Gå til innhold

privat eller kommunal jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer å dele?

Jeg trenger en god veileder og samtalepartner gjennom svangerskapet, men vet ikke hvem som er best...

Anonymous poster hash: 72714...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel ikke noe med om de er privat eller kommunal, det går jo på personen og hvordan hun er ;) Så akkurat der kan jeg ikke hjelpe deg.

Jeg skal til kommunal, men det er også litt pga at det er jo der jeg kommer til å gå med babyen på alle kontroller/helsestasjon etter fødsel også. Så da blir vi jo ordentlig godt kjent allerede før babyen kommer. Ikke har jeg lyst å betale 500 kr hver gang heller når jeg kan få det gratis ;)

Skrevet

Enig med over.. Men klart, du er på en måte "garantert" at de tar seg god tid til deg og er en god samtalepartner når du går privat. Mange skryter dette oppi skyene og angrer ikke:) men ja, det koster.. Og mange er kjempe fornøyd med kommunal og. Du kan jo få en kommunal først og gå en gang og se hva du syns? Så kan du jo gjøre omvendt også, ta en time hos privat og se om du syns det er verdt det?:)

Skrevet

Jeg hadde en tlf samtale med en kommunal jm, og hun mente jeg ikke trang samtaler, fordi jeg hadde en flink lege jeg går til.. Jeg ble helt satt ut av svaret til vedkommende, spesielt etter at legen min ba meg konsultere med jm.

Jeg sliter med stor skepsis mot alt helsepersonell, og blir mer skremt når de kan svare så avvisende, når noen ringer og er redde.

Er private mer støttende? Jeg har en følelse at de som er "offentlige" ikke bryr seg i like stor grad som evt private vil gjøre.. Eller er dette helt feil intrykk?

Anonymous poster hash: 72714...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...