Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Har alltid hatt det tykke pene håret absolutt alle har misunt meg for, men det siste året har jeg mistet hår i store dunger! Nå har jeg det tynne tynne håret som ingen ønsker å ha. Har blitt minst halvparten så tynt som det var, om ikke mer :oHar prøvd B-vitamin i flere måneder, men manken blir bare tynnere og tynnere. Hårbørsten fylles helt med hår hver gang jeg greier meg, og jeg finner hår overalt. Slukene tettes absolutt hele tidem pga alt hårtapet mitt. Jeg vasker håret 2-3 ganger i uka, bruker aldri hårfømer eller andre stylingprodukter i håret og har en veldig god god shampo. Aner ikke mine arme råd, begynner å bli fortvilet. Har ikke vært gravid eller ammet på flere år, men er under 30 år. Hjelp, er dette normalt? Anonymous poster hash: 6515c...51d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Hvordan er det med vekta? Har du gått ned mye i det siste? Har du lav BMI? Dette kan påvirke hårtap. Anonymous poster hash: 7d9e1...eee
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Sopp i hodebunnen? Eller Alopecia eller hva det heter? Anonymous poster hash: af534...518
Line-mamma til to herlige Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 har du det bra om dagen da? husker jeg sleit med det samme. var bare 18 år, men hadde det veldig vondt på den tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Jeg har Alopecia.. Jeg var som deg, hi, kjempetjukt hår med bølger. For 3 år siden var jeg gravid og gikk jeg igjennom et tøft samlivsbrdd og på den tiden oppdaget jeg en bar flekk i hodebunnen. Mens jeg ammet tenkte jeg ikke over at jeg røytet, det gjorde jeg med de andre tre barna også. Men for 2 år siden merket jeg en ny flekk, og jeg merket forandring på hele strukturen i håret. Det ble tynnere og slettere, null spenst. Jeg begynte med B- og D-vitamintilskudd, men null effekt. Hudlegen mente det bare var Alopecia areata (flekkvis håravfall), men de siste to årene har manken halvert seg og jeg begynner å måtte dandere håret fordi man kan se hodebunnen igjennom håret mange steder og midtskillen strekker seg nå litt ned på bakhodet. Folk kan ikke se det, men jeg merker det godt. Normalt håravfall er 100 hårstrå daglig. Jeg mister nok 2-300. Så jeg venter i frykt på å se om jeg får igjen håret eller om alt forsvinner. Akkurat nå raser det av i rekordfart og bølgene er borte. Merker en "fettlukt" fra hodebunnen innimellom, samt at hodebunnen blir nummen innimellom. Får også en og annen kvise/ nuppe på de bare flekkene innimellom. Så hi, om du ikke bare røyter pga svangerskap eller amming, du begynner å få glatte/bare flekker og mister unormalt mye hår så bør du oppsøke en hudlege. Krysser fingrene for at det bare er "normal" røyting! Anonymous poster hash: 552b0...d7e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Gå til legen å få sjekka stoffskiftet ditt. Mista å nesten alt håret mitt, men nå er det tykt igjen går på daglige tabl. Har du andre sympt? Trøtt, opp i vekt, irritabel, uopplagt, ? Anonymous poster hash: 9fbe3...ab1
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Gå til legen å få sjekka stoffskiftet ditt. Mista å nesten alt håret mitt, men nå er det tykt igjen går på daglige tabl. Har du andre sympt? Trøtt, opp i vekt, irritabel, uopplagt, ? Anonymous poster hash: 9fbe3...ab1 Hvilken tabletter er det? Anonymous poster hash: 552b0...d7e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har samme problem.. Har gått ned snart 10 kg (men over ganske lang tid..) Bør jeg ta en tur til legen for å sjekke om jeg mangler noe? eller vil dette gå over av seg selv.. Anonymous poster hash: d1fa8...b76
Fesshompa Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 Jeg tenkte med en gang stoffskifte, men hvis du mister håret flekkvis så er nok noe annet.
SickMyDuck Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Jeg har også alopecia. Etter at jeg startet med aloe Vera juice så har jeg fått igjen nesten alt håret. Det er fortsatt tynt, men flekkene har nå hår.. Det har vært for jævlig å miste håret. Unner ingen å gå gjennom dette.. Anonymous poster hash: 60611...1ca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Jeg har gått opp ca 10 kg det siste året, tror ikke jeg har spist noe mer usunt eller særlig mer mat enn før. Men merker også at jeg er mye mer sliten og trett, og har langt ifra det samme overskuddet som jeg tidligere har hatt. Jeg har hatt det helt fint, ingen plager eller store bekymringer som har plaget meg ekstra. Kanskje det har en sammenheng, uten at jeg har tenkt noe over det... :/ Anonymous poster hash: 6515c...51d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 Gå til legen å få sjekka stoffskiftet ditt. Mista å nesten alt håret mitt, men nå er det tykt igjen går på daglige tabl. Har du andre sympt? Trøtt, opp i vekt, irritabel, uopplagt, ? Anonymous poster hash: 9fbe3...ab1 Hvilken tabletter er det? Anonymous poster hash: 552b0...d7e Jeg går på levaxin. Skjoldbruskkjertelen min virker bare delvis. Anonymous poster hash: 9fbe3...ab1
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #13 Skrevet 13. september 2013 Har alltid hatt det tykke pene håret absolutt alle har misunt meg for, men det siste året har jeg mistet hår i store dunger! Nå har jeg det tynne tynne håret som ingen ønsker å ha. Har blitt minst halvparten så tynt som det var, om ikke mer :oHar prøvd B-vitamin i flere måneder, men manken blir bare tynnere og tynnere. Hårbørsten fylles helt med hår hver gang jeg greier meg, og jeg finner hår overalt. Slukene tettes absolutt hele tidem pga alt hårtapet mitt. Jeg vasker håret 2-3 ganger i uka, bruker aldri hårfømer eller andre stylingprodukter i håret og har en veldig god god shampo. Aner ikke mine arme råd, begynner å bli fortvilet. Har ikke vært gravid eller ammet på flere år, men er under 30 år. Hjelp, er dette normalt? Anonymous poster hash: 6515c...51d Jeg er frisør, vi har ett produkt som heter nioxin! Det bygger opp igjen det håret du allerede har,pluss at det styrker det nye håret som kommer. 70% av de som bruker det, merker endring ila 4 uker Ikke noe tull i det hele tatt! Funker det ikke for deg kan du gå inn på hjemmesiden deres å få pengene tilbake . Til og med di som går på cellegift merker bedring. verdt å prøve! Anonymous poster hash: 32cc7...41e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Jeg mistet kanskje 1/3-1/4 av haaret mitt i begynnelsen av aaret, tror dette skyldtes at jeg 3 mnd tidligere hadde en alvorlig virus-infeksjon med veldig hoey feber i 6 dager. Haarroettene kan bli paavirket av dette og doer, og 12 uker senere begynner haartapet. Dette skjer jevnt over og ikke flekkvis bare saa det er sagt. Var ikke morsomt, jeg satt med 5-7 haarstraa i haanden hver gang jeg forsiktig dro haanden gjennom haaret. Gaa til legen og ta blodproeve saa fort som mulig, skjoenner godt at du er stresset. Lykke til. Anonymous poster hash: 9f3c3...788
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #15 Skrevet 13. september 2013 Har alltid hatt det tykke pene håret absolutt alle har misunt meg for, men det siste året har jeg mistet hår i store dunger! Nå har jeg det tynne tynne håret som ingen ønsker å ha. Har blitt minst halvparten så tynt som det var, om ikke mer :oHar prøvd B-vitamin i flere måneder, men manken blir bare tynnere og tynnere. Hårbørsten fylles helt med hår hver gang jeg greier meg, og jeg finner hår overalt. Slukene tettes absolutt hele tidem pga alt hårtapet mitt.Jeg vasker håret 2-3 ganger i uka, bruker aldri hårfømer eller andre stylingprodukter i håret og har en veldig god god shampo. Aner ikke mine arme råd, begynner å bli fortvilet.Har ikke vært gravid eller ammet på flere år, men er under 30 år.Hjelp, er dette normalt? Anonymous poster hash: 6515c...51d Jeg er frisør, vi har ett produkt som heter nioxin! Det bygger opp igjen det håret du allerede har,pluss at det styrker det nye håret som kommer. 70% av de som bruker det, merker endring ila 4 uker Ikke noe tull i det hele tatt! Funker det ikke for deg kan du gå inn på hjemmesiden deres å få pengene tilbake . Til og med di som går på cellegift merker bedring. verdt å prøve! Anonymous poster hash: 32cc7...41e Var å kjøpte dette idag, fikk det anbefalt av en annen frisør, før jeg leste dette. Så nå håper jeg det kan hjelpe meg litt ihvertfall Men ser også at jeg har alle symptomene til lavt stoffskifte, så må vel ta en tur til legen. Forklarer kanskje også hvorfor jeg er så svimmel og svimer av til stadighet (sist i forrige uke). Har ikke tatt noe tak i dette, men er vel påtide nå som jeg virkelig begymner å merke det på flere ting. Anonymous poster hash: 6515c...51d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #16 Skrevet 13. september 2013 Jeg mistet kanskje 1/3-1/4 av haaret mitt i begynnelsen av aaret, tror dette skyldtes at jeg 3 mnd tidligere hadde en alvorlig virus-infeksjon med veldig hoey feber i 6 dager. Haarroettene kan bli paavirket av dette og doer, og 12 uker senere begynner haartapet. Dette skjer jevnt over og ikke flekkvis bare saa det er sagt. Var ikke morsomt, jeg satt med 5-7 haarstraa i haanden hver gang jeg forsiktig dro haanden gjennom haaret. Gaa til legen og ta blodproeve saa fort som mulig, skjoenner godt at du er stresset. Lykke til. Anonymous poster hash: 9f3c3...788 Fikk du håret tilbake? Anonymous poster hash: e357e...f66
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 Jeg må opp i 3-4 ganger dagsdose av B-vitaminer for ikke å miste for mye hår. Normal eller dobbel dagsdose er ikke nok for meg. Legen min sjekker en gang i blant på blodprøver, og jeg har ikke for mye B-vit selv om jeg tar så høye doser. En annen ting som kan forårsake hårtap er kobbermangel! Da får man ofte tørt og sprøtt hår også. Kobbermangel kan også gi stoffskifteproblemer. Ikke mange leger som kan noe om kobbermangel, så de fleste tester ikke for det. Så husk å be legen om å teste deg for kobber også! Hodebunnen min blir på en måte også dekket av et "fettlag" (men håret er absolutt ikke fett), og hvis jeg ikke får bort dette regelmessig så begynner jeg å miste mer hår igjen. Så jeg bruker Saltsjampoen fra KremFresh - den er helt suveren for å rense hodebunnen Anonymous poster hash: ebc87...6ef
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #18 Skrevet 13. september 2013 Stress? Jeg så en episode med "Pinlige sykdommer" en gang, med ei som mista håret. En ond sirkel med hårtap er at det fører til stress, særlig for jenter (vi vil jo ikke miste det dyrebare håret vårt). Ergo mistet man bare mer hår. Hun i episoden var så og si skallet, og fikk satt på en slags parykk. Bare en tanke. Jeg er gravid og mister MASSE hår selv nå. Noen få uker til termin her. Huff. Anonymous poster hash: 25c82...193
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 Se på dette! Dette er etter en dusj i kveld! Tømte sluken før jeg dusja, og dette samlet seg på nytt. Det er vel ikke normalt å miste så mye? Enda står jeg nå og peller masse hår av kroppen og skuldrene som tydelig har fallt av. Håret mitt er helt dødt! Men skal uansett ta meg en tur til legen. Bekymret, like før jeg er skallet! Anonymous poster hash: 6515c...51d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #20 Skrevet 14. september 2013 Jeg mister dobbelt så mye :/ Pluss hårbørsten er helt dekket av et tykt teppe hår som henger ut i en hårlokk på toppen av børsten.. Den nye støvsugerposen varte ikke lenge før jeg bytta på torsdag. Litt nifst. Som regel er det forbigående hårtap da.. Får håpe det gir seg snart. Anonymous poster hash: 25c82...193
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #21 Skrevet 14. september 2013 Jeg mister dobbelt så mye :/ Pluss hårbørsten er helt dekket av et tykt teppe hår som henger ut i en hårlokk på toppen av børsten (river det vekk etter hvert bruk såklart). Den nye støvsugerposen varte ikke lenge før jeg bytta på torsdag. Litt nifst. Som regel er det forbigående hårtap da.. Får håpe det gir seg snart. Anonymous poster hash: 25c82...193 Anonymous poster hash: 25c82...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå