tjenester. Familie? Finnes ikke. Jeg vet det er hardt for noen å forstå, men noen ganger har man faktisk ikke noe valg! Det provoserer meg noe jævlig at alle tror det er så lett å få seg jobb i kassa på Rimi, men når 100 andre også gjerne vil ha jobb der fordi de er desperate så nytter det ikke! Jeg vet ikke hva dere egentlig tror, at flertallet som er fattige digger det? At vi ikke har prøvd ALT for å komme ut av dritten? Seriøst.. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Du får støtte til barnepass om du trenger barnevakt.Det er faktisk ditt ansvar å komme deg ut av gjørma.Og jo alle får jobb om de bare vil, ikke drømme jobben men noe som gjør at en får tak over hode, mat på borde og klær på kroppen (med mindre de er for syke til å jobbe)Anonymous poster hash: 9cf98...f4e HVOR DA? Vis meg en jobb jeg kan få, så skal jeg ta den. Støtte til barnepass my ass, hva hjelper det når barnehagene stenger 4-halv 5 hver dag likevel? NAV støtter IKKE barnepass utenom barnehage for meg, tror du ikke jeg har søkt? Av og til tror jeg folk tror det bare er å gå på NAV, så får de alt de ønsker seg, og alle jobber blir slengt etter en bare en VIL. Sånn er ikke livet. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Merkelig at de ikke gjør det for deg når de gjør det for alle andre. Anonymous poster hash: 9cf98...f4e
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. september 2013 #35 Skrevet 13. september 2013 Hvis noen av dere andre her har behov for klær, så har jeg da altså gutteklær opp til str 98 å gi bort, noe smått i 62-74 og mest i 92-98 (tror jeg). Alle monner drar
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #36 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor i all verden jobber du ikke og tjener penger - har vondt for å tro at man i Norge ikke kan jobbe hvis man virkelig vil - det er ikke farlig å slite seg litt ut !!! Er man ufør, får man trygd. Har selv veldig dårlig råd, men kan ikke skjønne hvordan man kan havne så fattig som beskrevet over hvis man virkelig gidder jobbe, og er villig til å ta de jobbene som finnes ...og for ikke å snakke om som man har giddi og kvalifisert seg til !!!! Har selv 4 barn å forsørge, og får det til å gå rundt. Ærlig talt - selvmedlidenhet er en skikkelig styggdom og gjør en både passiv og lat. Kanskje på tide å konsentrere seg litt om hva som kommer INN og ikke bare hva som går ut. Slutt å være så selvmedlidende og fokuser heller på hvordan du skal kunne tjener penger !!!Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Vet du, jeg synes du skal klappe igjen. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb, og uten mulighet til å jobbe meg i hjel, nettopp fordi jeg har en unge som ikke kan være alene hjemme på kvelder og ettermiddager. HVOR skal vi jobbe mener du? Alle stedene jeg har vært innom som ikke trenger meg? Det er bare BULLSHIT å si at ALLE får jobb hvis de bare vil det nok, for det er faen ikke mye sant. Jeg kunne sikkert jobbet utenbys, altså pendlet. Jeg kunne flyttet også. Men hvordan skal jeg klare det uten penger? NAV vil ikke låne meg noe, de vil ikke støtte busskort osv. Jeg har ingen til å hjelpe meg med flytting, jeg kjenner ingen med bil som kan gjøre meg sånne tjenester. Familie? Finnes ikke. Jeg vet det er hardt for noen å forstå, men noen ganger har man faktisk ikke noe valg! Det provoserer meg noe jævlig at alle tror det er så lett å få seg jobb i kassa på Rimi, men når 100 andre også gjerne vil ha jobb der fordi de er desperate så nytter det ikke! Jeg vet ikke hva dere egentlig tror, at flertallet som er fattige digger det? At vi ikke har prøvd ALT for å komme ut av dritten? Seriøst.. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Du får støtte til barnepass om du trenger barnevakt.Det er faktisk ditt ansvar å komme deg ut av gjørma.Og jo alle får jobb om de bare vil, ikke drømme jobben men noe som gjør at en får tak over hode, mat på borde og klær på kroppen (med mindre de er for syke til å jobbe)Anonymous poster hash: 9cf98...f4e HVOR DA? Vis meg en jobb jeg kan få, så skal jeg ta den. Støtte til barnepass my ass, hva hjelper det når barnehagene stenger 4-halv 5 hver dag likevel? NAV støtter IKKE barnepass utenom barnehage for meg, tror du ikke jeg har søkt? Av og til tror jeg folk tror det bare er å gå på NAV, så får de alt de ønsker seg, og alle jobber blir slengt etter en bare en VIL. Sånn er ikke livet. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Merkelig at de ikke gjør det for deg når de gjør det for alle andre. Anonymous poster hash: 9cf98...f4e "alle andre" er da de 15 du kjenner eller? Alle basserer på egne opplevelser og sine nærmeste. Her jeg bor er eneste hjelp man kan få av NAV 60% av utgiftene på bhg/dagmamma/barnepass, men når det fortsatt er for mye å dekke de siste 40% selv, så er man like langt. Anonymous poster hash: ab9ae...646
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #37 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor i all verden jobber du ikke og tjener penger - har vondt for å tro at man i Norge ikke kan jobbe hvis man virkelig vil - det er ikke farlig å slite seg litt ut !!! Er man ufør, får man trygd. Har selv veldig dårlig råd, men kan ikke skjønne hvordan man kan havne så fattig som beskrevet over hvis man virkelig gidder jobbe, og er villig til å ta de jobbene som finnes ...og for ikke å snakke om som man har giddi og kvalifisert seg til !!!! Har selv 4 barn å forsørge, og får det til å gå rundt. Ærlig talt - selvmedlidenhet er en skikkelig styggdom og gjør en både passiv og lat. Kanskje på tide å konsentrere seg litt om hva som kommer INN og ikke bare hva som går ut. Slutt å være så selvmedlidende og fokuser heller på hvordan du skal kunne tjener penger !!!Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Vet du, jeg synes du skal klappe igjen. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb, og uten mulighet til å jobbe meg i hjel, nettopp fordi jeg har en unge som ikke kan være alene hjemme på kvelder og ettermiddager. HVOR skal vi jobbe mener du? Alle stedene jeg har vært innom som ikke trenger meg? Det er bare BULLSHIT å si at ALLE får jobb hvis de bare vil det nok, for det er faen ikke mye sant. Jeg kunne sikkert jobbet utenbys, altså pendlet. Jeg kunne flyttet også. Men hvordan skal jeg klare det uten penger? NAV vil ikke låne meg noe, de vil ikke støtte busskort osv. Jeg har ingen til å hjelpe meg med flytting, jeg kjenner ingen med bil som kan gjøre meg sånne tjenester. Familie? Finnes ikke. Jeg vet det er hardt for noen å forstå, men noen ganger har man faktisk ikke noe valg! Det provoserer meg noe jævlig at alle tror det er så lett å få seg jobb i kassa på Rimi, men når 100 andre også gjerne vil ha jobb der fordi de er desperate så nytter det ikke! Jeg vet ikke hva dere egentlig tror, at flertallet som er fattige digger det? At vi ikke har prøvd ALT for å komme ut av dritten? Seriøst.. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Du får støtte til barnepass om du trenger barnevakt. Det er faktisk ditt ansvar å komme deg ut av gjørma. Og jo alle får jobb om de bare vil, ikke drømme jobben men noe som gjør at en får tak over hode, mat på borde og klær på kroppen (med mindre de er for syke til å jobbe) Anonymous poster hash: 9cf98...f4e HVOR DA? Vis meg en jobb jeg kan få, så skal jeg ta den. Støtte til barnepass my ass, hva hjelper det når barnehagene stenger 4-halv 5 hver dag likevel? NAV støtter IKKE barnepass utenom barnehage for meg, tror du ikke jeg har søkt? Av og til tror jeg folk tror det bare er å gå på NAV, så får de alt de ønsker seg, og alle jobber blir slengt etter en bare en VIL. Sånn er ikke livet. ...my ass ??? Med en litt annen holdning så kanskje du får jobb ? Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca [/acr Man får faktisk en jobb om man leter hardt nok. Gjerne ikke den første uken. Jeg selv hadde ikke jobb å gå til etter permisjon. Det tok meg vel å merke to hele mnd før jeg fikk en deltidsstilling som renholder på en ungdomsskole. Var det det jeg hadde sett for meg? Ikke i det hele tatt. Var det nødvendig likevel? Absolutt! Jeg løp rundt med søknader alle veier og delte de nærmest ut som flygeblad til slutt. Men jeg fikk jobb. Å nå jobber jeg fast! Jobber meg oppover og ting ser lysere ut enn på lenge! Har ca 8000.- utbetalt hver mnd, der 3000.- går til husleie. (3000.-bostøtte) også får jeg 60%dekket bhg plass. betaler 1040.- selv, ca. Da har vi 4000.- igjen til mat, strøm, tlf, internett, klær i mnd. Har ingen nær familie som kan passe jenten min, men min beste venninne og samboeren skal begynne å passe henne to ettermiddager i uken fra desember av, for da har jeg nemlig fått en jobb som innebærer to kveldsvakter til 20.00 i uken! Bare det utgjør en stor forskjell og det blir merket på inntekten.. Det er hardt, men den eneste som fikk oss hit i utgangspunktet var MEG, og det er MIN jobb å få oss utav dette igjen! Anonymous poster hash: d8dee...fb4
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #38 Skrevet 13. september 2013 Skaff deg AAP, ut i arbeidstrening, så er sjansen stor for fast jobb etterpå om du gjør en bra innsats. Anonymous poster hash: bc584...865
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #39 Skrevet 13. september 2013 Klart holdningen min til dere som tror dere har hele vettet ikke er helt i vater. Vet du hvor frustrerende det er å stresse så mye med tanker om penger og mangelen på dem? Man blir helt sprø, og det er jaggu ikke lett å få hodet over vannet når man først har sunket så dypt. Det er en utopi å tro at nav hjelper med alt, de gjør ikke det. Selvsagt blir ikke jeg ansatt i en jobb en billigere 18-åring kan gjøre like godt som meg. Dere tror alt er så enkelt, og det håper jeg dere kan fortsette å tro:( Anonymous poster hash: 3c9d2...397
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #40 Skrevet 13. september 2013 Som å lese om meg og min datter... Vi lever vel under fattigdomsgrensen med noen og tyve tusen i inntekt. Inkludert barnetrygd, bidrag og andre stønader... Inkassoer, lite mat og tom tank kjenner jeg også til. Salg av ting for å kunne kjøpe mat er også kjent for meg. Men snart forbedrer situasjonen seg litt. Snart skal det bli litt romsligere, men har levd slik for lenge allerede. Inkassoen kommer å biter meg i ræva den dagen jeg får litt romsligere økonomi. Anonymous poster hash: a8b19...5c7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #41 Skrevet 13. september 2013 Klart holdningen min til dere som tror dere har hele vettet ikke er helt i vater. Vet du hvor frustrerende det er å stresse så mye med tanker om penger og mangelen på dem? Man blir helt sprø, og det er jaggu ikke lett å få hodet over vannet når man først har sunket så dypt. Det er en utopi å tro at nav hjelper med alt, de gjør ikke det. Selvsagt blir ikke jeg ansatt i en jobb en billigere 18-åring kan gjøre like godt som meg. Dere tror alt er så enkelt, og det håper jeg dere kan fortsette å tro:( ..kanskje du må ta til takke med jobb med lønn som en billigere 18åring da. Du er vel ikke for god til det, i så fall har du ingen rett til å sitte å synes synd på deg selv og klage! Det virker jo ikke som du har stilt deg slik i livet at du har tatt utdanning og jobbet deg opp tidligere, så da er det kanskje på tide å få litt orden på livet sitt ? Ta jobb som er betalt til billigere 18-åringer, du må jo bare jobbe litt mer for å tjene mer, sånn er det bare. Barnehager har lange åpningstider, så kanskje må du løpe mellom flere jobber for å få endene til å møtes, det er sånn det er for mange det. Er helt sikker på at Nav hjelper deg med støtte til barnehage og busskort hvis de ser at det er det du trenger for å få orden på livet ditt - Lykke til. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #42 Skrevet 13. september 2013 Klart holdningen min til dere som tror dere har hele vettet ikke er helt i vater. Vet du hvor frustrerende det er å stresse så mye med tanker om penger og mangelen på dem? Man blir helt sprø, og det er jaggu ikke lett å få hodet over vannet når man først har sunket så dypt. Det er en utopi å tro at nav hjelper med alt, de gjør ikke det. Selvsagt blir ikke jeg ansatt i en jobb en billigere 18-åring kan gjøre like godt som meg. Dere tror alt er så enkelt, og det håper jeg dere kan fortsette å tro:( ..kanskje du må ta til takke med jobb med lønn som en billigere 18åring da. Du er vel ikke for god til det, i så fall har du ingen rett til å sitte å synes synd på deg selv og klage! Det virker jo ikke som du har stilt deg slik i livet at du har tatt utdanning og jobbet deg opp tidligere, så da er det kanskje på tide å få litt orden på livet sitt ? Ta jobb som er betalt til billigere 18-åringer, du må jo bare jobbe litt mer for å tjene mer, sånn er det bare. Barnehager har lange åpningstider, så kanskje må du løpe mellom flere jobber for å få endene til å møtes, det er sånn det er for mange det. Er helt sikker på at Nav hjelper deg med støtte til barnehage og busskort hvis de ser at det er det du trenger for å få orden på livet ditt - Lykke til. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Er du trang i nøtta? For siste gang, NAV dekker ingen verdens ting. Jeg har prøvd, og fått nei. Til og med når jeg FIKK jobb måtte jeg takke nei, fordi det tok 1,5 time å pendle dit, og det har jeg ikke råd til før jeg evnt. hadde fått første lønna. Vet du hvordan det er å ikke ha noen å spørre om et lite lån til slikt? Og ikke ser jeg at jeg har skrevet noe sted at jeg ikke hadde tatt hva som helst for hvilken lønn som helst, jeg hadde jobbet for lærlingelønn om jeg så måtte! JEG hadde ikke brydd meg om jeg kun fikk 90 kr timen, det er likevel mer enn de 0,- jeg har nå. Jeg er IKKE kresen, men butikkene er det. Stress med voksen dame som må hente barn i bhg klokka 4 hver dag, stress med meg som kanskje får syk unge, stress med meg som ikke kan jobbe kveldstid. Jeg er rett og slett ikke særlig attraktiv i slike jobber siden jeg ikke kan jobbe ukurante tider. Det har ingenting å gjøre med at jeg ikke VIL. Anonymous poster hash: 3c9d2...397
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #43 Skrevet 13. september 2013 Klart holdningen min til dere som tror dere har hele vettet ikke er helt i vater. Vet du hvor frustrerende det er å stresse så mye med tanker om penger og mangelen på dem? Man blir helt sprø, og det er jaggu ikke lett å få hodet over vannet når man først har sunket så dypt. Det er en utopi å tro at nav hjelper med alt, de gjør ikke det. Selvsagt blir ikke jeg ansatt i en jobb en billigere 18-åring kan gjøre like godt som meg. Dere tror alt er så enkelt, og det håper jeg dere kan fortsette å tro:( ..kanskje du må ta til takke med jobb med lønn som en billigere 18åring da. Du er vel ikke for god til det, i så fall har du ingen rett til å sitte å synes synd på deg selv og klage! Det virker jo ikke som du har stilt deg slik i livet at du har tatt utdanning og jobbet deg opp tidligere, så da er det kanskje på tide å få litt orden på livet sitt ? Ta jobb som er betalt til billigere 18-åringer, du må jo bare jobbe litt mer for å tjene mer, sånn er det bare. Barnehager har lange åpningstider, så kanskje må du løpe mellom flere jobber for å få endene til å møtes, det er sånn det er for mange det. Er helt sikker på at Nav hjelper deg med støtte til barnehage og busskort hvis de ser at det er det du trenger for å få orden på livet ditt - Lykke til. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Er du trang i nøtta? For siste gang, NAV dekker ingen verdens ting. Jeg har prøvd, og fått nei. Til og med når jeg FIKK jobb måtte jeg takke nei, fordi det tok 1,5 time å pendle dit, og det har jeg ikke råd til før jeg evnt. hadde fått første lønna. Vet du hvordan det er å ikke ha noen å spørre om et lite lån til slikt? Og ikke ser jeg at jeg har skrevet noe sted at jeg ikke hadde tatt hva som helst for hvilken lønn som helst, jeg hadde jobbet for lærlingelønn om jeg så måtte! JEG hadde ikke brydd meg om jeg kun fikk 90 kr timen, det er likevel mer enn de 0,- jeg har nå. Jeg er IKKE kresen, men butikkene er det. Stress med voksen dame som må hente barn i bhg klokka 4 hver dag, stress med meg som kanskje får syk unge, stress med meg som ikke kan jobbe kveldstid. Jeg er rett og slett ikke særlig attraktiv i slike jobber siden jeg ikke kan jobbe ukurante tider. Det har ingenting å gjøre med at jeg ikke VIL. Nei, med ordbruken din, er du kanskje ikke attraktiv som butikkmedarbeider heller.... finnes da mange andre jobber. Hva med renhold, telefonsalg, dagmamma osv osv.... Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #44 Skrevet 13. september 2013 Klart holdningen min til dere som tror dere har hele vettet ikke er helt i vater. Vet du hvor frustrerende det er å stresse så mye med tanker om penger og mangelen på dem? Man blir helt sprø, og det er jaggu ikke lett å få hodet over vannet når man først har sunket så dypt. Det er en utopi å tro at nav hjelper med alt, de gjør ikke det. Selvsagt blir ikke jeg ansatt i en jobb en billigere 18-åring kan gjøre like godt som meg. Dere tror alt er så enkelt, og det håper jeg dere kan fortsette å tro:( Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Mange ganger blir en voksen foretrukket selv om en 18 åring kunne gjort jobben. Det er ikke minstelønn i Norge. Du trenger ikke kreve mer enn 18-åringen i lønn. Anonymous poster hash: 86e78...7be
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #45 Skrevet 13. september 2013 ...jeg tror dessverre at det du er fattigst på er selvinnsikt! Anonymous poster hash: 0e58e...0ca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #46 Skrevet 13. september 2013 Klart holdningen min til dere som tror dere har hele vettet ikke er helt i vater. Vet du hvor frustrerende det er å stresse så mye med tanker om penger og mangelen på dem? Man blir helt sprø, og det er jaggu ikke lett å få hodet over vannet når man først har sunket så dypt. Det er en utopi å tro at nav hjelper med alt, de gjør ikke det. Selvsagt blir ikke jeg ansatt i en jobb en billigere 18-åring kan gjøre like godt som meg. Dere tror alt er så enkelt, og det håper jeg dere kan fortsette å tro:( ..kanskje du må ta til takke med jobb med lønn som en billigere 18åring da. Du er vel ikke for god til det, i så fall har du ingen rett til å sitte å synes synd på deg selv og klage! Det virker jo ikke som du har stilt deg slik i livet at du har tatt utdanning og jobbet deg opp tidligere, så da er det kanskje på tide å få litt orden på livet sitt ? Ta jobb som er betalt til billigere 18-åringer, du må jo bare jobbe litt mer for å tjene mer, sånn er det bare. Barnehager har lange åpningstider, så kanskje må du løpe mellom flere jobber for å få endene til å møtes, det er sånn det er for mange det. Er helt sikker på at Nav hjelper deg med støtte til barnehage og busskort hvis de ser at det er det du trenger for å få orden på livet ditt - Lykke til. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Anonymous poster hash: 0e58e...0ca Er du trang i nøtta? For siste gang, NAV dekker ingen verdens ting. Jeg har prøvd, og fått nei. Til og med når jeg FIKK jobb måtte jeg takke nei, fordi det tok 1,5 time å pendle dit, og det har jeg ikke råd til før jeg evnt. hadde fått første lønna. Vet du hvordan det er å ikke ha noen å spørre om et lite lån til slikt? Og ikke ser jeg at jeg har skrevet noe sted at jeg ikke hadde tatt hva som helst for hvilken lønn som helst, jeg hadde jobbet for lærlingelønn om jeg så måtte! JEG hadde ikke brydd meg om jeg kun fikk 90 kr timen, det er likevel mer enn de 0,- jeg har nå. Jeg er IKKE kresen, men butikkene er det. Stress med voksen dame som må hente barn i bhg klokka 4 hver dag, stress med meg som kanskje får syk unge, stress med meg som ikke kan jobbe kveldstid. Jeg er rett og slett ikke særlig attraktiv i slike jobber siden jeg ikke kan jobbe ukurante tider. Det har ingenting å gjøre med at jeg ikke VIL. Anonymous poster hash: 3c9d2...397 Har du forsøkt å få jobb i jordbruket? Det er gjerne slitsommt, men det er mange jobber å få om sommeren selv om de ikke lyses ut i Norge. De fleste av oss har gitt opp å få tak i norske sesongarbeidere, men de få som eventuelt spør pleier å få jobb. Anonymous poster hash: 86e78...7be
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #47 Skrevet 13. september 2013 Hva med å studere foresten. Da vil du kunne få studielån i studietiden, billig studentbolig og billig studentbarnehage. I tillegg vil du bli mer atraktiv på arbeidsmarkedet. Anonymous poster hash: 86e78...7be
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #48 Skrevet 13. september 2013 Bli dagmamma. Anonymous poster hash: d022f...e92
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #49 Skrevet 13. september 2013 Det nytter visst ikke å forklare noe til dere:) Når jeg sier at det ikke er andre løsninger enn å vente på at jeg får en jobb er det faktisk fordi det er sånn. Jeg lager meg ikke unnskyldninger for å slippe å gjøre noe, jeg skulle gjerne både studert og jobbet allerede jeg. Det går ikke for alle, av forskjellige grunner som gjerne heter inkasso, gjeld, ingen studiekompetanse osv. Har allerede snakket med landbrukskontoret, alt de evnt. har ledig er avløserjobber som starter i 6-tiden om morgenen og igjen mellom 4 og 6 på ettermiddagen. Ikke har jeg bil heller selvsagt, hvordan skulle jeg hatt råd til det. Anonymous poster hash: 3c9d2...397
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #50 Skrevet 13. september 2013 Om HI har et mislikeholdt et studielån, så kan hun glemme å studere, lånekassen gir ikke lån da før en stor del av forrige lån er betalt, dagmamma er ikke bare, bare, om hun og ungen har 30 kwm å bo på, så er det jo ikke godkjent oppholdssted, om det så bare er et barn å være dagmamma til. Jeg starter opp som dagmamma neste mnd, og alle reglene rundt å kunne bli det, kan sette en stoppe for mange. Om dere tror det bare er å utlyse "dagmamma ledig" og ta til seg barn, så bør dere lese dere opp på dette. Anonymous poster hash: ab9ae...646
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå