Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 hvor lenge ble dere sykemeldt? Har fått senebetennnelse i skulderen, gjør kjempe vondt og klarer ikke å bevege den uten at det kjennes ut som noen stikker en kniv i skulderen min. Er blitt sykemeldt siden jeg bruker armen mye i jobben og det er jo umulig nå. Men legen ville sykemelde meg i 3 uker!! Var ikke det veldig mye? Varer senebetennelse så lenge? Da dør jeg, klarer ikke å sove for våkner hver 10 minutt av smerter... Hvor lenge var du sykemeldt? Anonymous poster hash: 7ead4...831
Husbygger Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Det kan sitte i mye lenger en 3 uker, så bare ta tiden til hjelp. Hadde kanskje vært lurt å fått en henvisning til fysioterapeut. God bedring ;-)
Sikkertforgammel Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Jeg fikk betennelse i begge skuldrene OG tennisalbue i høyre arm samtidig. I tillegg var jeg gravid i uke 8 og kunne ikke ta betennelsesdempende medisin... så jeg var sykmeldt i over 2 mnd! Tok over 4 mnd før smertene var borte!
Piken på landet Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Tror nok tre uker er på sin plass ja. Det tar tid med senebetennelse. God bedring
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Jeg jobbet med senebetennelse i et helt år før det gikk over. Kunne ikke sykemelde meg fordi jeg drev eget enkeltmannsforetak og jobbet med hendene. Anonymous poster hash: 838b5...57f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 fikk sykemeld 2 uker av min lege, og betennelsesdempenede piller. Anonymous poster hash: 8f2bc...7bb
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 2 uker, men det varte mye lenger enn det..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Gå til en fysioterapaut som gir trykkbølgebehandling!! Jeg har slitt masse med senebetennelse i i armen, og etter to behandlinger ble jeg bra! Har aldri hatt "tilbakefall". Vet om flere som har opplevd det samme. Behandlingen er drittvond, men varer i ca. 5 minutter. Anonymous poster hash: de0d3...2c4
Bustetroll Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 (endret) Ikke jeg , men mamma fikk senebetennelse i armen/skuldren da hun jobbet mye med pc.Husker ikke hvor lenge hun ble sykemeldt, men det var i alle fall ikke nok, for det endte opp med kronisk senebetennelse, og hun har allerede operert 2 dager.Jobber du med armen, KREV å få lang sykemelding. Senebetennelse skal man ikke tulle med. Spesielt ikke hvis du har et yrke der du bruker armene mye..Mamma var nylig sykemeldt i 4-5 mnd (jobber i kantine nå) , men er tilbake for fullt nå. Men hun lever med smerter hele tiden. Jeg fikk senebetennelse pga barnevogntrilling. Det gikk over etter ca 3 uker. Men du må ta det HELT med ro når du behandler det. Senebetennelse kommer lett tilbake, og da kan du plutselig slite i mange år Endret 13. september 2013 av Skeptisimo
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Jeg var sykemeldt i flere måneder, gikk til fysioterapi også. Vet ikke hvor lenge jeg ville vært sykemeldt, fordi sykemeldingen fortsatte pga hyperemesis og bekkenløsning.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Var sykemeldt i over ett år... Anonymous poster hash: 070f5...65c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 I fjor hadde jeg tennisalbue og da var jeg sykemeldt i 5 uker mens jeg tok 5 trykkbølge behandlinger. Hadde tre uker ferie rett etter dette der jeg daglig gjorde øvelser med manualer. Over ett år siden jeg fikk det, men må fortsatt ta hensyn til det. Nå har jeg plantar fasciitis og har tatt 5 trykkbølge behandlinger. Siste i dag. Har de to siste ukene vært sykemeldt og skal være 40 % sykemeldt de neste to ukene. Så får vi se hvordan det går. Anonymous poster hash: 759fd...76a
Kanutten83 Skrevet 13. september 2013 #13 Skrevet 13. september 2013 Mannen min var sykemeldt i 4 uker, deretter 50% i 2 uker. Han jobber med IT så han belaster armen og skulderen mye pga musebruk.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Har aldri falt meg inn å be om sykemelding for senebetennelse. Ja, det er vondt, jeg har et yrke der jeg bruker hendene mye, men jeg bruker betennelsesdempende og smertestillende og gjør miner til slett spill. Jeg har faktisk verken tid eller samvittighet til å ligge på sofaen i ukesvis selv om jeg har senebetennelse i en arm. Trykkbølgebehandling i tillegg anbefales! Anonymous poster hash: f6137...74d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #15 Skrevet 13. september 2013 Har aldri falt meg inn å be om sykemelding for senebetennelse. Ja, det er vondt, jeg har et yrke der jeg bruker hendene mye, men jeg bruker betennelsesdempende og smertestillende og gjør miner til slett spill. Jeg har faktisk verken tid eller samvittighet til å ligge på sofaen i ukesvis selv om jeg har senebetennelse i en arm. Trykkbølgebehandling i tillegg anbefales! Anonymous poster hash: f6137...74d Ja det er jo lurt når det går over til å bli kronisk og du blir borte i månedsvis. Jeg måtte ha omlegging på jobb for å komme tilbake. Anonymous poster hash: 759fd...76a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #16 Skrevet 13. september 2013 Det er veldig individuelt hvor lenge det varer og hvor vondt det gjør. Men det et viktig å passe på og gjøre det som er nødvendig akkurat for deg. mitt råd er å prøve å finne ut hva som trigger smertene og se om du kan gjøre noe for å hindre det. Få ergonomisk utstyr på jobb hvis det trengs. Prøv å ikke stresse, høye skuldre og spente muskler gjør alt verre. Prøv å gi kroppen hvile innimellom, rist f.eks. godt på armene en gang i kvarteret når du er på jobb. Finn en fysioterapeut som har peiling og som kan lære deg gode øvelser. Lykke til! Hilsen en som hadde store problemer med armene i flere år, men som nå er helt kvitt det :-) Anonymous poster hash: 37d73...f3a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 quote name="Anonym bruker" post="145683586" timestamp="1379084744"] Det er veldig individuelt hvor lenge det varer og hvor vondt det gjør. Men det et viktig å passe på og gjøre det som er nødvendig akkurat for deg. mitt råd er å prøve å finne ut hva som trigger smertene og se om du kan gjøre noe for å hindre det. Få ergonomisk utstyr på jobb hvis det trengs. Prøv å ikke stresse, høye skuldre og spente muskler gjør alt verre. Prøv å gi kroppen hvile innimellom, rist f.eks. godt på armene en gang i kvarteret når du er på jobb. Finn en fysioterapeut som har peiling og som kan lære deg gode øvelser. Lykke til! Hilsen en som hadde store problemer med armene i flere år, men som nå er helt kvitt det :-) Anonymous poster hash: 37d73...f3a Og du, pass på å ikke bli for passiv selv om skulderen er vond. Bevegelse er viktig, uten at det blir for belastende for skulderen. Kanskje gå tur i skogen og bevege armene godt mens du går? Anonymous poster hash: 37d73...f3a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #18 Skrevet 13. september 2013 Mener du at du heller ofrer helsa og armen og kanskje levra (pga medisinene) fordi du ikke vil være borte fra jobb? Det er et valg du må leve med resten av livet... aldri falt meg inn å be om sykemelding for senebetennelse. Ja, det er vondt, jeg har et yrke der jeg bruker hendene mye, men jeg bruker betennelsesdempende og smertestillende og gjør miner til slett spill. Jeg har faktisk verken tid eller samvittighet til å ligge på sofaen i ukesvis selv om jeg har senebetennelse i en arm. Trykkbølgebehandling i tillegg anbefales! Anonymous poster hash: f6137...74d Anonymous poster hash: 60684...bf6
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #19 Skrevet 13. september 2013 Mener du at du heller ofrer helsa og armen og kanskje levra (pga medisinene) fordi du ikke vil være borte fra jobb? Det er et valg du må leve med resten av livet... aldri falt meg inn å be om sykemelding for senebetennelse. Ja, det er vondt, jeg har et yrke der jeg bruker hendene mye, men jeg bruker betennelsesdempende og smertestillende og gjør miner til slett spill. Jeg har faktisk verken tid eller samvittighet til å ligge på sofaen i ukesvis selv om jeg har senebetennelse i en arm. Trykkbølgebehandling i tillegg anbefales! Anonymous poster hash: f6137...74d Anonymous poster hash: 60684...bf6 Jeg ofrer da verken helse eller arm selv om jeg ikke velger sykemelding for en senebetennelse! Jeg belaster den aktuelle armen så lite jeg kan, spiser de medisinene legen foreskriver, får trykkbølgebehandling hos fysio eller kiropraktor. Jeg har rett og slett ikke tid til å gå hjemme med en såvidt "liten" skade. #14 Anonymous poster hash: f6137...74d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #20 Skrevet 13. september 2013 Til dere som krangler om man kan/bør gå på jobb eller ikke når man har senebetennelse: som med det meste annet så varierer graden av senebetennelse fra person til person, og evt fra gang til gang hos samme person også. Så der en kan være "tøff" og tvinge seg gjennom arbeid uten aaaltfor store smerter, så kan det for en annen person være helt umulig å jobbe i det hele tatt. I tillegg kommer selvfølgelig ting som type arbeid, arbeidslengde, belastninger utenom arbeid osv. HI: du må umiddelbart kutte alt av sukker! Raske karbohydrater gjør betennelsen mye verre og hindrer at du blir bra! I tillegg bør du redusere alle andre raske karbohydrater til et absolutt minimum inntil du er helt bra av senebetennelsen. Spis fisk og/eller fiskepålegg (makrell i tomat, sursild osv) daglig. Ta gjerne i tillegg minst 4 gr omega3 pr dag, to morgen og to kveld. Inflammin fra Solaray er også et godt tilskudd som virker betennelsesdempende sammen med omega3. Du har av flere fått anbefalt trykkbølgebehandling, det anbefaler jeg også. Akupunktur i tillegg bruker å forsterke effekten. Så bør du også få satt opp et treningsprogram av en fysioterapeut som ser hva du trenger å styrke + holdningsendring som evt må til for at du både skal bli bra og ikke få det igjen. Jeg ville ringt både en dyktig akupunktør og en som har tryggbølgeapparat mandag og kommet i gang. Spesielt siden du har så store smerter! Og fordi betennelsen er så hissig så er det meget viktig at du holder deg helt unna sukker og raske karbohydrater. Unngå også kaffe og brus som det er mye syre i, noe som også kan gjøre at tilheling kan ta lenger tid. God bedring! -hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: 5adaa...bda
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #21 Skrevet 13. september 2013 Til dere som krangler om man kan/bør gå på jobb eller ikke når man har senebetennelse: som med det meste annet så varierer graden av senebetennelse fra person til person, og evt fra gang til gang hos samme person også. Så der en kan være "tøff" og tvinge seg gjennom arbeid uten aaaltfor store smerter, så kan det for en annen person være helt umulig å jobbe i det hele tatt. I tillegg kommer selvfølgelig ting som type arbeid, arbeidslengde, belastninger utenom arbeid osv. HI: du må umiddelbart kutte alt av sukker! Raske karbohydrater gjør betennelsen mye verre og hindrer at du blir bra! I tillegg bør du redusere alle andre raske karbohydrater til et absolutt minimum inntil du er helt bra av senebetennelsen. Spis fisk og/eller fiskepålegg (makrell i tomat, sursild osv) daglig. Ta gjerne i tillegg minst 4 gr omega3 pr dag, to morgen og to kveld. Inflammin fra Solaray er også et godt tilskudd som virker betennelsesdempende sammen med omega3. Du har av flere fått anbefalt trykkbølgebehandling, det anbefaler jeg også. Akupunktur i tillegg bruker å forsterke effekten. Så bør du også få satt opp et treningsprogram av en fysioterapeut som ser hva du trenger å styrke + holdningsendring som evt må til for at du både skal bli bra og ikke få det igjen. Jeg ville ringt både en dyktig akupunktør og en som har tryggbølgeapparat mandag og kommet i gang. Spesielt siden du har så store smerter! Og fordi betennelsen er så hissig så er det meget viktig at du holder deg helt unna sukker og raske karbohydrater. Unngå også kaffe og brus som det er mye syre i, noe som også kan gjøre at tilheling kan ta lenger tid. God bedring! -hilsen fysioterapeut Anonymous poster hash: 5adaa...bda Jeg har fysioterapeut med tilleggs utdannelse innen akupunktur. Veldig kjekt å få begge deler samme sted av samme person. Anonymous poster hash: 759fd...76a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #22 Skrevet 13. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen:) sitter foran pc hver dag på jobb så er nok derfor jeg at fått senebetennelse ifølge legen. Hadde lett født 2 unger på rad enn å gå med disse smertene. Jeg klarer ikke å røre på armen, det stråler fra skulderen opp langs halsen og nedover mot albuen.. Men må si jeg ble deppa av å lese at det virkelig kan ta så lang tid før jeg blir bra igjen:( Skal teste ut rådene deres og håper jeg blir bra fortest mulig:) Anonymous poster hash: 7ead4...831
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #23 Skrevet 13. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen:) sitter foran pc hver dag på jobb så er nok derfor jeg at fått senebetennelse ifølge legen. Hadde lett født 2 unger på rad enn å gå med disse smertene. Jeg klarer ikke å røre på armen, det stråler fra skulderen opp langs halsen og nedover mot albuen.. Men må si jeg ble deppa av å lese at det virkelig kan ta så lang tid før jeg blir bra igjen:( Skal teste ut rådene deres og håper jeg blir bra fortest mulig:) Hi Anonymous poster hash: 7ead4...831
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #24 Skrevet 13. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen:) sitter foran pc hver dag på jobb så er nok derfor jeg at fått senebetennelse ifølge legen. Hadde lett født 2 unger på rad enn å gå med disse smertene. Jeg klarer ikke å røre på armen, det stråler fra skulderen opp langs halsen og nedover mot albuen.. Men må si jeg ble deppa av å lese at det virkelig kan ta så lang tid før jeg blir bra igjen:( Skal teste ut rådene deres og håper jeg blir bra fortest mulig:) Hi Anonymous poster hash: 7ead4...831 Jeg fikk også problemer pga pc-arbeid. Er blitt helt avhengig av ergonomisk utstyr som gjør at jeg kan slappe av i armene mens jeg jobber. Jeg bruker mouse trapper i stedet for vanlig mus og sånt «brett» til å hvile underarmene på. Må jeg sitte og holde armene oppe med muskelkraft eller bruker vanlig mus, så kommer problemene tilbake med en gang. Anonymous poster hash: 37d73...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå