Gå til innhold

(Alt for) aktiv baby i magen!

Anbefalte innlegg

Går i min 34 uke, og barnet presser, "sparker og slår", snur seg, og "tomler" fælt! Er kjempeglad for bevegelse, men nå er det gått så langt at det rett å slett gjør svært vondt. Sparker/presser seg opp på et punkt under ribbene og ned mot åpningen. Og det er nå begynt å svi og verke og kan nesten kjennes ut som om jeg har fått "sår" på innsiden av magen. Noen som har råd ?

Anonymous poster hash: d1b4e...b61

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144080349-alt-for-aktiv-baby-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen råd dessverre. Er 37 uker og min kan styre på i 2-3 timer av gangen for så å være rolig i 30 minutter og så begynne på an igjen i noen timer.

Min har plassert bena på bekkenkanten og presser ryggen utover på høyre side. Veldig ubehagelig, og kjennes ut som om huden skal ryke når rumpa stikker ut på den måten. Magen ser helt skjeiv ut.

Jeg er heldig med at det er litt mer ro på natta. Eller ihvertfall tror jeg det, for jeg får ihvertfall sove litt. Men hele dagen lang er det som om han prøver å bryte seg igjennom magen.

Innbiller meg at han bare vil se mammaen sin.

Jeg har samme problem som dere. Er ufattelig glad for at den lille trives i magen, men til tross for at jeg kun er 30 uker på vei, sparkes det i ribbeina og hodet bøyes og rører på seg godt ved bekkenbunnen. Svir og gjør kjempe vondt, har plutselig skreket høyt i både forelesninger og bussen.

Man får stortsett bare beskjed om å kontakte føden om det er lite/ingen bevegelser men om babayen beveger seg veldig mye så skal man og kontakte føden. Fordi det kan være et tegn på at babyen ikke har det bra. Men det er vanskelig å vurdere selv, er kanskje bedre å ringe føden en gang for mye enn for lite.

Anonymous poster hash: 3921f...0b0

Annonse

Det er store avvik i bevegelsene en skal være obs på. Altså om h*n plutselig blir mye mer eller mindre aktiv enn vanlig..

Jeg og har en bajas som prøver å drepe meg med Kung Fuen sin med jevne mellomrom, så aktiv baby er helt vanlig. :)

Endret av Svirremirre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...